• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Principisessan

beställde från Landy, de verkade hålla tiderna hyfsat för leverans och klänningarna i kinatråden var fina :) 

Det blir denna klänning, fast med vitt band i midjan och en blomma i sidan

och så ville jag ha denna top/bolero i spets som man kan ha över. Den är avtagbar

och så skickade jag en bild på en slöja som de syr upp. den fanns inte i deras sortiment, utan hittade den på en annan  sida.

• Smulan

majjja - det kommer bli sååååååå jäkla snyggt!

Lyckorus skrev 2012-09-15 18:39:32 följande:
    Ha en underbar resa och grattis ännu en gång!
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-09-18 22:57:59 följande:
    beställde från Landy, de verkade hålla tiderna hyfsat för leverans och klänningarna i kinatråden var fina :)

Det blir denna klänning, fast med vitt band i midjan och en blomma i sidan

och så ville jag ha denna top/bolero i spets som man kan ha över. Den är avtagbar

och så skickade jag en bild på en slöja som de syr upp. den fanns inte i deras sortiment, utan hittade den på en annan sida.

Den kommer bli grym! =)
  • MariaMagdalena
    Smulan Hur har det gått för dig med ringen?
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-09-19 14:10:46 följande:
    Smulan Hur har det gått för dig med ringen?
    jo då den sitter där nu och känns kanon bra. Älskar ringen och jag har fått så mycket beröm för den. Den är liksom en del av mig nu...vill inte byta bort den. Och den som var för stor använder jag ibland på andra handen ;) Hur går det med din?
  • Principisessan

ja, jag hopas det blir bra. Det känns ju som att klänningen är svår att misslyckas med, inte några svåra detaljer direkt .. bara att hålla tummarna :) 

ang ringar, min ring är lite stor .. eller jag vet inte, mina fingrar växlar i storlek rätt mycket beroende på hur varm/kall jag är. och när jag är kall så sitter den lite löst. Inte så att jag tappar den, men ja. då känns den nog lite stor.

hur tajt ska den egentligen sitta?

• Smulan
    majjja skrev 2012-09-19 21:11:34 följande:
    ja, jag hopas det blir bra. Det känns ju som att klänningen är svår att misslyckas med, inte några svåra detaljer direkt .. bara att hålla tummarna :) 

ang ringar, min ring är lite stor .. eller jag vet inte, mina fingrar växlar i storlek rätt mycket beroende på hur varm/kall jag är. och när jag är kall så sitter den lite löst. Inte så att jag tappar den, men ja. då känns den nog lite stor.

hur tajt ska den egentligen sitta?
    Mina fingrar växlar också väldigt mycket i storlek hurvida de är varma eller kalla så mina ringar är för stora när de är kalla (men inte så att de ramlar av) och lite lite tajta när de är varma (men inte obekvämt).
  • Principisessan
    Smulan skrev 2012-09-19 22:17:49 följande:
    Mina fingrar växlar också väldigt mycket i storlek hurvida de är varma eller kalla så mina ringar är för stora när de är kalla (men inte så att de ramlar av) och lite lite tajta när de är varma (men inte obekvämt).
    ok, då är det nog så det kanske brukar vara då. svårt att veta exakt hur det "ska vara" när man aldrig använder smycken i övrigt :) 
  • tracit
    Den här klänningen har jag också kollat massor på. Min sambo tycker att jag ska beställa den. Men jag vet inte, jag är rädd att spetsöverdelen ska vara full med pärlor och paljetter, som de verkar ha en tendens att älska Men om jag skriver noga att jag inte vill ha något sånt, kanske de förstår.

Jag funderar på att skicka med den här bilden och säga att jag skulle vilja ha spetsen och överdelen som den, fast fortfarande med öppen rygg som det är på klänningen ovan.

Vi får se hur det blir. Även om det är ett tag kvar börjar jag känna en viss stress. Vad gör man om man blir totalt missnöjd? :-O
  • Principisessan
    tracit skrev 2012-09-20 02:50:53 följande:
    Den här klänningen har jag också kollat massor på. Min sambo tycker att jag ska beställa den. Men jag vet inte, jag är rädd att spetsöverdelen ska vara full med pärlor och paljetter, som de verkar ha en tendens att älska Men om jag skriver noga att jag inte vill ha något sånt, kanske de förstår.

Jag funderar på att skicka med den här bilden och säga att jag skulle vilja ha spetsen och överdelen som den, fast fortfarande med öppen rygg som det är på klänningen ovan.

Vi får se hur det blir. Även om det är ett tag kvar börjar jag känna en viss stress. Vad gör man om man blir totalt missnöjd? :-O
    snyggt! vad kul att vi fått inspiration av samma klänning :) 
    ja du, om klänningen blir helt fel så kollar jag nog först om det går att fixa till den, annars så får jag sälja den. Men det vore ju verkligen tråkigt om det behövde bli så.

Sen tror jag rent spontant att det inte behöver vara särskilt svårt att sy upp en sån, att de rimligen inte borde misslyckas. 
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?