• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Principisessan

jo det tror jag också att det blir. Och så blir det inte "bara" vigseln utan litet mer umgänge med våra vittnen också.

• PimPim83
    majjja skrev 2012-11-22 16:12:58 följande:
    Vi satt och pratade lite om upplägget och vår tanke var ju att vi ska ha bara våra barn, våra två vittnen som är även våra bästa vänner, och en god vän som fotograf, som är med under vår vigsel. Sen på kvällen går vi ut och äter middag med barnen och sen bor på hotell. 
    Så nu när vi spånade lite kändes det som att det blir lite abrupt för dem som inte är med på kvällen att "bara" vara med under vigseln. Så kollade vi med kyrkan vi ska vigas i och det visade sig att de har ett litet bibliotek till uthyrning med plats för max 15 personer. Jättemysigt och lagom stort, för inte alls stora pengar.

Så vi kommer att ha en bröllopsfika efter vigseln. Tror det blir mysigt, tänker mig kaffe och god sorts thé, lite bubbel, bröllopstårta förstås och macarons och goda små praliner. Lite "tea party" känsla över det. 

Så nu kliar det förstås i mina pysselfingrar att få göra en fin dukning sen. :) 
    Tycker att det låter toppen!
  • PimPim83
    majjja skrev 2012-11-17 19:20:02 följande:
    ja här så uttrycktes en önskan om rosa och guld färgade klänningar .. vilket kanske inte riktigt var det jag tänkt. Tänkte att det skulle vara typ rosa eller lila kanske, beroende på färgen på sambons slips. Han har ju rätt i att det inte är panik med att välja färgen på den men jag skulle ju gärna ha haft det klart för att börja leta klänningar till barnen. Men där är vi ju så olika, han gå in i en buik, köper det han ska ha och går hem. Jag å andra sidan klurar och letar och verklgien funderar innan jag köper nåt. 
    :D  
    Nu vet jag inte hur gamla dina barn är men här är en klänning med guld och rosa från H&M om du vill förverkliga barnens önskan. ;)

www.hm.com/se/product/04697
  • tracit

Hej tjejer, hur går det för er i planeringen? Här går det bra, det enda som är kvar att fixa är att beställa min ring, som kommer ta ca 14 dagar.

Jag börjar dock få lite småpanik över min klänning och om jag verkligen kommer kunna ha den på vår stora dag. Är i v 15 nu och har redan fått lite mage. Har dessutom gått upp 4 kg, och det är 7 veckor kvar till bröllopet :-O Inklusive jul och nyår! Har försökt hålla igen, men ni som har varit gravida vet nog hur det är Önskar att jag orkade motionera och hålla i gång som vanligt, men jag är så fruktansvärt trött hela, hela tiden.
    Börjar fundera på att beställa en klänning som nödlösning, men det är ingen kul utgift såhär i juletider.
    Usch, vill ju känna mig fin på vår dag, även om det inte kommer vara så många där...

• MariaMagdalena
    tracit skrev 2012-12-04 20:47:37 följande:
    Hej tjejer, hur går det för er i planeringen? Här går det bra, det enda som är kvar att fixa är att beställa min ring, som kommer ta ca 14 dagar.

Jag börjar dock få lite småpanik över min klänning och om jag verkligen kommer kunna ha den på vår stora dag. Är i v 15 nu och har redan fått lite mage. Har dessutom gått upp 4 kg, och det är 7 veckor kvar till bröllopet :-O Inklusive jul och nyår! Har försökt hålla igen, men ni som har varit gravida vet nog hur det är Önskar att jag orkade motionera och hålla i gång som vanligt, men jag är så fruktansvärt trött hela, hela tiden.
    Börjar fundera på att beställa en klänning som nödlösning, men det är ingen kul utgift såhär i juletider.
    Usch, vill ju känna mig fin på vår dag, även om det inte kommer vara så många där...

Men hur känns den nu då, känns den väldigt tight? Prova att ta på dig klänningen med typ ett linne och pula in en tröja under det och känn hur det skulle vara med lite mer mage =)

Här är vi nog klara tror jag... Jag har inte bestämt mig än om jag ska ha några blommor eller inte. Hur ska ni göra? Å så underkläderna är oinköpta. Var ute i helgen och provade hundra olika modeller tror jag men fastnade inte för en enda Men det är ju ett litet tag kvar så det ordnar sig nog. Fast nu när du skrev 7 veckor så kom jag ju lite till insikt.... Det är ju bara 7 veckor kvar för mig med När brukar prällen höra av sig??

• Bewi

Har inte läst hela tråden så hoppas det e ok att jag hoppar in här :) jag och m2b kommer gifta oss i vegas under påsken 2013 :) vi har bokat flyg, hotell och elvisbröllop ;) klänning inhandlades idag och nu fattas bara skor och birdcage :D åååh längtar så!!! Nån annan här som ska gifta sig utomlands??

• MariaMagdalena

Wihoo! Frågade min kompis som är frisör om hon kan tänka sig fixa mitt hår på den stora dagen och visst kunde hon det så skönt att slippa tänka på det! Jag har velat in i det sista om jag ska fixa hår och smink själv men då vi har så pass tidig vigsel (11:00 iom att vi har ett plan att passa på annan ort) så är jag rädd att jag inte kommer hinna med allt jag vill och samtidigt få det bra. Jag börjar bli lite nervös tror jag! Prästen borde höra av sig snart tycker jag och vi borde ta tag i det där med musiken. Ska kontakta fotografen igen oxå och boka in ett möte. Plötsligt känns det som att tiden bara rusar iväg

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?