• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan
    tracit skrev 2012-09-21 14:02:41 följande:
    Hoppsan tjejer, kanske får tänka om när det gäller klänning...

Nej gud vad kul! GRATTIS! Åh vad roligt. jag fick nyss reda på att min bästa vän väntar sitt andra barn och jag blev ju så jäkla bebissugen. Både jag och min man har ju varit det ett tag nu men vi bor för trångt för att det ska gå....VILL OCKSÅ HA BEBIS
  • tracit

Tack alla! Vi är så himla glada, och nu känns det ännu mer rätt med våra planer på ett minibröllop.

Smulan skrev 2012-09-22 16:09:08 följande:
    Nej gud vad kul! GRATTIS! Åh vad roligt. jag fick nyss reda på att min bästa vän väntar sitt andra barn och jag blev ju så jäkla bebissugen. Både jag och min man har ju varit det ett tag nu men vi bor för trångt för att det ska gå....VILL OCKSÅ HA BEBIS
    Ja, känns som att det är värsta babyboomen just nu, jättemånga i vår omgivning som har fått barn, så vi har också varit sugna ett tag. Eller också tycker man bara att man ser gravida och bebisar överallt för att man själv börjat leka med tanken
  • Smulan
    tracit skrev 2012-09-22 19:43:58 följande:
    Tack alla! Vi är så himla glada, och nu känns det ännu mer rätt med våra planer på ett minibröllop.Ja, känns som att det är värsta babyboomen just nu, jättemånga i vår omgivning som har fått barn, så vi har också varit sugna ett tag. Eller också tycker man bara att man ser gravida och bebisar överallt för att man själv börjat leka med tanken
    Ja man ser barn och gravidmagar överallt...men så är det ju. Vi vill verkligen ha en till jag och min man men det är svårt när man bor i en redan för trång lägenhet. Vi hoppas på att hitta hus nu men fy vad dåligt det är på marknaden just nu.
  • Principisessan

skakar lite liv i tråden :) hur går det för er med planerandet? 
    här händer väl inget just inför bröllopet. Vi har dock frågat båda våra vittnen om de ville vara just vittnen, vilket gick bra. Väntar på klänningen som ska komma om några veckor, om de håller tiden :)
    idag fyllde jag år så jag har uppvaktats med blommor och middag bland annat. himla mysigt :)

tycker tiden segar sig fram tills att det änligen blir vår tur att gifta sig, kansek skulle man ha tagit ett tidigare datum, haha  

• Lyckorus

Hejsan alla! Nu är jag hemma igen efter två underbara veckor på Zakynthos! :) Vi har haft sol och värme alla dagar och vi är toknöjda med vår resa, tjohoo!
    Har kikat igenom tråden lite snabbt om vad ni skrivit om, bland annat om val av sätt att gifta sig på. Jag kan så här några veckor efter min bröllopsdag bara känna ren lycka när jag tänker tillbaka på den. Så avslappnat, så enkelt men ändå speciellt... det kändes verkligen som att vi fick den dagen vi ville ha! :) Jag tänker inte "uppmana" er ännu ogifta att göra som vi gjorde, men däremot att göra precis så som ni själva vill ha det! Tror det är så lätt att man fastnar i fällan "hur ett bröllop ska vara". Ett bröllop ska ju verkligen vara personligt enligt min mening alla fall. Lyssna till era viljor och tänk bort resten, då kan det bara inte bli fel! :)

• Principisessan
    Lyckorus skrev 2012-10-04 11:11:42 följande:
    Hejsan alla! Nu är jag hemma igen efter två underbara veckor på Zakynthos! :) Vi har haft sol och värme alla dagar och vi är toknöjda med vår resa, tjohoo!
    Har kikat igenom tråden lite snabbt om vad ni skrivit om, bland annat om val av sätt att gifta sig på. Jag kan så här några veckor efter min bröllopsdag bara känna ren lycka när jag tänker tillbaka på den. Så avslappnat, så enkelt men ändå speciellt... det kändes verkligen som att vi fick den dagen vi ville ha! :) Jag tänker inte "uppmana" er ännu ogifta att göra som vi gjorde, men däremot att göra precis så som ni själva vill ha det! Tror det är så lätt att man fastnar i fällan "hur ett bröllop ska vara". Ett bröllop ska ju verkligen vara personligt enligt min mening alla fall. Lyssna till era viljor och tänk bort resten, då kan det bara inte bli fel! :)
    vad kul att resan var bra :) Vill också åka utomlands! lite avis, haha 
  • MariaMagdalena

Hallå i tråden!

Här står det rätt stilla oxå. Dottern fyller snart år så all fokusering ligger just nu på det, men sen får vi nog lägga på ett kol med bröllopsplanerna igen, snart bara tre månader kvar Men det viktigaste känns som att det är klart iaf, och det som inte är klart i praktiken är klart i tanken

• Principisessan

mariamagdalena: samma här, ena dottern fyller 5 år , så det har mest tagit upp alla tankar. Fick dock mail från landy att de skulle skicka bilder på klänningen snart.. spännande :) 

och så har jag bokat frisör o makeup på ett ställe som ligger 20 meter från vår port. nära och bra :)  

• MariaMagdalena

Och min flicka fyller 4

Va smidigt att ha det så nära, slippa köra själv eller fixa skjuts osv. Hur ska du ha håret?

Nu börjar jag tveka ang klänningen. Jag får inte till den som jag vill ha den och det är såå störande! Nu funderar jag på denna ist..... Jag vill nog ha en hellång ändå så jag slipper vara så låst vid vilka skor jag ska ha, vita passande vinterskor som man inte halkar omkring med är verkligen inte lätt att hitta!

Vad tycker ni?

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?