• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • Chicita
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-27 22:45:19 följande:

Skulle jag träffa en kille på krogen och känna ett inresse för honom att lära känna honom så drar man ju inte hem han första kvällen för att ha sex, eller... inte jag i alla fall.

Hade jag däremot träffat någon som man känner attraherad utav och vill ha en skön natt så ja då är det utseendet man dras till och inte personligheten.. och då förstår jag att man ber personen plocka ihop sina lösa delar och lämna bostaden

Ibland kommer attraktionen först, och det kan leda till något djupare om man får lite mer tid tillsammans.
    Hur som helst vet du inte tillräckligt för att döma honom.

Poängen var det där med brudar som använder så mycket "lösdelar", smink mm att man knappt inte känner igen dom. Och då berättade jag det här som en liten anekdot.  
  • FruForsmark
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-27 22:45:19 följande:

Skulle jag träffa en kille på krogen och känna ett inresse för honom att lära känna honom så drar man ju inte hem han första kvällen för att ha sex, eller... inte jag i alla fall.

Vet folk som träffats så och som därefter blev ihop och är mycket lyckliga tillsammans.. alla är olika.
  • Sjörå
    Sandra380 skrev 2013-02-28 14:49:32 följande:
    Känner mig jätte hemsk men jag tycker att färgtema rött ser oerhört trashigt ut. Röda rosor i bukett och hår, röda detaljer eller rött band i klänningen :S Kräks nästan på det. Min älskade storasyster valde just det färgtemat till sitt bröllop och till råga på allt serverades det smörgåstårta till middag och hemmagjorda prinsesstårtor som var halvhängiga och skrynkliga till kaffet efteråt. 
    Bröllopet var ju jättefint ändå men jag kan inte hjälpa att det kändes så felpå något sätt :O 
    Haha, och vi som ska ha rött. Varför tycker du att rött ser trashigt ut? 
  • Sandra380
    Sjörå skrev 2013-03-02 09:53:09 följande:
    Haha, och vi som ska ha rött. Varför tycker du att rött ser trashigt ut? 
    Jag vet helt ärligt inte :O Det är bara en känsla som hoppar på mig :S Men smaken är som baken. Såg att många tycker att vissa av de detaljer jag ska ha på mitt bröllop ser trashigt ut så :) 

• jimmyojennifer

Det är så roligt att läsa i den här tråden! Vi är alla så olika och har så olika smak! Det får mig att vilja hylla människan och bara älska allt vi är! Tacka vet ja olikheter!

Vi kommer gifta oss i kyrkan, jag kommer ha stor fin klänning och "bird cage" och min kille svart kostym. Hans gröna kravatt kommer vara likadan som de gröna kravatterna på våra marskalker. Dom kommer matcha mina tärnor i gröna klänningar. Alla blommor består av daggkåpa (samma gröna färg) och champangefärgade rosor.

Vi kommer gå in i kyrkan till lejonkungen och ut till bryan adams. Dock gå inte dansa =)

Våra bordsdekorationer är daggkåpa, gröna servetter med våra namn på och ljusluktor med gröna band runt.

Vi kommer ha festen i en gårdslokal med hemfixad mat och smörgåstårta.Med det sagt så vet jag att vårt bröllop får många här inne att tänka "FY!" Men det är lugnt, som sagt alla är vi olika och vilken himla tur! Så klyschigt men sant hur vore världen om vi alla tyckte lika? =)

Jag håller med Sandra380 jag har också jätte svårt för rött i bröllopsammanhang. Rött får mig att tänka på moulin rouge, sammet och prostituerade. Jag har någon faciniation av 1800 talets Paris och tycker att det är makalöst, men vill helst inte tänka på det i bröllopsammanhang.

• Red Lion

* BRUDÖVERLÄMNING * Dansa in i eller ut ur kyrkan * Svart och rosa ihop, särskilt på klänningen * Klänningar i glansigt, "skrynkligt" tyg som ser billigt ut * Kuvertavgift när man kunde valt billigare saker eller eg. haft råd själva * För mycket tema på bröllopet, särskilt om man inte har nån koppling till ämnet * Lekar * Strumpeband som bara är för syns skull * Löshår och /eller långa lösnaglar * För mycket och för mörk brun utan sol (alltid trashigt iofs) * Uppsatt frisyr med stela, hårt sprayade lockar

• Red Lion

Skulle vart en lista, skulle inte använt asterisker så där annars... ;) Kom påsen till sak: Sån där avklädd "sexig" fotografering att ge bort som morgongåva eller dylikt.

• SandraElisabet

Har läst i tråden lite då och då utan att kommentera. Har verkligen uppskattat humorn och de delade åsikterna! Flört Som andra skrivit - Jag tycker att det är uppfriskande.

Idag insåg jag att jag verkligen INTE gillar bröllopstårtor. Hela konceptet förvirrar mig. En större mängd bakverk placeras på eller brevid varandra, gärna i matchande stil, färg och form och med diverse "accesoarer" (cake toppers med mera) till...

Hmmmm hur tänkte upphovsmakarna där?

Jag har faktsikt bara sett ett fåtal bröllopstårtor som jag tycker är snygga, men då ser de bara fina ut, inte mumsiga! Att ha en stor bröllopstårta är i mina ögon lite som att servera ett stort berg kött. Jag som älskar bakverk, kakor och absolut tårtor mår illa när jag tänker på all den mänden socker och smör och grädde i ett bakverk.

Nu finns det säkert många där ute som tycker att vår "lösning" är trashig as hell men vi ska ha dessertbuffé med alla våra mumsiga favorier. Solig

Här är min nuvarande "trash-lista":

- Bröllopstårtor (främst stora med för mycket "dekorationer" eller försök till att matcha ett tema)
    - Överdrivet exklusiva bröllop när varken brudpar eller gäster håller sådan standard i vardagen (tänk: gipsy wedding)
    - Allt som visas om du googlar "trashy wedding"! (Vilket i och för sig är skitkul att skratta åt!)
    - För mycket smink/extrema lösnaglar och överdrivna lösögonfransar
    - Tema rött på bröllop. (Helt enkelt för att jag inte gillar kombinationen vitt och rött. Älskar rött annars)
    - Extrema temabröllop som egentligen inte är personligt för brudparet.
    - Brudar som använder sitt bröllop för att visa upp sig själva som på hundvisning.
    - Fylla innan/under vigsel!

Listan kan säkert göras längre. Glad

• SandraElisabet

Glömde en STOR trashig post! Drömmer

- Brudklänning i polyester som ser plastig ut!

• Annamolly
    - Allt som visas om du googlar "trashy wedding"! (Vilket i och för sig är skitkul att skratta åt!)

Hahahahahaaa!!! Tack for tipset, SandraElisabet. Skrattar ihjal mig.

Kan aven tipsa om: http://tackyweddings.com/tag/trashy/

2013.06.22 Samos, Grekland
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?