Brudiframtiden skrev 2012-07-20 21:26:28 följande:
Lite OT kanske...
En sak som jag funderar över när det gäller buffé, trerätters, femrätters, lokaler, klänning etc etc i samband med bröllop är att det ena eller det andra känns mer lyxigt eller finare etc. MÅSTE det vara lyxigt bara för att det är bröllop? Festligt ja..men lyxigt? Går ett bröllop ut på att det ska vara så lyxigt som möjligt? Ibland känns det som man (säger inte att jag är ett undantag) fokuserar på detaljer och det som syns utåt...men varför gifter man sig egentligen? Lite trashigt är det nog allt att det är att lyxa i överkant..

Det måste absolut inte vara så lyxigt så möjligt. För vår del så handlade bröllopet om att det skulle bli så trevligt så möjligt snarare än så lyxigt så möjligt. Jag åker dit på ganska många "trashigheter" som nämns i tråden (varav jag skrivit ett antal själv

). Även fast vi hade råd att lägga mer pengar på bröllopet så valde vi bort några "lyxiga" saker för att folk skulle känna sej mer avslappnade och för att det skulle bli en trevlig stämning.
Sen vet jag att många nog hade tyckt att vårt bröllop var "för mkt". Vi la exempelvis 15 000 sek på blommor att dekorera lokalen med.