• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-27 15:21:40 följande:
    vad fint det blev! de ser ju ut att vara som gjorda för varandra :) typiskt att det ska vara fel storlek.
    Ja visst ser de ut som att de skapta för varandra=)? Tur man har er här på BT så att man kan få såna här bra tips ;) Tack MariaMagdalena!
    Ja lite typiskt att den skulle vara så stor....tänkte ju mig inte för när jag beställde....tog samma storlek som vigselringen men den är ju så mycket bredare och tjockare så det klart den behöver vara större...den nya är ju jätte smal och tunn. Men men nu är den nya beställd så jag får väl "stå ut" med två fina ringar
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-27 15:22:46 följande:
    den bredare av dem, är den rätt i storlek? på bilden ser det ut som att de är lika stora nämligen, men det kanske bara är bilden som visar "fel" 
    Den bredare är lite lite stor (plus att jag är super kall om fingarna just nu, vilket gör att mina fingar krymper rejält till och med så att man ser det) Sen är den väldigt tjock så den ser ut att vara lite för stor för att jag inte kan klämma ihop fingrarna ordentligt
  • MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-27 15:22:17 följande:
    Ja visst blev det=)? Synd att den var två storlekar för stor bara...men jag beställde ju en nr 6 nu istället så får vi se om en vecka om den passar. De var ju verkligen tok snabba med att leverera, bra säljare!
    Ja det var lite klurigt med strl, jag beställde oxå en förstor först. Tänk bara på att det skiljer ganska mycket mellan strl! Jag beställde först en strl 5 men den var alldeles på tok för stor så då beställde jag en i strl 4 och den går riktigt trögt att få över knogen men sitter skönt på fingret annars då den sitter på plats. Bara en tanke, ifall du vill kolla upp en extra gång vilken storlek som du ska ha så du kanske hinner ändra isf =)
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-27 15:28:37 följande:
    Ja det var lite klurigt med strl, jag beställde oxå en förstor först. Tänk bara på att det skiljer ganska mycket mellan strl! Jag beställde först en strl 5 men den var alldeles på tok för stor så då beställde jag en i strl 4 och den går riktigt trögt att få över knogen men sitter skönt på fingret annars då den sitter på plats. Bara en tanke, ifall du vill kolla upp en extra gång vilken storlek som du ska ha så du kanske hinner ändra isf =)
    hur mycket för stor var din?
  • MariaMagdalena

Dom här skiljer det en strl på, hoppas du ser vad jag menar =)

• Smulan

Oj ja jag föstår vad du menar...skickade ett mail till säljaren nu och frågade om det gick att få storlek 7 istället...får se om jag får något svar! Suck vilket krångel! Jag som blev så glad att den hade kommit!

• MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-27 15:45:18 följande:
    Oj ja jag föstår vad du menar...skickade ett mail till säljaren nu och frågade om det gick att få storlek 7 istället...får se om jag får något svar! Suck vilket krångel! Jag som blev så glad att den hade kommit!
    Det ska säkert gå jättebra Men jag förstår vad du menar! Jag går och väntar på att min vingselring ska komma hem, och med förhoppningsvis rätt gravering den här gången. Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge ;)
  • Smulan

Ja jag hoppas det...bara de hinner se det innan de skickat iväg den. Ja fy det är hemskt att vänta men ja ja skulle det skita sig går det säkert att korta in den här....
    Ja vi får hoppas at den kommer hem till dig med rätt gravyr nu.

• MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-27 15:54:57 följande:
    Ja jag hoppas det...bara de hinner se det innan de skickat iväg den. Ja fy det är hemskt att vänta men ja ja skulle det skita sig går det säkert att korta in den här....
    Ja vi får hoppas at den kommer hem till dig med rätt gravyr nu.
    Jag antar att det har och göra med stenarna att göra att det skiljer så mkt i strl... En sten är kanske en strl?
  • Smulan

JÄKLAR jag hade redan fått svar att de skulle skicka en storlek 7 istället imorgon.... jösses vad de var snabba
    GÖTT då var ju det fixat! Ja det är säkert stenarna som gör det.
    Whooo jag ska nog inte vara så rädd för att beställa på E-Bay längre speciellt inte med den säljaren!

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?