• daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

Vi prövar en nystart på en tråd från 2009, www.brollopstorget.se/Forum-2-2/m3472620.html

Så kom igen, spy ut alla era fördomar här! Vad tycker du är "trashight" på ett bröllop?

Och kom ihåg, detta är med glimten i ögat ;) Och skriver som i den gamla tråden, det är nog nästintill ingen som kommer undan :P

• Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?
  • iSusanna
    Fjärilen skrev 2013-02-13 13:28:59 följande:
    Nu påminnde du mig om en till sak vickning... Det är inget marathonlopp, det är en fest :)
    Haha, vilket kan vara samma sak om det är drag på dansgolvet :-P
  • jimmyojennifer
    Mmmaria skrev 2013-02-13 12:32:06 följande:

Något som jag tyckte var trashigt eller i alla fall inte ok var att min mans syster hade sin bröllopsklänning på sig på vårt bröllop (!). Det var en vit tvådelad dress med lång tajt kjol och små blommor på överdelen.

FY! INTE okej enligt mig! Haha.. vilken konstigt grej att göra!
  • PiaB

Vi är så trashiga så vi tänkte ha brudskål med tilltugg, förrätt, varmrätt, efterrätt, tårta, förfriskningsbuffe och vickning. Men vi skippar nog de två sista "rätterna" så vi slipper dela ut spypåsar :-P Sen ska vi ha Spotify, jag har konstnaglar (har haft i tio år) och tärnorna har likadana klänningar. Wellcome to our trashwedding

• dellelgarin

Jag tycker följande är t på bröllop:

Betalbar
    Förnedringsmöhippa och svensexa, jag deltar inte i sånt ..
    Tjusig klänning och tjusig kyrka sen fest i sliten bygdegård.....
    Bruden blir skitfull
    Dålig serveringpersonal tex inhyrda syskons kompisar
    Sen allt som är övertjusigt och inte alls matchar brudparets personliga stil

Sen har jag varit på fler än ett bröllop med en eller flera an ovanstånde och det har varit väldigt lyckat och roligt, jag tänker dock försöka undvika det på mitt, kommer säkert ha andra grejer som folk kommer tycka är t :)

• FruForsmark

Ah kom på en sak till jag tycker är trashigt. Man kan ju beställa sådan där ringklocka till bordet med en lapp på som det står "ring i klockan så pussas vi" hehe känns lite som med visselpipa för hund

• FruForsmark
    majjja skrev 2013-02-12 22:43:29 följande:
    Såg en släktings bröllopsfoto och hans numer fru hade en gardin istället för slöja i håret. Var tvungen att titta till en gång extra men jo, det var spetsgardinen från ikea. Måste säga att det såg rätt trashigt ut.
    Och så blir jag väl föremål för min egen trashighet, jag har alltid tyckt att det är trashigt med smörgåstårta på bröllop. Nu när vi ska gifta oss och ska ha afternoon tea istället för bröllopsmiddag, gissa vad min blivande tycker att vi ska bjuda på? Haha kan ju inte gärna förbjuda honom heller men bläh, det passar ju inte alls in :)
    Haha men poäng för uppfinningsrikedom ;)
  • filibustern

kul att läsa! något jag skulle tycka var "trashigt"... eller i vissa fall pinsamt... :

pussklockor
    kasta brudbukett/ strumpeband. 
    spexa till valsen.
    bruden/brudgummen för full
    ha för höga skor (man måste inte vara lika lång som brudgummen om man är kort annars :P) 

något jag själv aldrig skulle kunna göra på mitt eget bröllop.  

• Chicita

Något jag kan tycka är lite allmänt traschigt men som kan bli extra tydligt på bröllop är:

# Tjejer som inte kan gå i högklackat, men som absolut måste göra det ändå och vacklar fram med risk att bryta både vrister och annat på ojämna golv, vägar eller gräsmattor. 

# Flagnande nagellack eller klumpiga för långa lösnaglar / gelé-akrylnaglar (här har jag själv problem, verkar vara något i mina naglar som gör att det inte håller. Till och med gele/akrylnaglar släpper efter en vecka)

# Tjejer som tar till smärtstillande för att klara av att klämma i fötterna i skor som gör ont eller korsetter som är för små.

# Kläder som sitter illa (man ser inte smalare ut för att kläderna är 2 nummer för små, snarare tvärt om)

# Folk som blir för fulla (oavsett kön eller "status" )

# Och så en speciell för bröllop, födelsedagar eller andra speciella tillställningar där man ser gästerna som statister som är där för att hylla en (vilket man ser till att dom gör med alla medel tillgängliga) 

• FruForsmark
    Fjärilen skrev 2013-02-13 12:41:52 följande:
    Glömde en sak...
    Tårta, känns så himla förlegat att ha en tårta efter en trevlig middag. Hur ofta vill man ha tårta efter maten annars?
    Vi hade det! (tog det i samband med efterrättsbuffen), en vit historia med våningar med marsipan rosor. Anledningen var helt enkelt att vi ville ha snygga bilder när vi skar upp den så smaken var inte prio ett (för jag håller med, hur gott är egentligen tårta?). Vi hade dessutom räknat för 10 personer mer på tårtbitarna men nästan hela tårtan gick åt! Folk tyckte den var super god! haha och då hade vi ändå trerätters + tre olika sorters snittar till brudskålen. Och alla mat gick åt. Tack och lov att vi skippade vickningen, folk hade ju rullat hem annars...
  • Chicita

Jag älskar ju tårta och hade hellre skippat middagen än tårtan faktiskt Flört
    Men jag tar hellre en god efterrätt än tårta om inte brudparet gillar tårta. 
    Och om brudparet inte gillar fikabröd över huvud taget och inte äter desserter utan är mer för chips så hade det varit kul med små portionsskålar med brudparets favoritchips och kanske favoritdipp...
    Tja ni förstår nog vad jag menar Flört 

Och det ingår lite i det som många andra sagt:
    Att man försöker vara något man inte är, eller har det på ett visst sätt "bara för att det ska vara så" 

Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?