• SkövdeSophie

Visa bilder mannen

Jag älskar tråden som Daniiel startade med bilder på bruden i sin klänning. Nu vill jag se bilder på mannen i hans kläder!

• Svar på tråden Visa bilder mannen
  • SaJo1981
    moonlightgirl skrev 2012-05-20 20:35:29 följande:
    Vad fina ni var.  =)
    tack så hemskt mycket=)
  • knyttan
    nrkpgbrud skrev 2012-05-19 10:14:46 följande:
    Här har ni man sen 1 vecka tillbaka. Bilden är tagen på kyrktrappan efter vi sagt Ja till varanda.

Haha vilken fin bild!! Mannen borde också ha bukett!!
  • LillaC

Såhär såg min fina make ut i lördags:

Mörkblå kostym med svag rand, vit skjorta med dubbla manschetter.

Detaljbild.

• annapanna88
    SaJo1981 skrev 2012-05-17 22:04:11 följande:

Hittade ingen bild på hela mannen där han var ensam så jag fick följa med på bilden samt en av våra söner=) min man hade i alla fall brun kostym och en väst och kravatt i yllevitt (som min klänning) ryggen på västen var olivgrön=) (temat för bröllopet: vitt/brunt/grönt!)

Snyggt det är med brun kostym alltså :)

Min fästman kommer förmodligen ha ljusgrå kostym och grön slips :) Bilder kommer efter den 30/6 som är vår dag!
  • SaJo1981
    annapanna88 skrev 2012-05-21 20:20:53 följande:
    Snyggt det är med brun kostym alltså :)

Min fästman kommer förmodligen ha ljusgrå kostym och grön slips :) Bilder kommer efter den 30/6 som är vår dag!
    älskar brunt =) haha kanke har jag valt färgtemat :P 

Åååh spännande, måste lägga in en bild på din man sen=) vi ska gå på bröllop samma dag där min man är marskalk och karlarna kommer där vara beige-klädda! också väldigt fint=) 
  • teddy

Jag har en fundering ang hans kläder som jag tänkte kuna passa in i denna tråden... :)
    Om han ska ha svart kostym o vit skjorta o sen en väst, vilken färg ska västen va?? Jag menar, om han ska ha en väst som e ivory måste in skjortan också va ivory då? eller om han ska ha en vit väst o en vit skjorta? hur sjutton ser det ut med en skjorta i en vit nyans o en väst i en annan?? funkar det?? finns de ens skjortor i typ ivory??

• Chicita
    teddy skrev 2012-05-22 16:05:49 följande:
    Jag har en fundering ang hans kläder som jag tänkte kuna passa in i denna tråden... :)
    Om han ska ha svart kostym o vit skjorta o sen en väst, vilken färg ska västen va?? Jag menar, om han ska ha en väst som e ivory måste in skjortan också va ivory då? eller om han ska ha en vit väst o en vit skjorta? hur sjutton ser det ut med en skjorta i en vit nyans o en väst i en annan?? funkar det?? finns de ens skjortor i typ ivory??
    Jag skulle nog hellre valt vit skjorta och beige väst eller något sådant så man får lite tydlig skillnad så man inte riskerar att få en väst som ser lortig ut i jämförelse med skjortan eller tvärt om.
    Men annars brukar de flesta bröllopsbutiker ha både skjortor och västar i många färger så man kan beställa i samma nyans.

Maken köpte en skjorta på Dressman till mammas begravning som jag nog skulle anse är mer ivory än vit annars. Men ivory kan ju vara 100 olika nyanser typ. Så även om skjortan skulle vara märkt med "färg ivory" så skulle jag inte räkna med att västen blir exakt samma nyans 
  • teddy
    Chicita skrev 2012-05-22 16:13:30 följande:
    Jag skulle nog hellre valt vit skjorta och beige väst eller något sådant så man får lite tydlig skillnad så man inte riskerar att få en väst som ser lortig ut i jämförelse med skjortan eller tvärt om.
    Men annars brukar de flesta bröllopsbutiker ha både skjortor och västar i många färger så man kan beställa i samma nyans.

Maken köpte en skjorta på Dressman till mammas begravning som jag nog skulle anse är mer ivory än vit annars. Men ivory kan ju vara 100 olika nyanser typ. Så även om skjortan skulle vara märkt med "färg ivory" så skulle jag inte räkna med att västen blir exakt samma nyans 
    Nä precis... men om han nu köper en vit k´skjorta o sen hyr en väst som e ivory, funkar de eller kan de bli helt fel??
  • Chicita
    teddy skrev 2012-05-22 16:37:04 följande:
    Nä precis... men om han nu köper en vit k´skjorta o sen hyr en väst som e ivory, funkar de eller kan de bli helt fel??
    Det kan funka - och det kan bli helt fel...
    Det beror helt på vilken ivory det är och om skjortan är kritvit (dragning mot blå) eller vit (ytterst lite dragning mot gul).
    Så det är många saker som spelar in.
    Men en vit skjorta har han ju säkert nytta av fler gånger. Så varför inte köpa den och testa ihop med västen? Glad 
    Spara kvittot annars så får ni säkert lämna tillbaka den annars 
  • SaJo1981
    teddy skrev 2012-05-22 16:05:49 följande:
    min karl har på bilden här uppe vit skjorta och väst och kravatt i yllevitt (någonstans mellan ivory och vitt om jag skulle bestämma, samma färg som min klänning var i alla fall, skorna jag hade till var färg ivory enligt hemsidan jag köpte dem på och de var samma färg med,) det såg jättebra ut i alla fall=) men man kan ju alltid prova lite olika alternativ=)
Svar på tråden Visa bilder mannen