• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • jimmyojennifer

Att ha bebismage när man är brud är väl inget konstigt, men den kan väl få stanna under tyget i alla fall!!!!

• Augusti13
    Chicita skrev 2013-02-13 16:11:32 följande:
    Något jag kan tycka är lite allmänt traschigt men som kan bli extra tydligt på bröllop är:

# Och så en speciell för bröllop, födelsedagar eller andra speciella tillställningar där man ser gästerna som statister som är där för att hylla en (vilket man ser till att dom gör med alla medel tillgängliga) 
    Har du några exempel? Låter ju otroligt underhållande ;) Byfiken på vad du räknar till den kategorin? Tal osv?
  • afturelding

Kom på en sak till. Glitter. Oavsett vad det är på.
    Glitter hör hemma på en dragshow, ingen annan stans.  Likadant tycker jag det är med paljetter, och strass. No offense till er som har bling på klänningen, men jag tycker verkligen inte att det är snyggt ;) 

• Emmalinnea

* Att gifta sig i kyrkan bara för att det är traddition.
    * Tiaror är nog detvärst jag vet! Jag förstår verkligen inte vitsen om du inte är kunglig förstås! ;-P
    * Glitter
    * Nedsläppt hår
    * titanringar 
    * stort halsband,stort armband,stora örhängen + tiara på samtidigt, Less is more

• Principisessan
    daniiel skrev 2013-02-13 21:14:54 följande:
    Ja, jag har för mig att programmet har varit upp förut, men tänkte om någon annan missat det :)

Haha nej, jag håller med om att det många gånger är otroligt överdrivet och i min smak väldigt fula klänningar :P Och det gäller överlag alla såna klänningar jag sett. Samtidigt är jag lite fascinerad över deras bröllop hehe
     hade missat det totalt! varit hemma med magsjuka ett par dagar så plöjde igenom några avsnitt idag.
    Usch så hemskt det verkar. De som gifter sig är ju knappt ens vuxna och den här "raggningen" efter danser där de i princip släpar med sig en tjej i håret som de spanat in. Stackars tjejer, inga ambitioner, kan knappt läsa då de flesta inte går i skolan och har som arbetsupgift resten av sitt liv att städa hemmet, med början från typ 11 års ålder. Hua! 
  • Principisessan

ringkuddar

skyhöga platåskor, tycker det ser lite våpigt ut

klänningar med väldigt glansig organsatyg som reflekteras av blixten när den fotas. Tycker det ser billigt ut

Fel underkläder eller underkol är verkligen förödande för en fin klänning. Både klänningar där bruden använt snörningen till klänningen som väldigt hårt knuten korsett och det blir knöligt/valkigt i ryggen och sidorna. Och när det är fel underkläder vilket gör att valkar förstärks med det vita tyget. Det värsta är nog för stora (vida och med många ringar) till en klänning som egentligen skulle ha haft en mycket mindre underkjol. 

klädkod kavaj eller kostym och brudgummen har smoking/frack/jaquette

hundar som ringbärare

såndär tyllmanchetter som sitter på vissa cake toppers. Tycker de är hemskt fula

näsdukar som delas ut till alla gäster vid vigseln (obligatoriskt att gråta?) 

klänningar som är jättekorta fram (lår-kort) och långa bak. tycker det ser tacky ut  

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?