car1021 skrev 2012-07-25 08:23:29 följande:
Otroligt bra skrivet M080412J. Jag håller helt med dig. Har läst lite till och från i den här tråden och tycker verkligen att var och en får väl göra sitt bröllop som de vill. Tänk om alla gjorde precis likadant hur tråkigt hade inte det varit.
Enligt den här tråden kommer vårat bröllop att vara väldigt trashigt.
Jag ska ha en ljusrosa bröllopsklänning med vit spets som är en sk "kinaklänning".
Vi ska ha rosa och vitt som färgtema.
Vi ska ha buffé !!!
Vi ska ha Spotify...
Vi ska vara i en äldre (men supermysig ) lokal
Jag har köpt väldigt mycket saker på Ebay.
MEN vi kommer förhoppningsvis ha ett underbart bröllop och det är väl det viktigaste.
FruStendahl skrev 2012-07-25 10:22:21 följande:
Fy vad ledsen jag blir när jag läser hur ni skriver, ni är ju fan elaka.
Att det ska vara så svårt att acceptera att folk får göra som dom vill, mår ni bra av att skriva att det ser trashigt ut om man gör si och så? bara för att ni kanske inte vill ha det så! folk är olika och vill nån gifta sig i svart eller grön klänning, ha låtsas diamant eller äkta eller bara bjuda på fika eller hyra värsta herrgården.. det är upp till var och en och hur deras ekonomi ser ut, jag kan hålla med om vissa saker men det är ju inget jag behöver gnälla om här, för det kan ju såra någon..
Det viktigaste är ju att brudparet blir lyckliga och att dom får gifta sig på sitt sätt.
Det är INGEN i den här tråden som kommer att förbjuda någon annan något över huvud taget. Det här är en tråd för
självironi och
glimten i ögat. Fattar man inte det, alternativt inte kan handskas med det så finns det som sagt en enkel lösning och det är att man inte behöver läsa tråden. Ursäkta, men jag blir så trött på att det ska komma in folk i tråden med jämna mellanrum och gasta och härja om att de som skriver här är dåliga människor som vill förbjuda andra hur de ska ha sitt bröllop, är elaka, trashiga själva, inte kan acceptera att folk får göra som de vill osv osv... Ett tips till er kan vara att läsa trådstarten en gång till och läsa hela tråden från start.
E
tt så lamt och slätstruket bröllop att ingen, någonstans skulle kunna tycka att de inte fanns någon detalj som på något sätt var klyshig och smaklös, skulle vara världshistoriens tråkigaste. Och då skulle det också vara fel.Det har jag redan skrivit i ett inlägg tidigare, så det känns lite tråkigt att behöva upprepa sig.
Den här tråden är till för att skämta och avdramatisera och bjuda på sig själv. Jag tycker bara det är kul att se vad andra kan ha för hang-ups, precis som jag har min pet peeves när det gäller bröllop. Jag tycker helt ärligt att det är sjukt töntigt med pussklockor tex men jag
dömer inte dem som tycker att det är jätteromantiskt, precis som jag inte mår dåligt av att veta att vissa tycker att det är jättefult när bruden har synliga tatueringar (som jag har/ hade på bröllopet). Fixar ni inte av självdistansen så gå här ifrån tack, och kalla mig inte elak utan att ha läst hela tråden.