• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-21 21:02:50 följande:
    testade bland annat denna (har bh-band som syns) , som också var väldigt fin, men sjukt lång! jag är 164 cm och när man kollar på tillverkarens bilder så är ju klänningen typ vadlång. Har inte dragit igen den i ryggen så sen sitter lite si sådär på. Nu är inte deta alls den bästa bilden men tror det jag ska köpa från kina blir toppen verkligen, och sen så var det ju faktiskt sjukt roligt att få prova lite klänningar. 

Ja nu var ju denna längre än du tänkt dig att den skulle vara men du passar defenetivt i i sån modell=).
    Roligt att pröva bröllopsklänningar....det gjorde ju aldrig jag....hmmm får gå in och göra det nån gång bara för skoj skull
  • tracit
    majjja skrev 2012-08-21 20:47:42 följande:
    vad kul :) visst blir det lite extra verkligt efter att man har ett datum och allt bokat 
    Ja! Vi SKA verkligen gifta oss
    testade bland annat denna (har bh-band som syns) , som också var väldigt fin, men sjukt lång! jag är 164 cm och när man kollar på tillverkarens bilder så är ju klänningen typ vadlång. Har inte dragit igen den i ryggen så sen sitter lite si sådär på. Nu är inte deta alls den bästa bilden men tror det jag ska köpa från kina blir toppen verkligen, och sen så var det ju faktiskt sjukt roligt att få prova lite klänningar. 

Passar dig jättebra! Jag ska också köpa kinaklänning har jag tänkt. Vet du var du ska beställa ifrån? 
    Jag har svårt att bestämma mig för modell och material.  Ska ta mig till butik någon dag och prova jag med. Är så rädd att bli upptäckt bara :-O (Bor i mindre stad) Vi nästan smög in i kyrkan för att ingen skulle se oss idag, haha
    Smulan skrev 2012-08-21 18:11:53 följande:
    OOOOHHH Grattis=) roligt roligt!
     Tack
  • tracit
    jakother skrev 2012-08-21 22:55:11 följande:
    FYYYYYRA dagar kvar!!! tror att jag kommer dö av spänning, förväntan och nervositet!!
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Åhh vad spännande Du måste berätta allt sen!
  • jakother

(kunde inte låta bli!) TRE DAGAR KVAR!!! =)

Imorgon gäller det att tokpacka för på torsdag åker vi och förbereder för den stora festen! :) 

• MariaMagdalena
    jakother skrev 2012-08-22 01:27:57 följande:
    ps. gå in på min blogg och berätta vad ni tycker om snörningens färg!! =)

Superfint! Kommer du eller din m2b ha något annat som går i samma färg? Jag funderar själv på att byta ut snörningen i min klänning till samma färg som sambon ska ha på väst och kravatt

Och på tal om blivande mannens klädsel... Vad ska era män ha? Min säger att han nästan känner sig löjlig över att klä upp sig så mkt då vi inte kommer ha några gäster och sen ska hoppa in i bilen och köra nästan 15 mil till flygplatsen, men man vill ju vara tjusig på bilderna ju Dessutom är det ju oftast som kallast i januari så det kan nog värma honom gott

Väntar hem 3 kappor/jackor som jag ska prova oxå... En vit kort (fusk)pälskacka, en lång mörk (fusk)pälskappa och en halvlång vit ullkappa, hoppas att NÅN passar iaf

• MariaMagdalena

Sjukt gullig modell!
  • MariaMagdalena
    tracit skrev 2012-08-21 15:29:56 följande:
    Idag har vi varit och kollat in kyrkan vi bestämt oss för, och efter det ringde jag för att boka. Den var ledig precis när vi ville - fredag 25:e januari kl 15 Känner mig ännu mer pirrig nu!
    Va roligt, grattis!
  • Lyckorus

majjja - Tycker klänningen som du har på bilden är tokfin, du klär i den!

jakother - Ja, var kul! Snart är det eran dag! Glad Pirrigt värre. Ps, jag gillar den vita snörningen mest.

Även fast det är ynka två veckor kvar tills det är dags för oss så känns det inte som att jag är så nära min bröllopsdag. Det kanske är för att jag är lugn som en filbunke och har allt under kontroll. Men när jag provar min klänning och när vi pratar om våran kommande dag så får jag det där härliga pirret i magen!
    I måndags hämtade vi förresten ut sambons ring, och den var också tokfin! Våra ringar matchar verkligen bra tillsammans också! Nu går vi båda två och bara vill ta på oss dom, haha. Men det är väl så det ska kännas. Glad Gravyren stämde på hans ring, så då behöver vi bara göra lite efterkrångel med min.

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?