Lyckorus skrev 2012-08-30 15:25:22 följande:
jakother - Jag har också kikat in på din blogg och läst om er bröllopsdag nu. Tycker det låter som det varit en lyckad tillställning! :) Lite tråkigt med hur din mans familj var, men låt inte det ta för stor uppmärksamhet när du tänker tillbaka på er dag!
Nu har vi äntligen bokat en resa! Det blir Zakynthos de två sista veckorna i september. Jag ser riktigt mycket fram emot att bara vara och ta det lugnt (har jobbat hela sommaren och inte vait ledig någonting i år hittills), utforska en plats man inte varit på tidigare, snorkla och förhoppningsvis få se sköldpaddor! :) Det känns så skönt att släppa det här grubblandet nu med vart man ska åka och bara längta!
Åh Zakynthos var jag och min man på för några år sen. Vi tyckte det var helt underbart där. Vi lyckades komma dit den vecka de hade värmerekord då tempen var på 40-45 grader varmt ha ha men det var helt underbart. Vi bodde på ett lägenhetshotell i staden Laganas. Hotellägaren hade en matbutik precis bredvid lägenheterna där han även hade sin reception för hotellet. Det var den bästa mataffären i området och allt låg på stranden...jo jag menar PÅ STRANDEN. När bussen släppte av oss fick vi köra vår reseväska på stranden för att komma till hotellet ha ha det var en syn. Detta var i slutet av aug så vi hade inte räknat med en sån värme men vi lyckades ta oss ut med en dagstur på en båt som skulle ta oss till sköldpaddorna och till en strand där man kunde bada och sola lite. Vi EN sköldpadda.....kaptenen som spanande rusade helt plöstsligt ut ur hytten och skrek "Carretta Carretta" och pekade ut i vattnet. Sen backade han hela ekipaget så att vi kunde få se havssköldpaddan som heter Carretta Carretta på grekiska. Tydligen ska man säga det två gånger enligt den svenska reseledaren ??? vet inte om hon hade fel eller rätt. Vi hade tänkt att hyra moded eller fyhjuling och åka runt lite men det var alldeles för varmt. Men det skulle jag rekomendera att göra. Sen finns det ju ett skeppsvrak och de blå grottorna att titta på. Vi körde förbi och stannade väldigt nära några blå grottor med båten och de var ju helt magiska. Jätte vackert! Sen åkte vi förbi ön som ligger vid Zakynthos som ser ut som en sköldpadda. Åh som du kanske märker längtar jag tillbaka nåt så otroligt mycket. Vi har sagt att vi ska åka dit nån mer gång med vår son för det är perfekta stränder för små barn....LÅÅÅÅÅÅNGGRUNT

.
Hoppas ni trivs lika bra som vi gjorde. Och jag hoppas att flyplatsen är färdig byggd nu ha ha ha....den var lite under konstruktion när vi kom dit hihi. När vi åkte hem var det så fullt med folk och inte färdigt att 99% fick sitta på golvet och vänta och ingen airkondtion ha ha ha.