• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Kroatien2013
    Bewi skrev 2012-12-05 16:02:19 följande:
    Har inte läst hela tråden så hoppas det e ok att jag hoppar in här :) jag och m2b kommer gifta oss i vegas under påsken 2013 :) vi har bokat flyg, hotell och elvisbröllop ;) klänning inhandlades idag och nu fattas bara skor och birdcage :D åååh längtar så!!! Nån annan här som ska gifta sig utomlands??
    Gifter oss oxå utomlands, juni 2013. Bara vi o våra barn o närmaste familjen. håller på o fixar med var vi ska vara, lite svårt på distans.
  • Kroatien2013

Nu börjar det hända saker här, kommer inom närmaste dagarna att boka vigsel och middag på ett hotell vi haft kontakt med. Det har varit lite problem med att vi vill ha vigseln vid 16-17 eftersom vi har många barn med, medan man i Kroatien ofta har den vid 19 eller senare och sen middag. Vi ville egentligen vara på poolterassen men det gick ju inte då det är badgäster där så tidigt, men nu har det hjälpsamma hotellet fixat så att vi kan vara på en terass högre upp under vigseln:)

Vad tycks om följande upplägg: Vigsel kl 17 på terassen, blir kort ca 10 min, lite musik, ceremonin och lite sång. Sedan champagne och efter det fotografering först med gästerna o sen själva. Middagen är tänkt att börja ca 19-19.30 ute vid poolen sen. Lite svårt vad gästerna ska göra medans vi fotas bara...de bor inte på den orten och kommer väl få gå omkring typ... Lite orolig förhur det ska gå med alla 9 barnen (15 vuxna) under middagen, men i värsta fall kan de väl titta på film i vårt hotellrum typ...

Vi får iaf mkt hjälp av hotelet, både med papper, brudbukett, fotograf etc så jag känner mig jättenöjd:)

Hur går det för er andra?

• Principisessan
    Kroatien2013 skrev 2012-12-06 17:51:12 följande:
    Nu börjar det hända saker här, kommer inom närmaste dagarna att boka vigsel och middag på ett hotell vi haft kontakt med. Det har varit lite problem med att vi vill ha vigseln vid 16-17 eftersom vi har många barn med, medan man i Kroatien ofta har den vid 19 eller senare och sen middag. Vi ville egentligen vara på poolterassen men det gick ju inte då det är badgäster där så tidigt, men nu har det hjälpsamma hotellet fixat så att vi kan vara på en terass högre upp under vigseln:)

Vad tycks om följande upplägg: Vigsel kl 17 på terassen, blir kort ca 10 min, lite musik, ceremonin och lite sång. Sedan champagne och efter det fotografering först med gästerna o sen själva. Middagen är tänkt att börja ca 19-19.30 ute vid poolen sen. Lite svårt vad gästerna ska göra medans vi fotas bara...de bor inte på den orten och kommer väl få gå omkring typ... Lite orolig förhur det ska gå med alla 9 barnen (15 vuxna) under middagen, men i värsta fall kan de väl titta på film i vårt hotellrum typ...

Vi får iaf mkt hjälp av hotelet, både med papper, brudbukett, fotograf etc så jag känner mig jättenöjd:)

Hur går det för er andra?
    tycker ert upplägg låter bra 
    kan ni inte bara låta folk mingla runt o babbla då? 
    annars kan ni ha en tipspromenad eller nåt sånt kanske? 
  • Principisessan

insåg häromdagen att vårt bröllop är inom 4 månader så vi kan skicka in hindersprövningspappren. Yeaay :) känns lite mer verkligt helt plötsligt att vi faktiskt ska gifta oss. 
    Och så glodde jag runt på ebay.se och hitta dessa klänningar till flickorna, tror det nog kan bli nåt sånt, de var ju inte särskilt dyra, viewitem.eim.ebay.se/BRAND-NEW-FLOWER-GIR/271114893511/item

tonåringarna hittade jag en varsin fin skjorta på newyorker, och så får de antingen ett par svarta nya byxor från h&m eller så får de på nåder ha sina jeans om de är hela och utan slitningar (förhandling med kidsen pågår) Min idé var ju svarta byxor men så ska de ju trivas också förstås. 

Ska ta sambons kläder och ring nu efter alla högtider, sen är vi ju klara med allt.. ja förutom mina skor då.. men det löser sig 

• MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-12-16 18:33:44 följande:
    insåg häromdagen att vårt bröllop är inom 4 månader så vi kan skicka in hindersprövningspappren. Yeaay :) känns lite mer verkligt helt plötsligt att vi faktiskt ska gifta oss. 
    Och så glodde jag runt på ebay.se och hitta dessa klänningar till flickorna, tror det nog kan bli nåt sånt, de var ju inte särskilt dyra, viewitem.eim.ebay.se/BRAND-NEW-FLOWER -GIR/271114893511/item

tonåringarna hittade jag en varsin fin skjorta på newyorker, och så får de antingen ett par svarta nya byxor från h&m eller så får de på nåder ha sina jeans om de är hela och utan slitningar (förhandling med kidsen pågår) Min idé var ju svarta byxor men så ska de ju trivas också förstås. 

Ska ta sambons kläder och ring nu efter alla högtider, sen är vi ju klara med allt.. ja förutom mina skor då.. men det löser sig 
    Ååh, ja visst känns det grymt när man får ta tag i det där med hindersprövning och namnbyte  

På tal om det så har jag nyss bytt arbetsplats och skyndade in till chefen för att få fixat en kommun-legitimation men kom på härom dagen att det är nog bäst att spara in det jobbet lite, för om bara sex VECKOR så har jag ett helt nytt efternamn Det känns helt galet!

Har fått hem lite underkläder som jag kan ha under klänningen och beställt en väst till sambon. Nu tvekar jag på pälsjackan jag har, om jag ska leta efter något cape-aktigt ist... Jag blir aldrig nöjd!  
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-12-17 18:56:06 följande:
    hur ser pälsjackan ut som du ska ha då? :) 
    Nu går det inte att ladda upp bilder tyvärr, men den är kort i modellen, vit och med krage (väldigt lik denna viewitem.eim.ebay.se/Ivory--White-Faux-Fur-Wedding-Bridal-WrapBridal-JacketShawl--Cape-120117E1Q/260937042274/item). Den passar till klänningen men jag vet inte.. Känner mig inte 100% nöjd liksom Jag skulle gärna haft något sånt här viewitem.eim.ebay.se/-Black-Faux-Fur-Pearl-Shrug-Cape-Stole-Wrap-Shawl-Wedding-Bridal-Special-Occasio/390514240364/item eller viewitem.eim.ebay.se/HOT-Faux-Fur-Wrap-Stole-Shawl-Cape-Bridal-Wedding/400366013670/item men är rädd att det ska vara -25 grader då vi gifter oss (som det ofta kan vara här uppe i norr) och att jag ska bli sjuk när vi är på resan..
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-12-21 15:32:09 följande:
    Ok, ja alla varju fina en sån där scrug kan nog vara lite kall om du har otur
    Ja jag är rädd för de jag med... Behåller nog den jag har och klipper bort knytbanden med bollarna bara, hade ju varit skit om man drog på sig en förkylning när man ska iväg på bröllopsresa :-P

5 veckor kvar idag och nu börjar jag likna hysterisk snart Tur jag har en vän som kan ta ner mig på jorden när det behövs! Svävar iväg emellanåt och kommer på miljoner saker som är fel eller fattas, har jag inte fått en hjärtinfarkt innan det här är över så kommer jag nog överleva det mesta  
  • Principisessan

Åh förstår att du är nervös :) tycker vårt är nära, samtidigt som det är en evighet kvar, hehe Köpte ett par skor på ebay idag, 250 kr.. Blev ett par vory mary jane pumps. Rnkla o klassiska. Ska hitta nån fin blomma eller liknande att sätta på sen vid tån, så blir det de så lika dyrgripskorna jag kan komma.. Tyckte de var så jäkla dyra de jag egentligen ville ha, men det blir nog bra det här med

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?