• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • gbg2012

ok finns en del bröllop som är trashiga sådär som ordet bertyder, bara kolla på något kändisbröllop eller de här skojfotona som finns på ryssar som gifter sig, där tjejen är miniatyr i något glas.

Men de som "gifter om sig då" är det trashigt?? alltså förnyar sina löften för det pratade vi om på jobbet och det tyckte folk.

• Hame
    gbg2012 skrev 2012-07-20 13:03:03 följande:

ok finns en del bröllop som är trashiga sådär som ordet bertyder, bara kolla på något kändisbröllop eller de här skojfotona som finns på ryssar som gifter sig, där tjejen är miniatyr i något glas.

Men de som "gifter om sig då" är det trashigt?? alltså förnyar sina löften för det pratade vi om på jobbet och det tyckte folk.

Nej, det tycker jag är romantiskt :)
  • Cosy

att gifta om sig en gång eller två tycker jag är fine dock om man börjar närmar sig fem och över så tycker jag att det är lite trashigt över det hela

We did it on DreamHack. Geeky love
  • gbg2012
    Hame skrev 2012-07-20 13:05:28 följande:
    Nej, det tycker jag är romantiskt :)
    jag är så himla nöjd med mitt bröllop och kan nog tänka mig att förnya om 10 år på en strand bara vi. =)
  • gbg2012
    Cosy skrev 2012-07-20 13:20:02 följande:
    att gifta om sig en gång eller två tycker jag är fine dock om man börjar närmar sig fem och över så tycker jag att det är lite trashigt över det hela

We did it on DreamHack. Geeky love
    ja verkligen. Jag kan tänka mig en gång och om tio år och helt annorlunda då. =)
  • Cicci90

Jag tycker att det är trashigt med blivande brudar som kör över sina partners totalt..
    Pratade idag med en bekant om mitt bröllop då frågan kom upp om jag skulle ha granar eller björkris vid entrén till festlokalen. Jag svarade att vi inte bestämt oss än eftersom att killen vill det ena och jag det andra.
    Fick som svarskommentar "Låter du honom vara med och bestämma också?" Jag hade skrattat gott om tjejen ifråga skämtade, men uppenbarligen gjorde hon inte det.

Så, att totalt köra över sin blivande tycker jag är trashigt. Visst, det är en sak om killen/tjejen absolut inte vill vara med i planeringen.. Men att bara anta det och köra på är fel enligt mig..

• Brudiframtiden
    Fästmön skrev 2012-07-20 08:07:38 följande:
    Ursäkter och ursäkter Glad Buffé är olyxigt i mina ögon oavsett bakomliggande tanke och vad som serveras på buffén.

Nu ändrade vi oss i sista sekund från att ha buffé till att ha bordsservering och låt mej återupprepa att jag personligen egentligen föredrar buffé och enklare mat. Det är bara att det ger sådan julbordskänsla. Alltså, inte lyxigt.
    Lite OT kanske...
    En sak som jag funderar över när det gäller buffé, trerätters, femrätters, lokaler, klänning etc etc i samband med bröllop är att det ena eller det andra känns mer lyxigt eller finare etc. MÅSTE det vara lyxigt bara för att det är bröllop? Festligt ja..men lyxigt? Går ett bröllop ut på att det ska vara så lyxigt som möjligt? Ibland känns det som man (säger inte att jag är ett undantag) fokuserar på detaljer och det som syns utåt...men varför gifter man sig egentligen? Lite trashigt är det nog allt att det är att lyxa i överkant..
  • Annamolly
    Brudiframtiden skrev 2012-07-20 21:26:28 följande:
    Lite OT kanske...
    En sak som jag funderar över när det gäller buffé, trerätters, femrätters, lokaler, klänning etc etc i samband med bröllop är att det ena eller det andra känns mer lyxigt eller finare etc. MÅSTE det vara lyxigt bara för att det är bröllop? Festligt ja..men lyxigt? Går ett bröllop ut på att det ska vara så lyxigt som möjligt? Ibland känns det som man (säger inte att jag är ett undantag) fokuserar på detaljer och det som syns utåt...men varför gifter man sig egentligen? Lite trashigt är det nog allt att det är att lyxa i överkant..
    Haller med. Att vara alltfor mån om att allting ska verka dyrt och 'lyxigt' (fjantigt ord) ar ganska trashigt tycker jag. Sedan handlar det ju om varfor man gor saker ocksa. Om man lanar pengar for att kopa en svindyr klanning for att man verkligen vill ha den och kanner att det ar viktigt sa, OK, det ar ditt val. Men om man gor det for att verka som att man har rad med med an man har, det ar uber-trashigt i min mening. 

Flashigt = trashigt, haha. 
  • daniiel

Ja, precis som jag skrev tidigare i tråden.. att spendera mkt pengar bara för att spendera mkt pengar. Att välja de dyraste alternativen bara för att de är dyra. Det tycker jag är rätt trashigt.

• gbg2012
    daniiel skrev 2012-07-21 12:38:38 följande:
    Ja, precis som jag skrev tidigare i tråden.. att spendera mkt pengar bara för att spendera mkt pengar. Att välja de dyraste alternativen bara för att de är dyra. Det tycker jag är rätt trashigt.
    Ja inte valde vi allt för att det är dyrast vi valde långt ifrån gbg dyraste lokal! Vi gifte oss inte på ett slott för vi ville ha intimt och mysigt. Alla val vi gjorde var ju känslan vi ville ha och känslan när vi kände inför de. 

Ett bröllop ska ju såklart spegla brudparet. =)

Lite som de där kändisarna med sina miljonbröllop...Ja det är trashigt att bara vilja synas! 
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?