• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • jolm
    lurigmumin skrev 2013-02-28 08:35:52 följande:
    Ja det kan man ju fråga sig... Först hade hon tänkt ha den som ringbärare men trodde att den skulle springa runt..... så nu skulle någon bära den i kyrkan. Tror inte den skulle göra nåt utan bara vara med. För vem skull är ju frågan? 
    Vi har också katt, skulle aldrig drömma om att släpa med henne in i kyrkan eller någon annanstans. Det skulle bara stress henne. hon har ju inget utbyte av att vara med. Jag kan förstå att man älskar sin a djur, det gör jag också men att ta med dem i bröllopet är enbart ego och enligt mig rätt sjukt. Gäller både hundar, katter, marsvin, fåglar och alla andra djur som man skulle kunna tänka sig släpa med i kyrkan.

Vad skulle hända om den som bär katten, tappar den och den smiter iväg? Hela bröllopet får avbrytas på grund av kattjakt i kyrkan. Eller ännu värre, den smiter ut och försvinner i närområdet! 
    Hahah, jag tänker bara på när Gunilla Persson tog med sin katt på fest i handväskan.
  • MrsBarth

Angående resa bokad och betald som någon kommenterade ovan, Många har inte råd att betala sin resa efter bröllopet då pengarna gått till det. När man bokar resa måste man betala inom vissa dagar. Många lånar pengar av föräldrarna som sedan betalas tillbaka när presenterna är öppnade efter bröllopet. Samma gäller om man önskar sig presentkort på tex ticket. Ticket ska ha betalt innan men krediterar presentkorten i efterhand. Så för mig är det full förståeligt.

• Js Fästmö

Jag tycker att de syrianska bröllopen man såg på TV var trash. Kilovis med smink så att vissa såg ut som draqueenartister, överdrivna tiaror, en scen för brudparet att sitta på och skära upp tårtan med en sabel. Fyrverkerier när de ska in i lokalen som låg mitt i ett industriområde.

• TheD
    jolm skrev 2013-05-07 14:59:47 följande:
    Hahah, jag tänker bara på när Gunilla Persson tog med sin katt på fest i handväskan.
    Hahahahaha!
  • Js Fästmö

Något som jag tyckte var lite kasst var en kompis till min svägerska. De hade själva gift sig några veckor innan i fina festkläder men på min brors bröllop kom hela familjen, Mamma, Pappa och 2 barn i skitiga foppatofflor!!

• TheD
    Js Fästmö skrev 2013-05-08 10:47:07 följande:

Något som jag tyckte var lite kasst var en kompis till min svägerska. De hade själva gift sig några veckor innan i fina festkläder men på min brors bröllop kom hela familjen, Mamma, Pappa och 2 barn i skitiga foppatofflor!!

Varför blev familjen insläppt????!!!!
  • Js Fästmö
    TheD skrev 2013-05-08 20:39:41 följande:
    Varför blev familjen insläppt????!!!!
    Vi såg det inte förens på mottagningen. :/
  • SandraElisabet

Åh fy!!! Hur tänker människor?? TRASH!!!
  • Alyllyra

Fast att styra över det låter ju riktigt trash... Då blir ju gästerna statister helt plötsligt. Att inte släppa in nån pga vilka skor de har på sig signalerar ju inte direkt att man vill ha dem där för att man vill fira dagen med dem. Men, visst kan jag hålla med om att det inte var så snyggt gjort från deras håll!

• amerika

Lite off topic men kom ändå att tänka på det:
    Jag var i förvaltningsrätten (i tjänsten) där advokaten hade kostym med foppatofflor, visserligen svarta med svarta strumpor, men ändå....
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?