• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • Ingride

Jag håller verkligen med dig, knyttan. Jag ser väldigt mycket fram emot vår dag på lördag. Vi ska fira den med familjen och de närmaste och vi är jätteglada över att de kommer och firar med oss.

• TheD
    Pluppe skrev 2012-07-22 18:36:58 följande:
    Jag håller med dig! Tror helt klart att det kommer blir det efter vårt bröllop, har fått höra en hel del nu innan.. Finns vissa kandidater i släkten som bara "måste" snacka lite..
    TheD skrev 2012-07-22 17:48:23 följande:
    Nja... om det är en ren åsikt så är det inget skitsnack utan mer klargörande för vad man tycker.
    Fast det blir ju skitsnack om dem säger det när dem åker därifrån. Då kan dem ju likagärna säga det rakt ut till brudparet så brudparet kan "försvara" sig, annars blir det ju rent skitsnack om det är med negativ ton.
    Egentligen inte. Om jag skulle säga att "klänningen var fin men jag var inte så förtjust i maten"
    så är det inte att snacka skit. Det kan man fortfarande säga med en positiv ton ;) Jag har svårt att tro att ingen skulle säga något efter bröllop, middagsbjudning, biobesök med ett kompispar osv.....
  • Pluppe
    TheD skrev 2012-07-24 12:44:44 följande:
    Egentligen inte. Om jag skulle säga att "klänningen var fin men jag var inte så förtjust i maten"
    så är det inte att snacka skit. Det kan man fortfarande säga med en positiv ton ;) Jag har svårt att tro att ingen skulle säga något efter bröllop, middagsbjudning, biobesök med ett kompispar osv.....
    Vi ser nog olika på det då. Jag anser att sådant kan såra om det ska gå bakvägen, vilket i mina öron blir skitsnack.
  • TheD
    Pluppe skrev 2012-07-24 13:11:35 följande:
    Vi ser nog olika på det då. Jag anser att sådant kan såra om det ska gå bakvägen, vilket i mina öron blir skitsnack.
    Men då måste du definiera all diskussion som skitsnack ;)
  • Pluppe

Jag kan tycka att för kort klänning inte passar sig på bruden, alltså kort kort där strumpeband och stay-ups syns.. Det hör inte riktigt hemma. Jag skulle aldrig klä mig så iaf.

Annars har jag nog inte att det finns några direkta trashiga grejer.. Alla gör vi ju olika. Visst det finns saker som jag absolut inte vill ha med på vårt bröllop, men på andras bröllop det kanske passar jätte bra.

• Pluppe
    TheD skrev 2012-07-24 13:12:36 följande:
    Men då måste du definiera all diskussion som skitsnack ;)
    Fast Nej, det är skillnad på en diskussion och skitsnack. En diskussion sårar ju inte (oftast inte iaf) medans skitnsack alltid sparkar en lite på smalbenen, beroende på vad man tar åt sig.

Skulle jag få veta i efterhand att på vägen hem i taxin så säger min syster till min bror att hon tyckte att vi "inte hade lagat god mat, att dekorationerna var fula eller att jag var ful i håret" och sedan gick min bror och berättade detta för mig tar ju jag absolut det som skitsnack, inte som en åsikt.
  • TheD
    Pluppe skrev 2012-07-24 13:20:20 följande:
    Fast Nej, det är skillnad på en diskussion och skitsnack. En diskussion sårar ju inte (oftast inte iaf) medans skitnsack alltid sparkar en lite på smalbenen, beroende på vad man tar åt sig.

Skulle jag få veta i efterhand att på vägen hem i taxin så säger min syster till min bror att hon tyckte att vi "inte hade lagat god mat, att dekorationerna var fula eller att jag var ful i håret" och sedan gick min bror och berättade detta för mig tar ju jag absolut det som skitsnack, inte som en åsikt.
    Men det är fortfarande din systers åsikt :)
  • MalinLarsson

Apropå skitsnack vs åsikter så tycker jag det finns en enkel gräns mellan dem. Skitsnack är när folk smilar och öser komplimanger över tillställningen när de är på plats, men att de sedan går runt hörnet eller går hem och säger till folk då att de var dålig mat, att bruden var ful i håret etc.

Att ha en åsikt är att kunna stå för den med brudparet närvarande. De kanske inte säger att "vad ful i håret du är" utan "vilken annorlunda frisyr", men de kommer ändå med sin åsikt.

Antingen så håller man truten hela vägen eller så säger man sanningen på en gång.

• Chicita

Jag anser ju att om syrran säger till brorsan i taxin på vägen hem att bruden var ful i håret och / eller att maten var dålig. Så är det hennes åsikt. Det är inget som säger att hon inte kan säga det direkt till bruden sen. Men hon ville inte göra det direkt då och sabba dagen...

Men när brorsan springer till bruden och säger "syrran sa så här" så är det han som snackar skit och inte syrran.
    För det finns ingen bra anledning för brorsan i det här exemplet att föra det vidare, annat än att såra bruden och skapa osämja mellan henne och syrran. Alltså är det uppsåtligt/ genomtänkt / planerat och alltså elakt. = skitsnack 

• Louise

Åsikter kan oxå såra. När personer anstränger sej för andra tycker jag att man får hålla käft om det inte passar. Det är liksom inte en mänsklig rättighet att bli uppassad med kalas och skåda vackra blommor... Känn glädje över att få delta eller låt bli. Ingen gör en tårta med jordgubbar t ex bara för du villiga hallon!!

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?