• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • tracit

Smulan - det kanske du har skrivit tidigare i tråden förresten, sorry! Ska läsa bakåt

• Jezzybell
    Smulan skrev 2012-08-19 20:39:11 följande:
    Skönt att höra!
    MariaMagdalena skrev 2012-08-17 20:46:03 följande:

Dom menade på att det var det enda sättet att få tag i svenskt kaffe till deras svenska kyrkcafé, men en annan kan väl tycka att så svårt kan det väl knappast vara att få det skickat ;) Sen ville dom ha pengarna kontant vid vigseln, de kan jag oxå tycka är konstigt att dom vill ha så mycket pengar i kontanter.

OK???? Hmmm känns inte som riktigt hela sanningen där.
    Jezzybell skrev 2012-08-18 00:09:15 följande:
    Hej alla! Jag hoppas att det är ok att jag smyger in i denna tråd. Vi ska gifta oss den 15/9 (ja, i år) bestämde vi för några dagar sedan. Jag fyller 30 den 14/9 och vi tänkte att varför inte gifta oss när vi ändå har fest liksom Skrattande. Så ja det blir ett litet bröllop med de närmaste och festen blir en kombinerad 30 års fest och bröllopsfest. Men vi får sjutton inte tag på en lokal som uppfyller kriterierna; ledig, billig, man kan ta med egen mat och dryck.
    Hej Vad roligt att du tittade in =). Stort grattis får man säga då=). 14/9 ha ha då fyller min man 32 år .
    Har du kollat bygdegårdar och församlingshem? Vi hade vår fest i en kyrkstuga=) Gick kanon bra!
    Tack! Jo har kollat bygdegårdar och församlingshem men allt var redan bokat. Som sagt vi har ju bara en månad på oss att planera så det är lite sent ute. Men nu har vi antagligen fått tag på en lokal mitt i stan helt gratis! Är så lycklig! Ska titta på denna senare i veckan. Den har en uteterass ovanpå en affär mitt i centrum så är det fint väder kan vi vara ute Skrattande.
  • MariaMagdalena
    tracit skrev 2012-08-19 22:13:01 följande:
    Tack :) Om kyrkan är ledig (ska kolla det nu i veckan) så blir det fredag 27:e januari Glad Ni då?
    Härligt med Gran Canaria!
    Smulan skrev 2012-08-19 20:58:34 följande:
    Blir jätte snyggt det med=)Välkommen! Va roligt, grattis!Ett av våra vittnen är också hobbyfotograf så han tog alla bilder åt oss! Han tog 140 st och vi slängde bara 10 st typ så vi är rätt nöjda kan man säga . Vår 3,5 åriga son var med men han skvallrar ju inte han fattade ju inte vad som hände liksom. Vi åt på resturang efter med våra vittnen och dagen var helt perfekt!
    Tack! Vi funderar också på att gå på restaurang med våra vittnen efteråt, känns som ett fint avslut! Och skönt att inte behöva tänka på maten så mycket mer än att boka :)
    Min dotter är sju år och babblar som bara den, så hon får nog som sagt inte veta förrän tidigast samma vecka, haha.
    Hur reagerade er omgivning?

Du menar söndag 27:e januari? Vi gifter oss nämligen på lördagen den 26:e

Dom som fått veta har väl mest tyckt att det var på tiden Dom verkar tycka att vi borde ha gjort detta för 10 år sen Men alla har bara varit positiv iaf och det känns ju skönt

• jakother
    tracit skrev 2012-08-19 14:56:20 följande:
    majjja skrev 2012-08-19 14:39:32 följande:
    vi har hittills kommit såhär långt: 

mina ringa klara
    hans ring beställd men inte betald ännu
    klänning utvald och ska beställas i oktober
    skor köpta
    frisör bokad för uppsättning och makeup
    kyrka bokad
    bröllopsresa betald
    hotellrum bokat
    ena vittnet tillfrågat
    fotografen tillfrågad

kvar är sambons kläder, blommor, kläder till barnen, sambons skor,boka bord på restaurang,  
    Åh vad spännande! Ett av våra vittnen är hobbyfotograf, så jag räknar med att hon står för fotograferandet Flört Och middag har vi inte bestämt än hur vi ska göra.
    Hur gör ni med barnen? Jag kommer nog inte kunna berätta för min dotter förrän möjligtvis dagarna innan, hon har supersvårt för att hålla hemligheter!
    Det där tycker jag är oerhört kul med vår son som fyller fem i september.. han vet om det och har så gjort iaf hela sommaren, men han har inte sagt ett ord, vi har sagt till honom att det är en hemlighet och ja, han har hållit tyst! =)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan
    tracit skrev 2012-08-19 22:13:01 följande:
    Tack :) Om kyrkan är ledig (ska kolla det nu i veckan) så blir det fredag 27:e januari Glad Ni då?
    Härligt med Gran Canaria!
    Smulan skrev 2012-08-19 20:58:34 följande:
    Blir jätte snyggt det med=)Välkommen! Va roligt, grattis!Ett av våra vittnen är också hobbyfotograf så han tog alla bilder åt oss! Han tog 140 st och vi slängde bara 10 st typ så vi är rätt nöjda kan man säga . Vår 3,5 åriga son var med men han skvallrar ju inte han fattade ju inte vad som hände liksom. Vi åt på resturang efter med våra vittnen och dagen var helt perfekt!
    Tack! Vi funderar också på att gå på restaurang med våra vittnen efteråt, känns som ett fint avslut! Och skönt att inte behöva tänka på maten så mycket mer än att boka :)
    Min dotter är sju år och babblar som bara den, så hon får nog som sagt inte veta förrän tidigast samma vecka, haha.
    Hur reagerade er omgivning?
    tracit skrev 2012-08-19 22:14:10 följande:
    Smulan - det kanske du har skrivit tidigare i tråden förresten, sorry! Ska läsa bakåt
    Ja det var väldigt skönt att slippa tänka på maten bara att glida in och välja mat=). Ur gott var det också! Vi tog en lite dyrare resturang och tog förrätt, huvudrätt och efterrätt bara för att det skulle vara EXTRA FINT . Ha ha ja då kan ni nog inte berätta för henne hihi vet hur 7 åringar är med att hålla hemligheter ;)
    Det är lugnt jag kan berätta igen men du får väldigt gärna läsa hela tråden ändå ;).
    Vi berättade för våra syskon och föräldrar veckan innan och de tog det jätte bra och var jätte lyckliga att vi äntligen skulle göra det. De hjälpte till syrran med hår och smink och mamma, pappa och svärmor med mat och tårta dagen efter . De andra fick redan på fejan ha ha ha en del via telefon och andra sms dock eftersom vi inte ville att de skulle få se det via fejan. ALLA tog det jätte bra och inga sura miner bara lyckönskningar. Det var ju det vi trodde men man är ju ändå nervös=).
    Jezzybell skrev 2012-08-19 23:37:52 följande:
    Tack! Jo har kollat bygdegårdar och församlingshem men allt var redan bokat. Som sagt vi har ju bara en månad på oss att planera så det är lite sent ute. Men nu har vi antagligen fått tag på en lokal mitt i stan helt gratis! Är så lycklig! Ska titta på denna senare i veckan. Den har en uteterass ovanpå en affär mitt i centrum så är det fint väder kan vi vara ute Skrattande.
    Gött hoppas den är nåt att ha nu då=).
    jakother skrev 2012-08-20 08:19:21 följande:
    Det där tycker jag är oerhört kul med vår son som fyller fem i september.. han vet om det och har så gjort iaf hela sommaren, men han har inte sagt ett ord, vi har sagt till honom att det är en hemlighet och ja, han har hållit tyst! =)

Bra jobbat av honom=)
  • tracit
    MariaMagdalena skrev 2012-08-20 08:18:54 följande:

Du menar söndag 27:e januari? Vi gifter oss nämligen på lördagen den 26:e

Dom som fått veta har väl mest tyckt att det var på tiden Dom verkar tycka att vi borde ha gjort detta för 10 år sen Men alla har bara varit positiv iaf och det känns ju skönt

Haha, är alldeles kärleksyr tror jag Jag menar fredag 25:e januari.

Åh vad sött, riktigt bra jobbat av honom :)
    Smulan skrev 2012-08-20 09:10:26 följande:
    tracit skrev 2012-08-19 22:14:10 följande:
    Ja det var väldigt skönt att slippa tänka på maten bara att glida in och välja mat=). Ur gott var det också! Vi tog en lite dyrare resturang och tog förrätt, huvudrätt och efterrätt bara för att det skulle vara EXTRA FINT . Ha ha ja då kan ni nog inte berätta för henne hihi vet hur 7 åringar är med att hålla hemligheter ;)
    Det är lugnt jag kan berätta igen men du får väldigt gärna läsa hela tråden ändå ;).
    Vi berättade för våra syskon och föräldrar veckan innan och de tog det jätte bra och var jätte lyckliga att vi äntligen skulle göra det. De hjälpte till syrran med hår och smink och mamma, pappa och svärmor med mat och tårta dagen efter . De andra fick redan på fejan ha ha ha en del via telefon och andra sms dock eftersom vi inte ville att de skulle få se det via fejan. ALLA tog det jätte bra och inga sura miner bara lyckönskningar. Det var ju det vi trodde men man är ju ändå nervös=).
    Vad skönt att alla tog det bra! Jag är rädd att framförallt min far och mina svägerskor kommer bli besvikna, men min förhoppning är ju att alla förstår och blir glada för vår skull när det fått sjunka in lite. Sedan kommer det ju finnas foton att visa Flört

Hoppas det här pirret i magen lägger sig lite snart, jag satt uppe till ett i natt och kollade på klänningar och ringar :-O
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-19 19:38:04 följande:
    Nu har jag beställt ringen Så nu återstår att se om den passar till min vigselring...men det borde den göra.... Wiiieeeee kan knappt bärga mig ha ha. Vi har dock sagt att den ska anses som morgongåva istället för förlovningsring eftersom jag skulle tycka att det kändes TOKFEL. Det känns mycket bättre att tänka på den som morgongåva .
    Women's 316L Stainless Steel Eternity Stackable Clear CZ Guard Band Ring Size 8COI White Titanium Ring With Platinum Plating - JT636
    Vad tror ni den första kombinerat med den översta av ringarna på andra bilden??? Borde bli bra!
  • Smulan
    tracit skrev 2012-08-20 09:21:32 följande:

Åh vad sött, riktigt bra jobbat av honom :)Vad skönt att alla tog det bra! Jag är rädd att framförallt min far och mina svägerskor kommer bli besvikna, men min förhoppning är ju att alla förstår och blir glada för vår skull när det fått sjunka in lite. Sedan kommer det ju finnas foton att visa Flört

Hoppas det här pirret i magen lägger sig lite snart, jag satt uppe till ett i natt och kollade på klänningar och ringar :-O
    ha ha kärleksyr var ordet ha ha ha.

Ja det var riktigt skönt att de tog det så bra, men alla visste ju att vi har dåligt med pengar och har haft i flera år (jag är arbetslös/student) så de visste ju att det var så här eller inte alls. De tyckte liksom bara att det var på tiden nu .  Jo jag hoppas att dina tar det bra också.....som sagt det kommer ju finnas foton. Vårt andra vittne bad vi filma vigseln så den filmen visade vi på festen vi hade den 11 aug plus ett bildspel med våra bilder så alla fick ju en känsla av att ha varit med ändå=). Festen ordnade vi så att alla fick betala sin mat "kuvertavgift" så tack vare det hade vi råd att ha en fest. Alla ställde gladiligen upp på att betala sin mat. Vi önskade oss inga presenter men vi fick något från nästan alla ändå fast vi hade sagt att vi önskade oss festen ha ha ha gulliga dom är!
  • MariaMagdalena
    tracit skrev 2012-08-20 09:21:32 följande:
    Men va kul, ¨då blir vi fruar med bara en dag emellan
  • MariaMagdalena
    Vilken duktig grabb du har! Min 3½-åring kan hålla en hemlis i typ... Tja 5 minuter kanske
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?