• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • tracit

Vi satt och lyssnade och spånade om musik igår kväll, och nu har vi bestämt oss för i alla fall ingångsmusik och psalmer.
    Ingångmusik blir Jesus bleibet meine freude av Bach, och psalmer blir Härlig är jorden och Som mannen och kvinna i glädje tillsammans. Utgångsmusik har vi inte bestämt oss för än.
    Och sedan är det det här med om man ska ha med en personlig låt eller inte. Musik är mitt absolut största intresse, så det finns en hel del kandidater om man säger så... MEN, frågan är hur fint det blir att bara spela upp en låt från skiva. Om det blir konstigt. Jag läste i någon tråd här, att någon tyckte att man ska utnyttja kyrkans resurser, dvs orgel, eftersom de låtar man tycker om kan man lyssna på när som helst. Det ligger något i det tycker jag. Samtidigt känner jag så starkt för vissa låtar, som verkligen är "vi", som påminner om fina stunder vi haft tillsammans.
    Svårt! Vad tänker ni om det här?

(Tur att man kan skriva av sig här, haha)

• MariaMagdalena
    tracit skrev 2012-09-14 15:58:50 följande:
    Vi satt och lyssnade och spånade om musik igår kväll, och nu har vi bestämt oss för i alla fall ingångsmusik och psalmer.
    Ingångmusik blir Jesus bleibet meine freude av Bach, och psalmer blir Härlig är jorden och Som mannen och kvinna i glädje tillsammans. Utgångsmusik har vi inte bestämt oss för än.
    Och sedan är det det här med om man ska ha med en personlig låt eller inte. Musik är mitt absolut största intresse, så det finns en hel del kandidater om man säger så... MEN, frågan är hur fint det blir att bara spela upp en låt från skiva. Om det blir konstigt. Jag läste i någon tråd här, att någon tyckte att man ska utnyttja kyrkans resurser, dvs orgel, eftersom de låtar man tycker om kan man lyssna på när som helst. Det ligger något i det tycker jag. Samtidigt känner jag så starkt för vissa låtar, som verkligen är "vi", som påminner om fina stunder vi haft tillsammans.
    Svårt! Vad tänker ni om det här?

(Tur att man kan skriva av sig här, haha)
    Ja men herre jösses, jag satt oxå och lyssnade härom kvällen och det är ju dyngsvårt!! På kyrkomusik.se kan man ju höra hur många låtar låter på orgel och dom låtar som jag verkligen verkligen älskar annars låter ju helskum på orgel Så jag vet faktiskt inte hur vi ska göra riktigt....
  • MariaMagdalena
    Lyckorus skrev 2012-09-14 08:15:20 följande:
    Nu är jag gift sedan i onsdags! :) Vi hade en tokmysig dag med vigsel i rådhuset och lunch ute i det gröna på förmiddagen. Sedan sov vi borta på ett jättemysigt ställe där vi njöt av en god trerättersmiddag, samt jacuzzi och en skön säng på rummet! ♥

Idag är jag pirrig, vi skickade nämligen iväg "avslöjandet" med posten igår till våra släktningar och vänner. Så idag lär alla få veta. Jag hoppas verkligen dom kommer ta det med ro och bli jätteglada för vår skull. Jag är mer nervös till det här än vad jag var på bröllopsdagen tror jag, hehe. Vet faktiskt inte hur jag kommer reagera om det blir massa missnöje...

Hur som helst, nu är jag gift och det känns tokbra! :)
    Ååh va roligt! Grattis
  • MariaMagdalena
    Nu är jag gift sedan i onsdags! :) Vi hade en tokmysig dag med vigsel i rådhuset och lunch ute i det gröna på förmiddagen. Sedan sov vi borta på ett jättemysigt ställe där vi njöt av en god trerättersmiddag, samt jacuzzi och en skön säng på rummet! ♥

Idag är jag pirrig, vi skickade nämligen iväg "avslöjandet" med posten igår till våra släktningar och vänner. Så idag lär alla få veta. Jag hoppas verkligen dom kommer ta det med ro och bli jätteglada för vår skull. Jag är mer nervös till det här än vad jag var på bröllopsdagen tror jag, hehe. Vet faktiskt inte hur jag kommer reagera om det blir massa missnöje...

Hur som helst, nu är jag gift och det känns tokbra! :)
    Å du, va sa alla nu då???
  • Principisessan

ni som beställt klänningar från kina: Ska man ha på sig bh och åtsramande underplagg om man tänkt ha det under klänningen, även när man måttar för beställningen?

• Lyckorus
    Smulan skrev 2012-09-14 10:11:44 följande:
    Åh STOOOORT GRATTIS till er! Vad skönt att det blev så där lyckat och fint som ni ville ha det. Hoppas hoppas att alla tar det bra nu också. Om det finns nån som inte tar det bra tycker jag ska ta sig en riktig funderare.....det är ju er lycka det handlar om.
    tracit skrev 2012-09-14 15:46:03 följande:

Idag är jag pirrig, vi skickade nämligen iväg "avslöjandet" med posten igår till våra släktningar och vänner. Så idag lär alla få veta. Jag hoppas verkligen dom  kommer ta det med ro och bli jätteglada för vår skull. Jag är mer nervös till det här än vad jag var på bröllopsdagen tror jag, hehe. Vet faktiskt inte hur jag kommer reagera om det blir massa missnöje...

Hur som  helst, nu är jag gift och det känns tokbra! :)
    Åhh, grattis!!! Härligt att ni fick en bra dag.
    Håller tummarna för att ni får glada reaktioner, du får berätta sedan :)
    MariaMagdalena skrev 2012-09-14 17:27:20 följande:
    Ååh va roligt! Grattis
    MariaMagdalena skrev 2012-09-14 17:28:06 följande:
    Å du, va sa alla nu då???
    majjja skrev 2012-09-15 00:15:00 följande:
    lyckorus: grattis! låter som en riktig toppendag :) 
    Tack ska ni ha för alla grattis! Glad
    Så här i efterhand, när allt börjar lägga sig och jag börjar reflektera över vår bröllopsdag så blir jag bara mer och mer nöjd! En underbar känsla! Igår samt idag har släkt och vänner hört av sig och gratulerat oss, alla verkar vara så glada för vår skull och ingen har ifrågasatt vårat beslut. Tokbra!!

Nu har jag börjat inse att jag faktiskt ska iväg på en två veckors solsemester kommande vecka också... Det har varit sånt fokus på bröllopsdagen och hur folk skulle ta det så jag har inte tänkt mycket alls på resan. Men nu blev det en glad påminnelse till mig själv idag när jag både köpte en bikini och solskyddsfaktor. Tungan ute
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-09-17 07:43:43 följande:
    nu är klänningen beställd :) hoppas på att den kommer snart och precis så fin som jag hoppas på
    Ååh va spännande! Har du någon länk så man får se? =)
  • tracit
    majjja skrev 2012-09-15 13:32:37 följande:
    ni som beställt klänningar från kina: Ska man ha på sig bh och åtsramande underplagg om man tänkt ha det under klänningen, även när man måttar för beställningen?
    Såg att du fick svar i kinatråden
    majjja skrev 2012-09-17 07:43:43 följande:
    nu är klänningen beställd :) hoppas på att den kommer snart och precis så fin som jag hoppas på 
    Var beställde du ifrån? Jag velar jättemycket! :-O
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?