• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-15 09:50:53 följande:

Eller hur! Den glittrar otroligt fint faktiskt

ja det gör den verkligen=). Tror du den passar till min ring då? Försökte klippa ihop bilderna men jag är ju kass på sånt där Flört så jag blev inte klokare
  • MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-15 09:17:24 följande:
    Jo jag använde den svenska e.bay men det gick inte så bra när jag sökte ändå....ha ha ha Tack för hjälpen är väldigt sugen på den där ringen du har.
    jag har använt mig av sökord som tex "wedding ring cz 3mm", "titanium wedding ring" eller " "stainless steel ring cz 3mm". Vet du vilken strl du behöver? Isf kan jag hjälpa dig att söka upp den 130:- känns ju som man kan leva med =P Jag har beställt två sådana, en tidigare i en större strl för att kolla kvaliteten och nu denna i en mindre strl
  • MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-15 10:02:39 följande:
    ja det gör den verkligen=). Tror du den passar till min ring då? Försökte klippa ihop bilderna men jag är ju kass på sånt där Flört så jag blev inte klokare
    Tror att det är en sån ring som passar till det mesta faktiskt, eftersom det mest bara är stenar liksom
  • Smulan

jag kopierade namnet utom stolrleken och sökte på det då fick jag fram min nr 8 ;). tror det är min storlek i alla fall eftersom jag har 18 m.m. på min vigselring....det borde väl bli nr8 på det om jag har kollat rätt på alla tabeller.
    ja 130 kr är värt det alla gånger.....måste föra över pengar på mitt paypal bara och det det är lite snålt om pengar nu efter festen ;). ska fråga min man sen.
    Ska övertala honom att jag behöver en sån hihi ;)

• Lyckorus

Idag har jag hämtat ut min vigselring, och den är tokfin!! Så fin som jag hoppades på! Skrattande Så där fin så att jag nästan inte vet hur jag ska kunna vänta i några veckor innan jag får ha den på mig! Jag beställde den från USA så det tillkom lite avgifter för frakt och sånt, men det är det värt! Den blev ändå att kosta under 3.000:- totalt vilket jag inte tycker svider så jättemycket för något som jag tänkt bära livet ut.
    Det lite tråkiga var dock att jag fick fel typsnitt på gravyren, trots att jag undrströk detta vid minst tre tillfällen när jag beställde den. Men jag har mailat företaget nu och berättat, får se vad dom svarar. Troligtvis kommer det bli så att jag skickar tillbaka ringen och dom får göra rätt. Men jag tänker så klart inte skicka iväg den innan bröllopsdagen, eftersom den närmar sig med stormsteg. Men efter smekmånaden så kanske jag kan slita mig från att ha den på mig.... en stund, hihi.

Åh, vad jag längtar till vår mysiga lilla smyg-dag nu! Glad

• MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-15 10:47:28 följande:
    jag kopierade namnet utom stolrleken och sökte på det då fick jag fram min nr 8 ;). tror det är min storlek i alla fall eftersom jag har 18 m.m. på min vigselring....det borde väl bli nr8 på det om jag har kollat rätt på alla tabeller.
    ja 130 kr är värt det alla gånger.....måste föra över pengar på mitt paypal bara och det det är lite snålt om pengar nu efter festen ;). ska fråga min man sen.
    Ska övertala honom att jag behöver en sån hihi ;)
    Det kan nog stämma, jag är jättedålig på det där med storlekarna, snurrar till alla siffror Jag har iaf 15,3 mm på min vigselring, strl 48 och tog strl 4 på förlovningsringen. Beställde en i strl 5 första gången och den var på tok för stor. Men det finns massor av omvandlingstabeller på nätet där man kan jämföra mellan eu- uk- och usa-strl =)
  • MariaMagdalena
    Lyckorus skrev 2012-08-15 10:51:12 följande:
    Idag har jag hämtat ut min vigselring, och den är tokfin!! Så fin som jag hoppades på! Skrattande Så där fin så att jag nästan inte vet hur jag ska kunna vänta i några veckor innan jag får ha den på mig! Jag beställde den från USA så det tillkom lite avgifter för frakt och sånt, men det är det värt! Den blev ändå att kosta under 3.000:- totalt vilket jag inte tycker svider så jättemycket för något som jag tänkt bära livet ut.
    Det lite tråkiga var dock att jag fick fel typsnitt på gravyren, trots att jag undrströk detta vid minst tre tillfällen när jag beställde den. Men jag har mailat företaget nu och berättat, får se vad dom svarar. Troligtvis kommer det bli så att jag skickar tillbaka ringen och dom får göra rätt. Men jag tänker så klart inte skicka iväg den innan bröllopsdagen, eftersom den närmar sig med stormsteg. Men efter smekmånaden så kanske jag kan slita mig från att ha den på mig.... en stund, hihi.

Va roligt! Har du någon bild på ringen? Trist med graveringen, vet hur det är. Hoppas dom är generösa och fixar det snabbt åt dig
  • Smulan
    Lyckorus skrev 2012-08-15 10:51:12 följande:
    Idag har jag hämtat ut min vigselring, och den är tokfin!! Så fin som jag hoppades på! Skrattande Så där fin så att jag nästan inte vet hur jag ska kunna vänta i några veckor innan jag får ha den på mig! Jag beställde den från USA så det tillkom lite avgifter för frakt och sånt, men det är det värt! Den blev ändå att kosta under 3.000:- totalt vilket jag inte tycker svider så jättemycket för något som jag tänkt bära livet ut.
    Det lite tråkiga var dock att jag fick fel typsnitt på gravyren, trots att jag undrströk detta vid minst tre tillfällen när jag beställde den. Men jag har mailat företaget nu och berättat, får se vad dom svarar. Troligtvis kommer det bli så att jag skickar tillbaka ringen och dom får göra rätt. Men jag tänker så klart inte skicka iväg den innan bröllopsdagen, eftersom den närmar sig med stormsteg. Men efter smekmånaden så kanske jag kan slita mig från att ha den på mig.... en stund, hihi.

Åh vad kul (dock inte det med fel typsnitt) Får man se en bild? Jag hoppas att företaget fixar det åt dig...smart att vänta till efteråt;). Det var ett bra pris=) helt överkommligt!
    MariaMagdalena skrev 2012-08-15 10:58:37 följande:
    Det kan nog stämma, jag är jättedålig på det där med storlekarna, snurrar till alla siffror Jag har iaf 15,3 mm på min vigselring, strl 48 och tog strl 4 på förlovningsringen. Beställde en i strl 5 första gången och den var på tok för stor. Men det finns massor av omvandlingstabeller på nätet där man kan jämföra mellan eu- uk- och usa-strl =)
    Jag tror att jag ska ha nr 8 annars får jag väl köpa en mindre/större det fanns ju ganska många storlekar. Vill att min man ska komma hem nu så att jag kan få beställa.....hur lång tid tog det innan du fick hem den?
  • MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-15 11:34:01 följande:
    Åh vad kul (dock inte det med fel typsnitt) Får man se en bild? Jag hoppas att företaget fixar det åt dig...smart att vänta till efteråt;). Det var ett bra pris=) helt överkommligt!
    MariaMagdalena skrev 2012-08-15 10:58:37 följande:
    Jag tror att jag ska ha nr 8 annars får jag väl köpa en mindre/större det fanns ju ganska många storlekar. Vill att min man ska komma hem nu så att jag kan få beställa.....hur lång tid tog det innan du fick hem den?
    Ja du får prova =) Jag beställde den 5:e och hade den hemma 13:e så det går rätt snabbt tycker jag med tanke på den långa resvägen =)
  • Lyckorus

Har ingen bild på den för tillfället, men det ska ordnas när jag får möjlighet! Den är blank och är i rak modell, 6 mm bred och har en 0,6 ct diamant i mitten. Stilren och underbar i mina ögon! Glad Tänkte att det skulle vara en modell som håller för alla stilar (jag kanske inte har samma stil som nu när jag är 80 år) och som jag inte kommer att tröttna på. Jag kommer nog inte ha min förlovningsring tillsammans med den, men det gör inget. Förlovningsringen kommer jag nog ha på mig stundtals på andra handen istället.

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?