• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • tracit
    Gött du är du en bit på vägen=) Vad blir det för blommor och färger? ja visst är det skönt att dela det med nån mer än sin man?
    Kände mig helt lost hos floristen, för det enda jag visste var att jag vill ha vit och grön bukett. Hon visade dock massa olika alternativ, och jag fastnade till slut för en "vanlig" bukett med till största del gräddvita rosor och lite grönt. Tråkigt och vanligt kanske, men jag tycker det känns fint. Min favoritblomma är annars vita liljor, men efter att ha funderat lite har jag kommit fram till att det kanske blir svårt att få det snyggt.
    MariaMagdalena skrev 2012-09-12 18:28:17 följande:
    Då var kyrkan bokad! Det blir denna!

Valet känns verkligen superbra! Fotografen är bokad, och jag funderar på att fråga en kompis som är frisör om hon skulle vilja fixa mitt hår och smink, eller om jag ska fixa det själv, jag har inte riktigt bestämt mig än. Sen är det det här med färgvalet.... Jag ska byta ut snörningen i klänningen och matcha med sambons väst och kravatt, men i vilken färg? Lila hade kanske varit snyggt?

Vilka färger har ni tänkt?

Åh, vilken fantastiskt vacker kyrka! Grattis  Får lägga upp foto på vår kyrka efteråt, vill ju inte riskera att röja min identitet, haha
    Smidigt att känna en frisör, det hade jag också gärna gjort

Lila är snyggt! Vi har haft det som alternativ också, men min sambo kommer nog ha grön kravatt. Vad ska din sambo ha för kläder i övrigt?
  • MariaMagdalena
    tracit skrev 2012-09-12 23:34:18 följande:
    Kände mig helt lost hos floristen, för det enda jag visste var att jag vill ha vit och grön bukett. Hon visade dock massa olika alternativ, och jag fastnade till slut för en "vanlig" bukett med till största del gräddvita rosor och lite grönt. Tråkigt och vanligt kanske, men jag tycker det känns fint. Min favoritblomma är annars vita liljor, men efter att ha funderat lite har jag kommit fram till att det kanske blir svårt att få det snyggt.

Valet känns verkligen superbra! Fotografen är bokad, och jag funderar på att fråga en kompis som är frisör om hon skulle vilja fixa mitt hår och smink, eller om jag ska fixa det själv, jag har inte riktigt bestämt mig än. Sen är det det här med färgvalet.... Jag ska byta ut snörningen i klänningen och matcha med sambons väst och kravatt, men i vilken färg? Lila hade kanske varit snyggt?

Åh, vilken fantastiskt vacker kyrka! Grattis Får lägga upp foto på vår kyrka efteråt, vill ju inte riskera att röja min identitet, haha
    Smidigt att känna en frisör, det hade jag också gärna gjort

Lila är snyggt! Vi har haft det som alternativ också, men min sambo kommer nog ha grön kravatt. Vad ska din sambo ha för kläder i övrigt?

Grönt och vitt låter otroligt fint! Vad för grönfärg har ni valt, en mörkare eller ljusare? =)

Ja visst är den fin! Den kyrkan blev utvald till Sveriges vackraste för några år sedan och är väldigt poppis så jag är väldigt glad att det fanns tid för oss just på vårt datum

Min sambo kommer nog ha en vanlig svart kostym, väst och kravatt i ev lila men sen ska han väl ha en skjorta oxå.... Vad brukar dom ha för färg på den?

• Smulan

wow vilken fin kyrka...hade vi haft en sån här hade vi tagit vigseln där. Skjorta.....ja det är väl vad man väljer själv att ha.... Där kan man ju välja en rolig färg på kanske?
    Kände mig helt lost hos floristen, för det enda jag visste var att jag vill ha vit och grön bukett. Hon visade dock massa olika alternativ, och jag fastnade till slut för en "vanlig" bukett med till största del gräddvita rosor och lite grönt. Tråkigt och vanligt kanske, men jag tycker det känns fint. Min favoritblomma är annars vita liljor, men efter att ha funderat lite har jag kommit fram till att det kanske blir svårt att få det snyggt.

Åh, vilken fantastiskt vacker kyrka! Grattis  Får lägga upp foto på vår kyrka efteråt, vill ju inte riskera att röja min identitet, haha
    Smidigt att känna en frisör, det hade jag också gärna gjort

Vitt och grönt är väl jätte snyggt?? Jag tror det kommer bli fantastiskt fint. Min var väl också ganska vanlig men det spelar ingen roll tycker jag...bara man är nöjd själv=)
  • MariaMagdalena

Ja den är verkligen speciell i utseéndet! Vi har aldrig varit in i den kyrkan men har pratat om det i åratal att vi iaf ska sticka in huvudet och titta då alla säger att den är så fantastiskt fin även inuti, den ligger bara knappt 10 min från där vi bor

Jo jag vet, men vill ju inte att det ska se tokigt ut heller Kanske blir jättetrist med svart skjorta?

Smulan skrev 2012-09-13 10:03:37 följande:
    wow vilken fin kyrka...hade vi haft en sån här hade vi tagit vigseln där. Skjorta.....ja det är väl vad man väljer själv att ha.... Där kan man ju välja en rolig färg på kanske?
    Kände mig helt lost hos floristen, för det enda jag visste var att jag vill ha vit och grön bukett. Hon visade dock massa olika alternativ, och jag fastnade till slut för en "vanlig" bukett med till största del gräddvita rosor och lite grönt. Tråkigt och vanligt kanske, men jag tycker det känns fint. Min favoritblomma är annars vita liljor, men efter att ha funderat lite har jag kommit fram till att det kanske blir svårt att få det snyggt.Åh, vilken fantastiskt vacker kyrka! Grattis Får lägga upp foto på vår kyrka efteråt, vill ju inte riskera att röja min identitet, haha
    Smidigt att känna en frisör, det hade jag också gärna gjort

• MariaMagdalena

Ni som har fotograf, när ska ni fotas? Sitter och funderar på det där... Vi har vigseln redan kl 11 eftersom vi ska köra 10 mil till flygplatsen i vinterväglag samt ska vara där två timmar innan avgång, det kommer bli stressigt med allt Men nu tänkte jag att kanske man ska ta det mesta av fotograferingen utomhus innan, sen ska det ju fotas under vigseln och de oxå men det blir ju när det blir. Jag vet inte, hur brukar man göra?

• Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-09-13 13:03:32 följande:
    Ni som har fotograf, när ska ni fotas? Sitter och funderar på det där... Vi har vigseln redan kl 11 eftersom vi ska köra 10 mil till flygplatsen i vinterväglag samt ska vara där två timmar innan avgång, det kommer bli stressigt med allt Men nu tänkte jag att kanske man ska ta det mesta av fotograferingen utomhus innan, sen ska det ju fotas under vigseln och de oxå men det blir ju när det blir. Jag vet inte, hur brukar man göra?
    När min syster gifte sig fotade de innan.....vi fotade efter då hade vi två timmar på oss vilket var precis lagom. Men om ni har det stressigt efter vigseln så tycker jag att ni ska fotas före så slipper ni den stressen sen.
  • Principisessan

chippen: välkommen till tråden. Svårt det där, beroende på vart man åker och framförhållning så kan säkert många haka på. Vet en bekant som kommer gifta sig utomlands till ett resmål som man kan åka till med ryan air, och då blir det ju inte alls så dyr historia. ni ska nog inte räkna med att precis alla följer med dock, det är ju både ledighet och pengar som spelar in. 

mariamagdalena: wow vilken kyrka. maffig :) 

och jo, ringen är tillbaka. de fixade det på en dag. så nu glittrar den fint på fingret :) 
    ör toktrött och hinner inte med så mkt alls här inne, jobbat en hel del på sistone. men lugnar väl ner sig snart :) 

• Lyckorus

Nu är jag gift sedan i onsdags! :) Vi hade en tokmysig dag med vigsel i rådhuset och lunch ute i det gröna på förmiddagen. Sedan sov vi borta på ett jättemysigt ställe där vi njöt av en god trerättersmiddag, samt jacuzzi och en skön säng på rummet! ♥

Idag är jag pirrig, vi skickade nämligen iväg "avslöjandet" med posten igår till våra släktningar och vänner. Så idag lär alla få veta. Jag hoppas verkligen dom  kommer ta det med ro och bli jätteglada för vår skull. Jag är mer nervös till det här än vad jag var på bröllopsdagen tror jag, hehe. Vet faktiskt inte hur jag kommer reagera om det blir massa missnöje...

Hur som  helst, nu är jag gift och det känns tokbra! :)

• Smulan
    Lyckorus skrev 2012-09-14 08:15:20 följande:
    Nu är jag gift sedan i onsdags! :) Vi hade en tokmysig dag med vigsel i rådhuset och lunch ute i det gröna på förmiddagen. Sedan sov vi borta på ett jättemysigt ställe där vi njöt av en god trerättersmiddag, samt jacuzzi och en skön säng på rummet! ♥

Idag är jag pirrig, vi skickade nämligen iväg "avslöjandet" med posten igår till våra släktningar och vänner. Så idag lär alla få veta. Jag hoppas verkligen dom  kommer ta det med ro och bli jätteglada för vår skull. Jag är mer nervös till det här än vad jag var på bröllopsdagen tror jag, hehe. Vet faktiskt inte hur jag kommer reagera om det blir massa missnöje...

Åh STOOOORT GRATTIS till er! Vad skönt att det blev så där lyckat och fint som ni ville ha det. Hoppas hoppas att alla tar det bra nu också. Om det finns nån som inte tar det bra tycker jag ska ta sig en riktig funderare.....det är ju er lycka det handlar om.
  • tracit
    MariaMagdalena skrev 2012-09-13 08:22:23 följande:

Grönt och vitt låter otroligt fint! Vad för grönfärg har ni valt, en mörkare eller ljusare? =)

Min sambo kommer nog ha en vanlig svart kostym, väst och kravatt i ev lila men sen ska han väl ha en skjorta oxå.... Vad brukar dom ha för färg på den?

En lite mörkare grön.
    Min sambo ska ha en mörkgrå kostym, med väst och kravatt. Skjortan har jag inte tänkt på, men jag hoppas att han har gjort det :)
    Lyckorus skrev 2012-09-14 08:15:20 följande:

Åhh, grattis!!! Härligt att ni fick en bra dag.
    Håller tummarna för att ni får glada reaktioner, du får berätta sedan :)
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?