• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • Pyssligheter

Jag måste säga temafärger. Jag vet inte vad det är, men jag tycker det är urfånigt och ja, trashigt. Att matcha alltifrån tårtan och servetterna till tärnklänningar, handdukar på toaletten och små rosetter på såpbubbleflaskorna i exakt samma rosa nyans. Ryyyyser! Självklart är det snyggt med t ex en genomtänkt dukning men att hålla på och matcha ihjäl sig, det tycker JAG är trashigt. ;)

• knyttan
    Pyssligheter skrev 2012-07-11 11:09:50 följande:
    Jag måste säga temafärger. Jag vet inte vad det är, men jag tycker det är urfånigt och ja, trashigt. Att matcha alltifrån tårtan och servetterna till tärnklänningar, handdukar på toaletten och små rosetter på såpbubbleflaskorna i exakt samma rosa nyans. Ryyyyser! Självklart är det snyggt med t ex en genomtänkt dukning men att hålla på och matcha ihjäl sig, det tycker JAG är trashigt. ;)
    Hahahahaha! DÄR åker jag dit så det ryker om det!!! Matchade banden på inbjudningarna, vigselprogrammen och festprogrammen, med samma färg på dukar, handdukar och band runt tårta och bukett. Plus matchande pappersservetter till efterrätten! Såpbubblorna slapp dock rosetter, även om jag satt o funderade på det någon dag innan bröllopet... anledningen till att det inte blev så var helt enkelt att jag inte pallade Cool

här är en bild på vår festlokal:

och här är tårtan (observera den rosa matchninngen med dukar, servetter, rosor (samma som i bordsdekorationerna Tomte) och band i samma nyans!!)

• PiaB

Det här var en rolig tråd! Synd bara att några känner sig påhoppade/känner att andra hoppas på. Jag vet inte vad jag anser trashigt på ett bröllop men inser att mitt kommer att vara det enligt många

Jag kommer att ha gelénaglar eftersom jag haft det de senaste tio åren, lösögonfransar, funderar på att ha lite löshår i mitt korta hår så det kan hänga lite lockar bara för att jag haft kort hår sedan femte klass, vi ska ha Spotifymusik, förmodligen Utan dina andetag som solosång i kyrkan om inte döttrarna ångrar sig, buffé, jag har tatueringar på underarmarna som kommer att synas i en ärmlös klänning... Säkert massor som jag glömt men jag hoppas vi får det precis så som vi vill och drömmer om

Trashigt, eller vad man vill kalla det, är nog enligt mig om brudparet inte känner sig bekväma på alla sätt. Om de valt frack och "galaklänning" bara för att, när de aldrig kommer i närheten av sådant annars. Och inte gästerna heller. Och så tycker jag det är trashigt när gästerna inte ansträngt sig det minsta. Men det är ju inte brudparets fel. Jag var på ett bröllop där en gäst hade trasiga manchesterbyxor, urtvättad t-shirt och keps. Det var inte snyggt någonstans.

• Pyssligheter
    knyttan skrev 2012-07-11 12:15:12 följande:
    Hahahahaha! DÄR åker jag dit så det ryker om det!!! Matchade banden på inbjudningarna, vigselprogrammen och festprogrammen, med samma färg på dukar, handdukar och band runt tårta och bukett. Plus matchande pappersservetter till efterrätten! Såpbubblorna slapp dock rosetter, även om jag satt o funderade på det någon dag innan bröllopet... anledningen till att det inte blev så var helt enkelt att jag inte pallade Cool

här är en bild på vår festlokal:

och här är tårtan (observera den rosa matchninngen med dukar, servetter, rosor (samma som i bordsdekorationerna Tomte) och band i samma nyans!!)

Haha, vilken matchning! Härligt att man får göra precis som man vill. :) Kanonfina tårtor, gillar att det är riktiga blommor på. 
  • Augustiblomma

Vad jag tycker är trashigt är när folk har bröllop som inte alls överensstämmer med personerna som ska gifta sig.
    - Kyrkvigsel trots att du inte är det minsta kristen.
    - Frackbröllop när mannen annars går runt i jeans och tshirt hela dagarna.
    - Tre rätters middag men fina rätter som man knappt kan uttala namnet på när brudparet oftast väljer pizza framför hummer.
    - Att dölja tatueringar man har bara för att man ska gifta sig. Om du annars aldrig döljer dom så varför göra det på bröllopsdagen?

Sen tycker jag girighet är trashigt.
    - Om man inte serverar tillräckligt med mat och dryck.
    - När man vill att gästerna ska betala i baren samtidigt som man önskar sig pengar i bröllopsgåva.
    - När man tar en alldeles för hög kuvertavgift.

Ja det var väll några av mina saker Skrattande

• Purple

Sen får man inte glömma hur riktigt jävla tråkigt det skulle vara om alla tyckte likadant!
    Tycker själv att det är lite trashigt att svärar men fan va kul det är!

• Vichy

Måste ge mig in i det här. MINA åsikter vad jag inte skulle vilja ha på min bröllopsdag:

1. Fylla.
    Det finns inget mer "avtändande" än när en bröllopsfest blir supa och spyfest....

2. Jeans
    Har bara en bild från My big gypsy wedding där i princip alla manliga gäster hade blåjeans och nån skrikig t-shirt på sig till vigseln. Lessen men lite mer uppklätt än så får det allt vara på mitt bröllop ;)

3. Leopard och annat djurmönster.
    Inget fan av det.... alls...

4. Kallbuffé (Fast hellre det än att få en färdig tallrik, se nedan)

5. CD-musik till vigseln 

6. Fula stolar!

7. En instängd föreningsloka....

Sen kommer vi väl till det som inte är trashigt, men som jag ändå inte vill ha:
    Sittade, serverad 3 rätters. Jättefint och lyxigt ja visst. Men jag är en sån människa som allra helt vill göra min egen tallrik. Nej, (varm)buffé vill jag ha. 

• Vichy
    Vichy skrev 2012-07-12 00:42:20 följande:
    Måste ge mig in i det här. MINA åsikter vad jag inte skulle vilja ha på min bröllopsdag:
    Forts.

8. Min mobil
    Den får stanna hemma

9. Handväska
    Nej jag vill inte släpa på en sån, jag får ha en reservväska nånstans som nån annan tar hand om 
  • fannyohenrik

Något som jag tycker är väldigt trashigt är dom som spenderar mera pengar på bröllopet än vad dom egentligen har råd med.

Självklart vill man ha den finaste dagen man kan få... men det är bara EN dag!

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?