• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-15 11:43:16 följande:
    Ja du får prova =) Jag beställde den 5:e och hade den hemma 13:e så det går rätt snabbt tycker jag med tanke på den långa resvägen =)
    gött! (ibland saknar man tummen upp från fejan här ha ha ha=)
    Lyckorus skrev 2012-08-15 11:43:20 följande:
    Har ingen bild på den för tillfället, men det ska ordnas när jag får möjlighet! Den är blank och är i rak modell, 6 mm bred och har en 0,6 ct diamant i mitten. Stilren och underbar i mina ögon! Glad Tänkte att det skulle vara en modell som håller för alla stilar (jag kanske inte har samma stil som nu när jag är 80 år) och som jag inte kommer att tröttna på. Jag kommer nog inte ha min förlovningsring tillsammans med den, men det gör inget. Förlovningsringen kommer jag nog ha på mig stundtals på andra handen istället.
    Det blir nog jätte bra=) Låter fint...ska bli kul att se bild sen=)
  • MariaMagdalena
    Har ingen bild på den för tillfället, men det ska ordnas när jag får möjlighet! Den är blank och är i rak modell, 6 mm bred och har en 0,6 ct diamant i mitten. Stilren och underbar i mina ögon! Glad Tänkte att det skulle vara en modell som håller för alla stilar (jag kanske inte har samma stil som nu när jag är 80 år) och som jag inte kommer att tröttna på. Jag kommer nog inte ha min förlovningsring tillsammans med den, men det gör inget. Förlovningsringen kommer jag nog ha på mig stundtals på andra handen istället.
    Låter jättefint! Jag älskar det stilrena Kan tycka att det är jättefint med andra sorts ringar på andra dock, men inte då det ska på mig själv alla gånger
  • Lyckorus
    MariaMagdalena skrev 2012-08-15 11:50:08 följande:
    Låter jättefint! Jag älskar det stilrena Kan tycka att det är jättefint med andra sorts ringar på andra dock, men inte då det ska på mig själv alla gånger
    Ja, det kan jag också tycka. Men "problemet" för mig är att det blir så himla brett om jag skulle ha båda på mitt kortisfinger. Förlovningsringen är 4 mm och vigselringen är 6 mm, och den blir så mycket finare av att sitta själv på just mitt finger (tycke rjag just nu alla fall). Förlovningsringen kostade 300:- och är dessutom lite för stor så det gör mig inget att den får åka av. Jag kan som sagt använda den då och då på ett annat finger istället framöver, medan vigselringen får vara den som ska sitta på varenda evigaste dag snart! Glad
  • MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-15 11:49:36 följande:
    gött! (ibland saknar man tummen upp från fejan här ha ha ha=)
    Har ingen bild på den för tillfället, men det ska ordnas när jag får möjlighet! Den är blank och är i rak modell, 6 mm bred och har en 0,6 ct diamant i mitten. Stilren och underbar i mina ögon! Glad Tänkte att det skulle vara en modell som håller för alla stilar (jag kanske inte har samma stil som nu när jag är 80 år) och som jag inte kommer att tröttna på. Jag kommer nog inte ha min förlovningsring tillsammans med den, men det gör inget. Förlovningsringen kommer jag nog ha på mig stundtals på andra handen istället.

Att man gör!

• MariaMagdalena
    Lyckorus skrev 2012-08-15 11:56:38 följande:
    Ja, det kan jag också tycka. Men "problemet" för mig är att det blir så himla brett om jag skulle ha båda på mitt kortisfinger. Förlovningsringen är 4 mm och vigselringen är 6 mm, och den blir så mycket finare av att sitta själv på just mitt finger (tycke rjag just nu alla fall). Förlovningsringen kostade 300:- och är dessutom lite för stor så det gör mig inget att den får åka av. Jag kan som sagt använda den då och då på ett annat finger istället framöver, medan vigselringen får vara den som ska sitta på varenda evigaste dag snart! Glad
    Ja det är tur man har många fingrar att välja mellan
  • Smulan

Stilrent är helt min grej också plus att jag vill att det ska matcha vardagen också...ringen får ju inte se malplacerad ut liksom. Men som sagt såna ringar kan vara jätte fina på andra men det passar inte på mig. Hade tänkt att bara ha vigselringen på men jag blev ju så himla kär i MariaMagdalenas ring ha ha så den vill jag nog ha som ersättningsring och min riktiga förlovningsring ska jag ha runt halsen....den är mig för kär. Ska iof kolla med en guldsmed om det går att göra om den så att den matchar min vigselring Och om det går så kan jag ju växla mellan den riktiga och ersättningsringen beroende på hur jag känner mig .

Appråpå den där här gubben ---><--- hur får ni in den så att man alltid kan välja den??? Jag måste alltid kopiera den från nån annans inlägg och klistra in den i mitt??? Så ska man väl inte behöva göra?

• MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-15 13:18:38 följande:
    Stilrent är helt min grej också plus att jag vill att det ska matcha vardagen också...ringen får ju inte se malplacerad ut liksom. Men som sagt såna ringar kan vara jätte fina på andra men det passar inte på mig. Hade tänkt att bara ha vigselringen på men jag blev ju så himla kär i MariaMagdalenas ring ha ha så den vill jag nog ha som ersättningsring och min riktiga förlovningsring ska jag ha runt halsen....den är mig för kär. Ska iof kolla med en guldsmed om det går att göra om den så att den matchar min vigselring Och om det går så kan jag ju växla mellan den riktiga och ersättningsringen beroende på hur jag känner mig .

Appråpå den där här gubben ---><--- hur får ni in den så att man alltid kan välja den??? Jag måste alltid kopiera den från nån annans inlägg och klistra in den i mitt??? Så ska man väl inte behöva göra?
    :- D men utan mellanrum blir denna snyggingen Haha
  • Smulan

Ahhh Tack ha ha är nog för dum för sånt här ha ha ha ha

• erik2710
    En 0,6 ct diamant i en ring för 3000 kr? Imponernade billigt! Brukar inte bara en 0,6 ct diamant kosta minst 10 gånger så mycket?
  • Lyckorus
    erik2710 skrev 2012-08-15 13:37:25 följande:
    En 0,6 ct diamant i en ring för 3000 kr? Imponernade billigt! Brukar inte bara en 0,6 ct diamant kosta minst 10 gånger så mycket?
    .06 ct ska det så klart stå. Glad
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?