• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • daniiel
    Silketuss skrev 2012-08-05 23:46:00 följande:
    Hihi, jaa och med tanke på hur många fina bilder vi alla har sett från ert bröllop så drog nog inte jag ned betyget så särskilt mycket? Alla kan ju med sina egna ögon se hur fantstiskt ert bröllop var och de bilderna säger mer än tusen ord. Jag hoppas och tror att du tar det med glimten i ögat, för annars skulle jag aldrig skriva att något är trashigt, om det handlar om ett bröllop. Bröllop och kärlek är vackert, oavsett hur den stora dagen ser ut för varje enskilt par. Och, som ännu mer plåster på såren, så gillar jag din succétråd med bilder på riktiga brudar!!! Sådär, är jag förlåten nu, daniiel?? {#emotions_dlg.flower} Kyss
    Med tanke på att det var jag som startade denna tråden, så kan du vara helt lugn med att jag tar allt som skrivs i denna tråden med glimten i ögat ;D Jag tycker den här tråden, och dess föregångare, är skitkul :D Vi hade, i våra ögon, ett jättehärligt bröllop.. men.. vi klarar oss definitivt inte ifrån många saker på "trash-listan" och det är helt okej och bara kul faktiskt :) Du är definitivt mer än förlåten! HjärtaSolig hihi
  • Silketuss
    daniiel skrev 2012-08-06 00:17:35 följande:
    Med tanke på att det var jag som startade denna tråden, så kan du vara helt lugn med att jag tar allt som skrivs i denna tråden med glimten i ögat ;D Jag tycker den här tråden, och dess föregångare, är skitkul :D Vi hade, i våra ögon, ett jättehärligt bröllop.. men.. vi klarar oss definitivt inte ifrån många saker på "trash-listan" och det är helt okej och bara kul faktiskt :) Du är definitivt mer än förlåten! HjärtaSolig hihi
    Härligt! Ville bara kolla... Jag gillar tråden, just för att det är uttalat att det SKA vara med glimten i ögat. När jag och sambon gifter oss, kommer vi inte heller klara oss helskinnade ur djungeln av vad som är trashigt, enligt andras åsikt. Jag vet redan en hel del som stämmer in, enligt vad som står i den här tråden. Men, det gör inget, det kommer bli så bra ändå. Det blir det ju, om man vågar göra som man själv vill och inte oroar sig fördärvad över vad andra ska tycka. Den som varit här länge, kan starta en tråd och skriva så att de flesta kan få en god uppfattning om vad man vill uppnå med trådstarten. Den här tråden är inget undantag från det. Nu är det dags för en blivande mormor att gå och sova!  
  • daniiel
    Silketuss skrev 2012-08-06 00:31:56 följande:
    Härligt! Ville bara kolla... Jag gillar tråden, just för att det är uttalat att det SKA vara med glimten i ögat. När jag och sambon gifter oss, kommer vi inte heller klara oss helskinnade ur djungeln av vad som är trashigt, enligt andras åsikt. Jag vet redan en hel del som stämmer in, enligt vad som står i den här tråden. Men, det gör inget, det kommer bli så bra ändå. Det blir det ju, om man vågar göra som man själv vill och inte oroar sig fördärvad över vad andra ska tycka. Den som varit här länge, kan starta en tråd och skriva så att de flesta kan få en god uppfattning om vad man vill uppnå med trådstarten. Den här tråden är inget undantag från det. Nu är det dags för en blivande mormor att gå och sova!  
    Hehe nej, jag tror det är extremt svårt att klara sig undan att någon ska tycka att man har med något trashigt inslag under bröllopet. Har man absolut inget som kan uppfattas så av någon, så är det nog ett väldigt opersonligt och stelt bröllop :P

Nej, men.. blivande mormor? Grattis! Är det första barnbarnet? Det måste verkligen vara något speciellt :)
  • Nyfiken01

Det enda som jag egentligen tycker är "traschigt" är att den Blivande bruden förväntar sig att alla ska lyda hennes minsta vink och nästintill kyssa marken hon går på..

• fannyohenrik
    Nyfiken01 skrev 2012-09-07 20:48:22 följande:
    Det enda som jag egentligen tycker är "traschigt" är att den Blivande bruden förväntar sig att alla ska lyda hennes minsta vink och nästintill kyssa marken hon går på..
     håller med dig en brud som förväntar sig sånt är väldigt traschigt... trots att det är ens stora dag kan man göra mycket själv och visst att man kan deligera det gjorde jag så jag inte skulle bli galen men jag sa aldrig åt någon "det där ska du göra" utan frågade "har du lust att hjälpa mig med det?" :)
  • kärlekensbrudpar

Fy att säga att man inte ska ha sina barn som brudnäbbar...fy vad jävla sjuk synpunkt du har isusanna! I kyrkan är ALLA välkomna låter lite sekt likt att ha sånna kommentarer!

• iSusanna
    kärlekensbrudpar skrev 2013-02-11 20:34:37 följande:
    Fy att säga att man inte ska ha sina barn som brudnäbbar...fy vad jävla sjuk synpunkt du har isusanna! I kyrkan är ALLA välkomna låter lite sekt likt att ha sånna kommentarer!
    Sekt... neej du... jag är verkligen inte med i någon sekt. 

På samma sätt som vissa tycker snörning på klänningen eller utsläppt hår är trashigt (ja, t om brudens beteende har tagits upp), tycker jag att småbarn tillhörande brudparet inte passar att utgöra brudnäbbet.  En ytterst personlig åsikt. Hade jag själv haft barn innan giftermålet så skulle jag valt att inte alls ha brudnäbbar och troligtvis inte ens haft en kyrklig vigsel. 

Jag säger INTE heller att det är kyrkan eller kristendomen som tycker såhär - läs i tråden så ser du detta beskrivas.  
  • MeaJ

Jag tycker att det är löjligt när bruden ska kasta sin brudbukett till någon av de kvinnliga gästerna.
    Och brudgummen tog av bruden strumpebandet med tänderna och kastade till de manliga gästerna.
    Det är en amerikans tradition som jag tycker ska stanna där!
    Var på ett bröllop förra året där ett "helsvenskt" par gjorde så. 

Sommarbrud 2013
  • iSusanna
    MeaJ skrev 2013-02-11 20:51:16 följande:
    Jag tycker att det är löjligt när bruden ska kasta sin brudbukett till någon av de kvinnliga gästerna.
    Och brudgummen tog av bruden strumpebandet med tänderna och kastade till de manliga gästerna.
    Det är en amerikans tradition som jag tycker ska stanna där!
    Var på ett bröllop förra året där ett "helsvenskt" par gjorde så. 
    Sommarbrud 2013
    Va?!? Haha, mysko. Har aldrig hört talas om ett svenskt par som gör så...

Å andra sidan sprids ju många bröllopstrender österut över Atlanten nuförtiden.  
  • MeaJ
    iSusanna skrev 2013-02-11 21:00:19 följande:
    Va?!? Haha, mysko. Har aldrig hört talas om ett svenskt par som gör så...

Å andra sidan sprids ju många bröllopstrender österut över Atlanten nuförtiden.  
    Jag kan säga att gästerna stod som frågetecken
    Sommarbrud 2013
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?