daniiel skrev 2013-02-15 13:20:57 följande:
Köp bubblor ni :) Vi valde att göra det faktiskt, för vi ville inte att någon skulle kasta ris. Jag ville inte ha ris i kläderna och håret och kyrkan hade sagt att någon av oss var tvungen att stanna kvar och sopa upp allt. Jag pratade då med min mamma och hon sa att "Men folk kommer ju vilja kasta något på er.. kanske jag kan stanna och sopa?", men då hittade vi bubblorna och jag tog upp det med mamma, syster och några vänner. Alla tyckte att det kunde ju vara ett fint alternativ och framförallt vår dotter älskade det! Jag kunde ju dock inte räkna med att folk skulle sätta sig ner och beställa såna till vårt bröllop (finns ingen butik här som säljer), så jag beställde och så ställde vi fram i kyrkan till dom som ville ha.
Sedan använde vi bubblor på vår bröllopsdag, jag gav bort till en vän som jobbar på dagis och min dotter hade dom i godispåsarna till fiskdamme på sitt kalas :)
Man kan ju ordna med det så att det för gästerna mer ser ut som om det är föräldrar/syskon/toastmaster etc. som ordnat såpbubblorna. Då blir det inte lika mycket "brudparet har köpt såpbubblor eller ris för att gästerna ska uppvakta dem". Bra idé för övrigt för jag vill inte heller ha ris i hår och kläder helst...
Har följt tråden länge med stor behållnig, här kommer min lista över saker som jag tycker är lite trashiga:
# Färgmatchat in absurdum, typ organzarosetter runt stolarna som exakt matchar servetterna och festprogrammet och rispåsar till gästerna och små organzapåsar med favours i samma nyans...
# Ringkudde!
# Halvdålig Kinakopia av superdyr överdådig prinsessig marängmärkesklänning i stället för en enklare originalklänning
# För urringad brudklänning
# Att slicka sig på fingret (eller stoppa in hela fingret i munnen) innan ringen ska träs på under vigseln. Finns en rätt rolig video på Youtube innehållandes detta....
# Kontrasten mellan en brud uppklädd i prinsessklänning, överdådig uppsättning av frisör, proffssminkning, manikyrfixade naglar, brun utan sol, tandblekning etc etc och en brudgum i sin vanliga kostym från Dressmann, blek och ofixad. Även tjejer kan gifta sig i enklare klänningar och killar kan faktiskt ta lite puder om man har en tendens att bli blank...
# Spex i kyrkan, t.ex. att gå in till den där Chris Brown-låten. Vet inte hur många såna filmer jag sett på YouTube, där t.o.m. prästen dansar in! Förstår inte hur man efter det kan samla sig och vara lite allvarlig och seriös under vigseln. (Spex under festen kan vara kul, spex under vigseln är trashigt...tycker jag.)