• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • KossanMuu

Får jag vara med er här? Friade till min sambo för en vecka sen och har idag bokat vigsel på nyårsafton =) Kommer bara vara vi två, våra barn och sambons syrra m familj som ska vara vitnen. Väldigt litet med andra ord! 

Är mitt uppe i planerandet nu för den stora dagen. Har fixat klänning till mig, ringar och fotograf så är en bit på vägen =) Det jag funderar mest på nu är sambons kostym samt vad barnen ska ha på sig. Fotograferingen kommer att vara utomhus så vill ha lite fina ytterkläder till barnen att ha på sig. Var har era män köpt sina kostymer? Maxpris för oss är 2500 kr vilket begränsar oss rätt mkt. Har tittat på asos.com men svårt att beställa över nätet. tips? 

• GustavB
    MariaMagdalena skrev 2012-11-09 13:44:50 följande:
    Oj, jag var nog lite otydlig där Menade något man kan sätta fast på sulorna under skon så man inte halkar så lätt =P
    Bara be skomakaren dra på en tunn gummisula
  • tracit
    KossanMuu skrev 2012-11-12 18:15:08 följande:
    Får jag vara med er här? Friade till min sambo för en vecka sen och har idag bokat vigsel på nyårsafton =) Kommer bara vara vi två, våra barn och sambons syrra m familj som ska vara vitnen. Väldigt litet med andra ord! 

Är mitt uppe i planerandet nu för den stora dagen. Har fixat klänning till mig, ringar och fotograf så är en bit på vägen =) Det jag funderar mest på nu är sambons kostym samt vad barnen ska ha på sig. Fotograferingen kommer att vara utomhus så vill ha lite fina ytterkläder till barnen att ha på sig. Var har era män köpt sina kostymer? Maxpris för oss är 2500 kr vilket begränsar oss rätt mkt. Har tittat på asos.com men svårt att beställa över nätet. tips? 
    Grattis och välkommen Mysigt att gifta sig på nyårsafton!

Vet inte hur nära du bor, men Vingåkers Factory Outlet har märkeskostymer till lägre priser. Annars provade min sambo en kostym på Brothers som kostade just 2500, den var jättesnygg!
  • Principisessan

transit: det här är utan underkjol. Funderade om den skulle vara ännu puffigare men då ser jag väl ut som en maräng? 

kossanmuu: välkommen! vad mysigt med nyårsbröllop. Det är lite av en trend i min familj, både mina två systrar, mina föräldrar och min mormor gifte sig på nyårsafton. Bara vi som bryter trenden och gifter oss på våren, hehe.

ang kostym så kommer vi nog köpa en på dressman. Min sambo är lite större så det brukar vara lite svårt att hitta något som sitter bra i alla butiker.  

• MariaMagdalena
    KossanMuu skrev 2012-11-12 18:15:08 följande:

Välkommen =)

Vad roligt med ett nyårsbröllop! Vi har 12-årig förlovningsdag då och hade lite funderingar på att oxå ha bröllopet då, men det föll ist på sambons 40-års dag

Sambon har en kostym sen tidigare som han själv vill ha, hade jag själv fått välja hade jag nog velat köpa honom en som är sydd lite annorlunda, men något ska han väl få bestämma själv kanske Haha! Han är så spinkig och lång så det är skitsvårt att hitta något som sitter bra på honom, längdmässigt skulle han behöva L-XL men på bredden M.

• MariaMagdalena
    GustavB skrev 2012-11-12 18:17:25 följande:
    Bara be skomakaren dra på en tunn gummisula
    Jaha, är det så enkelt! Då ska jag kolla upp det =)
  • KossanMuu

MariaMagdalena: Min sambo har tyvärr samma kroppsform och bara en ullaredskostym sen innan så en ny får det bli även om det tyvärr inte kan bli en skräddarsydd. 

tracit: bor i malmö så tyvärr för långt till vfo =( Såg dock att de har erbjudande på MQ så ska dit med sambon en dag och prova. 1700 kr för hel kostym.

har idag varit och tittat på kläder till barnen också. Har en som kommer vara 3mån och en nästan 3 åring. Det svåra är att vi ska ta våra foton utomhus så har fått fokusera på finare ytterkläder snarare än klänningar eftersom de kommer synas mest. Blev till slut var sin fuskpäls åt dem, tror det kan bli fint =) Dessa från HM:

Inte bestämt än vad de ska ha under men lutar åt denna till äldsta:
    Offwhite Klänning, Långärmad klänning med luva i mjuk...
    Eller eventuellt en mörklila finklänning men det har jag inte hittat nånstans. Kommer själv inte ha vanlig brudklänning så vill det ska passa ihop lite.  

• tracit
    majjja skrev 2012-11-12 22:14:28 följande:
    transit: det här är utan underkjol. Funderade om den skulle vara ännu puffigare men då ser jag väl ut som en maräng? 

kossanmuu: välkommen! vad mysigt med nyårsbröllop. Det är lite av en trend i min familj, både mina två systrar, mina föräldrar och min mormor gifte sig på nyårsafton. Bara vi som bryter trenden och gifter oss på våren, hehe.

ang kostym så kommer vi nog köpa en på dressman. Min sambo är lite större så det brukar vara lite svårt att hitta något som sitter bra i alla butiker.  
    Jag personligen skulle nog välja att inte ha underkjol, jag tycker att den är fin och lagom puffig ändå! Men det är ju en smaksak

Min klänning kom idag!! Ska prova senare i kväll när dottern har lagt sig
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?