• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • MariaMagdalena

Såhär ser den ut =) Ber om ursäkt för det dåliga ljuset!

• MariaMagdalena

Lite närmare, den hänger lite konstigt på galgen dock

• Principisessan

ooh, såg nu att mitt paket kommit till stan iallafall. Nu ligger det hos tullen enligt tracking id:t som jag fick från Landy.. bara att avvakta om jag får betala tull eller slipper :-P Hoppas jag får paketet snart!! 

• Kroatien2013

Hoppar in här... Ska ha litet bröllop med närmaste familjen i Kroatien i juni 2013. Vi har nyss börjat spåna på hur vi ska ha det, men blir rådhus o restaurang alt totalarrangemang på ett hotell med vigsel utomhus (vill mest det alternativet). Blir ca 15 vuxna o 10 barn (har två själv) så inte så stort. Har mailat hotell om kostnad o börjat kolla på klänningar som kan passa... Svårt att hitta en som är tillräckligt mkt bröllop o ändå enkel o opretentiös... Sen är det ju lite speciellt att planera bröllop utomlands då man inte är där och kan kolla saker så vet inte riktigt var jag ska börja/ta tag... Fler här med utlandsbröllop?

• MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-11-04 19:41:30 följande:
    men den var ju superfin. klassisk och snygg :)

Ja den känns helt perfekt =)

Håller tummarna för att du slipper tullen nu då, spännande att få hem den =)

• MariaMagdalena
    Kroatien2013 skrev 2012-11-04 22:06:05 följande:
    Hoppar in här... Ska ha litet bröllop med närmaste familjen i Kroatien i juni 2013. Vi har nyss börjat spåna på hur vi ska ha det, men blir rådhus o restaurang alt totalarrangemang på ett hotell med vigsel utomhus (vill mest det alternativet). Blir ca 15 vuxna o 10 barn (har två själv) så inte så stort. Har mailat hotell om kostnad o börjat kolla på klänningar som kan passa... Svårt att hitta en som är tillräckligt mkt bröllop o ändå enkel o opretentiös... Sen är det ju lite speciellt att planera bröllop utomlands då man inte är där och kan kolla saker så vet inte riktigt var jag ska börja/ta tag... Fler här med utlandsbröllop?

Välkommen hit! =)

Va spännande med utlandsbröllop. Jag och min blivande hade som plan A att vi skulle viga oss på Gran Canaria. Nu vet jag inte hur det funkar i Kroatien med rådhus och allt runtomkring, men vi uteslöt våra planer pga att vi inte fick vara med och utforma vigseln så som vi själva ville, sen skulle det bli så hutlöst dyrt. När vi var in ch pratade med resebyrån så sa dom att för att det ska vara giltigt i Sverige så måste det vara Svenska Kyrkan som viger, men det kanske bara gäller vid kyrkligt? Kan vara värt att kolla upp iaf så det inte blir fel. Sen går det ganska bra att planera via nätet tycker jag. Hur långt innan vigseln åker ni dit?

• Kroatien2013
    MariaMagdalena skrev 2012-11-05 06:39:47 följande:

Välkommen hit! =)

Va spännande med utlandsbröllop. Jag och min blivande hade som plan A att vi skulle viga oss på Gran Canaria. Nu vet jag inte hur det funkar i Kroatien med rådhus och allt runtomkring, men vi uteslöt våra planer pga att vi inte fick vara med och utforma vigseln så som vi själva ville, sen skulle det bli så hutlöst dyrt. När vi var in ch pratade med resebyrån så sa dom att för att det ska vara giltigt i Sverige så måste det vara Svenska Kyrkan som viger, men det kanske bara gäller vid kyrkligt? Kan vara värt att kolla upp iaf så det inte blir fel. Sen går det ganska bra att planera via nätet tycker jag. Hur långt innan vigseln åker ni dit?

Ja ska det vara kyrkligt så är det enklast att viga sig borgerligt först, det är rätt omständigt med borgerlig vigsel med, mycket papper som ska översättas o sådär, Men min man är kroat så han lyckas nog reda ut så vi får allt rätt.

Vi kommer väl dit 1 vecka innan ungefär, vi har ett hus i närheten av staden vi ska vigas o sambons mamma kommer vara där redan innan om ngt behöver fixas på plats, men jag föredrar att ha kontrollen själv, tror inte hon bryr sig om alla småsaker som jag kan tycka är viktigt.
  • Principisessan

kan meddela att jag inte slapp tullen, men den var å andra sidan på 122 kr så det var ju verkligen ingen förmögenhet. Nu är den betald och jag hoppas att klänningen dyker upp snart :) 

• Kroatien2013
    majjja skrev 2012-11-05 15:57:55 följande:
    kan meddela att jag inte slapp tullen, men den var å andra sidan på 122 kr så det var ju verkligen ingen förmögenhet. Nu är den betald och jag hoppas att klänningen dyker upp snart :) 
    Hur får man betala tull? kommer en räkning eller?
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?