• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • TheD
    MeaJ skrev 2013-02-15 17:01:24 följande:
    Ah, på tal om pussar...
    När brud eller brudgum går på toaletten ska gästerna av motsatta könet springa fram till brud/brudgum och ge denna/denne en puss.
    Läggs också till på trash tycker jag!
    Sommarbrud 2013
    Tyvärr så bestämmer inte brudparet om detta ska ske eller ej... Maken gick på toa på bröllopet och sen var det hans kompis med tjej som tog kommandot (hon satt ju kvar)... och vad tyckte lilla kontrollfreaket jag om det????? INTE OKEJ! Men jag höll god min. usch. Jag tycker att man då kan ge bruden/brudgummen en puss på kinden utanför t.ex. kyrkan när man ändå bli omkramad....
  • TheD
    mrs Oak skrev 2013-02-19 10:38:57 följande:
    Kul tråd! Läser och fnissar. Påminner mig om ett bröllop jag var på som liten då nån, ganska avlägsen, släkting gifte sig. Det serverades ordentligt med starkvaror, trots att vi var ganska många barn på plats. Inget fel i det kanske, men många blev sjöfulla och började slåss. När bestman gav sig på bilarna på parkeringen utanför med nått slags tillhygge åkte vi hem.
    Men usch vad hemskt. Mina föräldrar skulle ha kört hem så fort en person började lulla. Min familj/släkt är inga fan av sånt...
  • MeaJ
    TheD skrev 2013-02-19 10:40:37 följande:
    Tyvärr så bestämmer inte brudparet om detta ska ske eller ej... Maken gick på toa på bröllopet och sen var det hans kompis med tjej som tog kommandot (hon satt ju kvar)... och vad tyckte lilla kontrollfreaket jag om det????? INTE OKEJ! Men jag höll god min. usch. Jag tycker att man då kan ge bruden/brudgummen en puss på kinden utanför t.ex. kyrkan när man ändå bli omkramad....
    Hehe, jag vet att vi som brudpar inte bestämmer. Man får hålla god min Flört
    Men jag skulle inte direkt gråta blod om det skulle låtas bli!
    Sommarbrud 2013
  • TheD
    MeaJ skrev 2013-02-19 12:06:57 följande:
    Hehe, jag vet att vi som brudpar inte bestämmer. Man får hålla god min Flört
    Men jag skulle inte direkt gråta blod om det skulle låtas bli!
    Sommarbrud 2013
    ;)
  • Augustibrud2013
    lurigmumin skrev 2013-02-12 21:45:41 följande:
    Precis som många har skrivit redan så är tråden meningen för att roa lite! Varför uppröras av att någon tycker nåt?
    Jag tycker jättemycket om barn men skulle aldrig i livet ha några brudnäbbar eller en ringbärare för jag ser inte charmen med det. Kanske inte direkt trashigt men förstår inte poängen och "gulligheten" eller vad det nu ska vara. Oavsett om de är födda inom eller utom äktenskapet eller inte ens är brudparets egna barn. 
    Chilla lite och ta inte andras åsikter så personligt.

Kan väl lista mitt trashiga bröllop:
    Färgkoordinerat in absurdum
    Obskyra teman
    Spexdans
    Gigantiska princessklänningar som man inte kan röra sig i
    Bröllopsmonogram...
    Överdrivet mycket pynt på bord och överallt annars
    Favours
    Buffé
    Fylla
    Vuxna som inte kan uppföra sig, hålla sams, öppet klagar på bordsplacering eller mat osv ( men det är väl mest allmänt ohyfsat...)
    Bridezillas som får utbrott för allt och ingenting!!!
    Brudpar som har sina gäster som marionetter och statister

Inte många som kommer undan, antagligen inte ens jag

Rolig tråd! Är visst lite trash jag med
    Jag är enig med lurigmumin!
    Fler saker enl mig:
    Djur i bröllopet, typ hund som ringbärare eller släppa ut fåglar/fjärilar ur bur
    Strass och annat blingbling i överflöd.
    Bar där man blandar sin egen drink (typ Tysklands-rom och coca-cola i plastglas)
    Brudnäbbar/barn som ringbärare/barn som kastar blommor.
    Kuvertavgift + betalbar + önska sig presenter/pengar
    Sött mousserande vin som fördrink (typ Asti)
    Rim i tal, program
  • Fjärilen
    FruForsmark skrev 2013-02-19 16:55:04 följande:
    och vita duvor som släpps... urk!
    Ha ha jag tänkte detsamma när jag läste om djur i bröllopet :)
  • FruForsmark
    Fjärilen skrev 2013-02-19 17:10:21 följande:
    Ha ha jag tänkte detsamma när jag läste om djur i bröllopet :)
    hihi gillar den här tråden :)
  • Vichy
    Chicita skrev 2012-07-15 19:43:37 följande:
    Buffé kan vara både jättebra, trevlig bensträckare och lyxigt.
    Samtidigt som det kan vara världelöst, ett irriterande oändligt köande och jättesunkigt.

Det beror på vad man har för mat, hur den är presenterad och hur genomtänkt det är med tagadet av maten.

Jag var på en vanlig fest med ca 100 gäster för nåt år sen.
    Det gick bara att ta från ett håll på buffén och bufféborden var överfyllda med massa småfat. Serveringspersonalen hade jättesvårt att komma fram och fylla på / byta ut faten som tog slut så det tog evigheter att få mat och 50% var ju slut för i princip alla, men olika saker slut för alla istället då.
    Det tog ca 1 timme för mig att få maten. Dom ropade inte upp någon ordning för att ta maten heller så kön var ju superlång, och vi som väntade till sist fick se oss "omkörda" av folk som redan tagit en omgång.

Jag föredrar bordsservering. Men så är jag inte jättekräsen heller. Så länge det inte är skaldjur så äter jag det mesta och tycker att det kan vara kul att få testa något nytt eller i alla fall överraskas med vad det är för mat. 
    Man får julösa det bra... Jag har jobbat inom restaurang i 7-8 år nu och jobbat med buffé serveringar där det när det oftast var 400 pers minst under lunchruscherna... Man får vara förberedd bara så jag tror nog det går att lösa. En lokal som klarar det och tillräckligt med folk som kan fixa...
  • Chicita
    Vichy skrev 2013-02-19 18:11:31 följande:
    Man får julösa det bra... Jag har jobbat inom restaurang i 7-8 år nu och jobbat med buffé serveringar där det när det oftast var 400 pers minst under lunchruscherna... Man får vara förberedd bara så jag tror nog det går att lösa. En lokal som klarar det och tillräckligt med folk som kan fixa...
    Ja jag skrev ju att det kan vara jättebra också... Flört
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?