• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Jezzybell
    tracit skrev 2012-08-29 12:20:29 följande:
    Skönt att det känns bättre!

Hörrni tjejer, jag har nästan (observera nästan bestämt mig för klänning. Vad tycker ni om den här?

Helt underbart vacker klänning!
  • MariaMagdalena
    Skönt att det känns bättre!

Hörrni tjejer, jag har nästan (observera nästan bestämt mig för klänning. Vad tycker ni om den här?

Helt underbart fin!!! =)
  • Smulan
    jakother skrev 2012-08-29 10:44:21 följande:
    Nu har jag kortfattat skrivit om vår bröllopsdag.. =) på bloggen
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    åh då ska jag läsa=)
    Lyckorus skrev 2012-08-29 11:03:44 följande:
    Tack alla för era kommentarer! det känns bättre idag, jag får fokusera på att det är en lite extra romantisk och mysig dag som väntar och inte förstora upp det hela. :) Vi kommer inte krångla med byte av vigselförrättare, är han flummig så får han vara det i fem minuter då. Sen åker vi iväg och gör vad vi vill! :)
    Idag ska jag forska runt efter mysiga boeenden kring vår hemstad, vi ska satsa på en "vanlig" sol och bad-resa och skjuta på den dyra resan. Då känner vi att vi kan unna oss en lyxig bröllopsnatt. :)
    skönt att det känns bättre nu.
    den är verkligen jätte fin=)
  • Smulan
    jakother skrev 2012-08-29 10:44:21 följande:
    Nu har jag kortfattat skrivit om vår bröllopsdag.. =) på bloggen
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    nu har jag läst! Åh det låter ju som en underbar fest ni fick förutom att din mans familj var lite aviga då.....men ni fick en härlig fest och det är ju det ni fokuserar på HELT RÄTT! stort grattis igen till er ni är sååå fina tillsammans.
  • Lyckorus

jakother -  Jag har också kikat in på din blogg och läst om er bröllopsdag nu. Tycker det låter som det varit en lyckad tillställning! :) Lite tråkigt med hur din mans familj var, men låt inte det ta för stor uppmärksamhet när du tänker tillbaka på er dag!

Nu har vi äntligen bokat en resa! Det blir Zakynthos de två sista veckorna i september. Jag ser riktigt mycket fram emot att bara vara och ta det lugnt (har jobbat hela sommaren och inte vait ledig någonting i år hittills), utforska en plats man inte varit på tidigare, snorkla och förhoppningsvis få se sköldpaddor! :) Det känns så skönt att släppa det här grubblandet nu  med vart man ska åka och bara längta!

• Smulan
    Lyckorus skrev 2012-08-30 15:25:22 följande:
    jakother -  Jag har också kikat in på din blogg och läst om er bröllopsdag nu. Tycker det låter som det varit en lyckad tillställning! :) Lite tråkigt med hur din mans familj var, men låt inte det ta för stor uppmärksamhet när du tänker tillbaka på er dag!

Nu har vi äntligen bokat en resa! Det blir Zakynthos de två sista veckorna i september. Jag ser riktigt mycket fram emot att bara vara och ta det lugnt (har jobbat hela sommaren och inte vait ledig någonting i år hittills), utforska en plats man inte varit på tidigare, snorkla och förhoppningsvis få se sköldpaddor! :) Det känns så skönt att släppa det här grubblandet nu  med vart man ska åka och bara längta!
    Åh Zakynthos var jag och min man på för några år sen. Vi tyckte det var helt underbart där. Vi lyckades komma dit den vecka de hade värmerekord då tempen var på 40-45 grader varmt ha ha men det var helt underbart. Vi bodde på ett lägenhetshotell i staden Laganas. Hotellägaren hade en matbutik precis bredvid lägenheterna där han även hade sin reception för hotellet. Det var den bästa mataffären i området och allt låg på stranden...jo jag menar PÅ STRANDEN. När bussen släppte av oss fick vi köra vår reseväska på stranden för att komma till hotellet ha ha det var en syn. Detta var i slutet av aug så vi hade inte räknat med en sån värme men vi lyckades ta oss ut med en dagstur på en båt som skulle ta oss till sköldpaddorna och till en strand där man kunde bada och sola lite. Vi EN sköldpadda.....kaptenen som spanande rusade helt plöstsligt ut ur hytten och skrek "Carretta Carretta" och pekade ut i vattnet. Sen backade han hela ekipaget så att vi kunde få se havssköldpaddan som heter Carretta Carretta på grekiska. Tydligen ska man säga det två gånger enligt den svenska reseledaren ??? vet inte om hon hade fel eller rätt. Vi hade tänkt att hyra moded eller fyhjuling och åka runt lite men det var alldeles för varmt. Men det skulle jag rekomendera att göra. Sen finns det ju ett skeppsvrak och de blå grottorna att titta på. Vi körde förbi och stannade väldigt nära några blå grottor med båten och de var ju helt magiska. Jätte vackert! Sen åkte vi förbi ön som ligger vid Zakynthos som ser ut som en sköldpadda. Åh som du kanske märker längtar jag tillbaka nåt så otroligt mycket. Vi har sagt att vi ska åka dit nån mer gång med vår son för det är perfekta stränder för små barn....LÅÅÅÅÅÅNGGRUNT .

Hoppas ni trivs lika bra som vi gjorde. Och jag hoppas att flyplatsen är färdig byggd nu ha ha ha....den var lite under konstruktion när vi kom dit hihi. När vi åkte hem var det så fullt med folk och inte färdigt att 99% fick sitta på golvet och vänta och ingen airkondtion ha ha ha.
  • Smulan

Åh just det ja glömde säga att det finns en stor risk att ni inte ser några sköldpaddor då ni är där för tydligen var det slutet på säsongen den veckan vi var där. Bara så att ni är beredda på det. Men ni kan ju ha tur ;).

• Lyckorus

Smulan - Tusen tack för tips och berättelser om Zakynthos, jag ser verkligen fram emot resan! :) Gällande sköldpaddorna så tror jag det är kläckningsperiod under september, det kanske är svårt att få se stora, men jag hoppas på att få se några små alla fall! :)

Nu har vi även bokat plats för bröllopsnatten, det blev ett paket med en trerätters middag, en övernattning i svit med jacuzzi, samt frukost dagen efter. Stället verkar tokmysigt, ligger inte långt där vi bor, och har fått fina recensoner. Så nu är planen att göra oss fina på morgonen/förmiddagen, åka till ett fint ställe där vi har en picknick-lunch samt fotar oss lite, vigsel kl.14, och efter det åker vi och checkar in oss på det mysiga hotellet. Iiihh, längtar!!

• tracit

Tack för era svar om klänningen, jag har nääästan bestämt mig

Åh vad härligt det låter med ert resmål och bröllopsnatt!
    Vi har inte bokat något till bröllopsnatten. Vi ska gå ut och äta på en fin restaurang med våra vittnen och dotter efteråt, och natten blir nog i hemmet. Vill inte exkludera min dotter för mycket från allt då hon är så pass stor och förstår så mycket, är rädd att hon ska känna sig utanför om vi lämnar bort henne på kvällen.
    Vår "smekmånad" blir skidsemester i mars. Vi är lite av skidfanatiker, så det är det bästa resmålet för oss

• Lyckorus

tracit - Er plan låter också mysig! :) Låter som en bra lösning i och med att ni ha barn också. Vi hade inte tänkt att sova borta under bröllopsnatten först heller, men så kände vi att det skulle bli svårt att få det riktigt romantiskt och speciellt hemma i vår lilla lägenhet med våra högljudda grannar... och när vi ändå bestämde oss för att inte göra en sån dyr resa nu så kunde vi lägga lite pengar på att få en natt med det där lilla extra. De känns tokbra!

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?