• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • FruStendahl

Fy vad ledsen jag blir när jag läser hur ni skriver, ni är ju fan elaka.
    Att det ska vara så svårt att acceptera att folk får göra som dom vill, mår ni bra av att skriva att det ser trashigt ut om man gör si och så? bara för att ni kanske inte vill ha det så!  folk är olika och vill nån gifta sig i svart eller grön klänning, ha låtsas diamant eller äkta eller bara bjuda på fika eller hyra värsta herrgården.. det är upp till var och en och hur deras ekonomi ser ut,  jag kan hålla med om vissa saker men det är ju inget jag behöver gnälla om här, för det kan ju såra någon.. 

Det viktigaste är ju att brudparet blir lyckliga och att dom får gifta sig på sitt sätt.

• Cosy
    FruStendahl skrev 2012-07-25 10:22:21 följande:
    Att det ska vara så svårt att acceptera att folk får göra som dom vill, mår ni bra av att skriva att det ser trashigt ut om man gör si och så? bara för att ni kanske inte vill ha det så!  folk är olika och vill nån gifta sig i svart eller grön klänning, ha låtsas diamant eller äkta eller bara bjuda på fika eller hyra värsta herrgården.. det är upp till var och en och hur deras ekonomi ser ut,  jag kan hålla med om vissa saker men det är ju inget jag behöver gnälla om här, för det kan ju såra någon.. 

Det viktigaste är ju att brudparet blir lyckliga och att dom får gifta sig på sitt sätt.
    Ja et är det samt det du säger men detta är ingen tråd för moral utan en tråde med glimten i ögat och en räv bakom örat. Inget är rätt ocf fel i bröllops sammanhang men alla har rätt att tycka vad de vill och skriva vad de vill. Nu tycker vi som har skrivit saker att vissa saker är bättre än andar, vissa saker tycker vi finare än andra men sen skiljer det mellan alla som skriver i denna tråd. vissa ytcker si och andra så. 

Denna tråd har en speciell humor och de flesta som har skrivt menar inget illa utan skriver bara sina åsikter för att de tycker det är kul att jämföra vad andra tycker med en själv. 

Personligen tycker jag converse eller liknande skor på brudgummen är en häftig snygg och sportig detalj andra tycker att det är väldigt tacky/trashigt.

Jag tycker glitterdiamanter på borden är tacky andra tycker det är vackert.

DU är ganska elak som kallar oss elaka utan att känna oss, Det är inte snällt men det är din åsikt om oss dock är det inte vad ts frågade efter 
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Louise

Vilken twist det blev helt plötsligt var det ni som skrivit om trashiga bröllop som blev trashiga Solig

När jag la ut mitt inlägg om att gäster som pratar illa om festen på vägen hem var trashiga menade jag just gästerna på ett bröllop eller annan fest. Jag har har hört personer prata och säga saker som jag själv hade blivit ledsen över om det var min fest det pratade om. Säger man då "men jag tyckte det var roligtt" ser vissa på en som man är tokig som inte spär på istället. En annan sak är att prata om det om det hände något på kvällen som inte var okej. Några som bråkade och förstörde festen. Annars tycker jag att de som verkligen försöker bidra till bra stämning inte behöver baktalas.

Annars kan jag tycka det kan va kul att skoja om trash och jag förstår att många här på forumet skriver sina fördomar med hjärta.

Fast jag kan inte annat än att förstå Fru Stendahl. Den här tråden kan inte vara bra i längden...

• Milano

Okej, har inte läst igenom den här tråden ordentligt men jag tycker det är rätt så trashigt och tacky med en himla massa hjärtan överallt.
    Det är fint med hjärtan som detalj på en eller två saker, men om det är hjärtballonger, hjärtformade bordsdekorationer, ett hjärta bakom brudparet, hjärtgodis och en tårta formad som hjärta så tycker jag att det blir överdrivet.
    Som gäst skulle jag nog tänka att "ja ja, vi VET att ni gifter er av kärlek." Det behövs liksom inte en massa hjärtan överallt för att bevisa det

• Chicita

Om man tycker att det är trashigt att skriva här, så kanske man inte ska göra det själv Flört

Många har skrivit om saker som dom tycker är trashigt - men att dom själva ska ha det ändå, för när dom själva gör det så är det ok liksom. (självironi och självinsikt).
    Och som många av oss sagt flera gånger så är det sällan eller aldrig som hela bröllopet eller middagen / festen är trashig, oavsett hur många saker man har med från den här tråden.
    Helheten är oftast fin och lyckad. Och ibland kan kombinationen av många (i sig) traschiga saker - bli väldigt "classy" istället.

Tanken med tråden (och även den förra som den här är baserad på) är ju att man kanske ska inse att man inte är perfekt själv. Men att det är helt ok att inte vara perfekt. Och även att man kan få en insikt i att inte alla gäster kanske kommer att tycka att alla detaljer är superperfekta på ens egen dag. 
    Att någon kanske åker därifrån och undrar "hur f-n tänkte dom".
    Det kan vara bra att vara mentalt förberedd på det. Även som jag sagt tidigare, så har dom flesta så pass hyfs att dom inte ställer sig och klagar rakt ut, utan håller sina åsikter mer eller mindre för sig själva. 

Det är väldigt lätt att hamna i en bröllopsbubbla och bara skaffa mer och mer pynt, eller börja rimma på varenda grej, eller bli hysterisk för att svärmor valt fel nyans av rosa på sin klänning... eller något liknande.
    Ibland kan man bara behöva vakna till och kanske skratta lite åt sig själv för att kunna ta ett djupt andetag och gå vidare.

Själv tycker jag egentligen att det finns få trashiga saker på bröllop.
    Det ska vara att ha en klädkod som är över (eller under)både sin egen och sina gästers bekvämlighetszoon då, eller att ta kuvertavgift fast man inte erbjuder mat (från en annan tråd), eller att döma sina gäster efter hur dyr present man fick.

Vi har åkt dit på många saker som anses trashiga av andra. Och jag kan bara skratta åt det Solig 
    Självklart får alla ha precis vad dom vill.
    Smaken är som baken - Delad.
    Och om man inte gillar det som skrivs här i tråden så kan man faktiskt låta bli att läsa i den...
    Tänk vad enkel lösning på problemet  

• polkapinne
    Milano skrev 2012-07-25 15:42:16 följande:
    Okej, har inte läst igenom den här tråden ordentligt men jag tycker det är rätt så trashigt och tacky med en himla massa hjärtan överallt.
    Det är fint med hjärtan som detalj på en eller två saker, men om det är hjärtballonger, hjärtformade bordsdekorationer, ett hjärta bakom brudparet, hjärtgodis och en tårta formad som hjärta så tycker jag att det blir överdrivet.
    Som gäst skulle jag nog tänka att "ja ja, vi VET att ni gifter er av kärlek." Det behövs liksom inte en massa hjärtan överallt för att bevisa det
    Haha, fy vad kul att du nämner hjärtan. Häromkvällen när sambon satt och gjorde drinkbiljetter så var de fina tyckte jag när han var klar.
    Då började han sätta in hjärtan i kanten för han tyckte det så tomt ut. Jag stoppade honom illa kvickt. Vill inte ha massa hjärtan på dem! Eller på något annat Flört
    De var bra som de var.
  • Milano

Haha, hua! Hade också stoppat min sambo om han hade börjat göra hjärtan på nånting som har med bröllopet att göra

polkapinne skrev 2012-07-25 16:13:32 följande:
    Haha, fy vad kul att du nämner hjärtan. Häromkvällen när sambon satt och gjorde drinkbiljetter så var de fina tyckte jag när han var klar.
    Då började han sätta in hjärtan i kanten för han tyckte det så tomt ut. Jag stoppade honom illa kvickt. Vill inte ha massa hjärtan på dem! Eller på något annat Flört
    De var bra som de var.
  • knyttan
    car1021 skrev 2012-07-25 08:23:29 följande:
    Otroligt bra skrivet M080412J. Jag håller helt med dig. Har läst lite till och från i den här tråden och tycker verkligen att var och en får väl göra sitt bröllop som de vill. Tänk om alla gjorde precis likadant hur tråkigt hade inte det varit.
    Enligt den här tråden kommer vårat bröllop att vara väldigt trashigt.
    Jag ska ha en ljusrosa bröllopsklänning med vit spets som är en sk "kinaklänning".
    Vi ska ha rosa och vitt som färgtema.
    Vi  ska ha buffé !!!
    Vi ska ha Spotify...
    Vi ska vara i en äldre (men supermysig ) lokal
    Jag har köpt väldigt mycket saker på Ebay.
    MEN vi kommer förhoppningsvis ha ett underbart bröllop och det är väl det viktigaste.
    FruStendahl skrev 2012-07-25 10:22:21 följande:

Det är INGEN i den här tråden som kommer att förbjuda någon annan något över huvud taget. Det här är en tråd för självironi och glimten i ögat. Fattar man inte det, alternativt inte kan handskas med det så finns det som sagt en enkel lösning och det är att man inte behöver läsa tråden. Ursäkta, men jag blir så trött på att det ska komma in folk i tråden med jämna mellanrum och gasta och härja om att de som skriver här är dåliga människor som vill förbjuda andra hur de ska ha sitt bröllop, är elaka, trashiga själva, inte kan acceptera att folk får göra som de vill osv osv... Ett tips till er kan vara att läsa trådstarten en gång till och läsa hela tråden från start.
       Ett så lamt och slätstruket bröllop att ingen, någonstans skulle kunna tycka att de inte fanns någon detalj som på något sätt var klyshig och smaklös, skulle vara världshistoriens tråkigaste. Och då skulle det också vara fel.Det har jag redan skrivit i ett inlägg tidigare, så det känns lite tråkigt att behöva upprepa sig.
       Den här tråden är till för att skämta och avdramatisera och bjuda på sig själv. Jag tycker bara det är kul att se vad andra kan ha för hang-ups, precis som jag har min pet peeves när det gäller bröllop. Jag tycker helt ärligt att det är sjukt töntigt med pussklockor tex men jag dömer inte dem som tycker att det är jätteromantiskt, precis som jag inte mår dåligt av att veta att vissa tycker att det är jättefult när bruden har synliga tatueringar (som jag har/ hade på bröllopet). Fixar ni inte av självdistansen så gå här ifrån tack, och kalla mig inte elak utan att ha läst hela tråden.

• Ingride

Åh, pussklockor. Jag hoppas verkligen att ingen tänker ha såna på vårt bröllop. Det vore ju jättehemskt och trashigt *fniss*

• Chicita

Vår toastmaster hade med en gammaldags koskälla...
    Det var det närmaste man kom pussklockor på vårt bröllop Flört 
    Och den var enbart till för när toastmastern ville påkalla gästernas uppmärksamhet inför tal eller liknande som tur var Skrattande

Jag tycker väl egentligen inte att det är något fel om gästerna tar med pussklockor.
    Men jag känner lite samma här som jag känner när brudparet förser gästerna med ris, att det känns som att ge sig själv julklappar / födelsedagspresenter för att vara säker på att man får de gratulationer man vill ha.
    Om jag ville pussa på min nyblivne make så kunde jag göra det utan att någon ringde i en klocka Tungan ute 
    Men ska man vara riktigt PK nu då så bör jag väl tillägga "men jag ser inget fel i om någon annan vill ha pussklockor på sitt bröllop" Flört 

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?