1700tal skrev 2012-07-29 09:08:03 följande:
Hehe, tycker det här är så intressant.. Det här med frackbröllop tas upp ständigt som nåt alldeles förfärligt och överdrivet (eller vad man nu har för åsikt om det

), ändå har jag under mina 4 år på BT inte läst, hört eller stött på ett enda par som haft frackbröllop... Inte utanför BT heller.

Hehe jaså? Och jag som sett bilder från flera stycken här på BT! Men är min pet peeve så har väl antennerna ute ;)
Bröllopet efter vårt i kyrkan när vi gifte oss förra året var också ett frackbröllop. Var lite roligt för den närmaste familjen + bröllopssällskap började komma medan min familj fotades och "hängde" lite utanför kyrkan och då hörde vi mamman till brud/brudgum klaga högljutt till annat släkting: Varför 17 skulle de ha sån här klädkod! Se vad fint det kan vara när man är normal! (hänvisade till oss)
knyttan skrev 2012-07-29 16:03:54 följande:
Jag har stött på det men då har det varit i gamla student/ akademikerkretsar och där är det ju inte helt ovanligt med frackmiddagar. Jag tycker inte heller att det är speciellt förfärligt och överdrivet med just frack om man nu har en naturlig relation till det

Eller hur! Min make har egen frack och är i flera sällskap från akademikertiden där frack används så ngn gång/år kommer den fram medan jag ALDRIG varit på en tillställning