• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Smulan

Ha ha ja det får kanske bli så för mig med.....hur ser din "riktiga" förlovningsring ut? Får gå och kolla lite men stålringar är väl rätt billiga va? Eller tänker jag fel nu?

• MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-14 13:34:28 följande:
    Ha ha ja det får kanske bli så för mig med.....hur ser din "riktiga" förlovningsring ut? Får gå och kolla lite men stålringar är väl rätt billiga va? Eller tänker jag fel nu?

Den är i rött guld, tunn och mönstrad. Den har hängt med i snart 12 år så jag har ju inte lust att bara göra mig av med den heller, men den passar som sagt inte.

Tror att stålringar ligger prismässigt ungefär lika som titan, men den jag hittade är nog extremt billig (den hittade jag på e-bay).

• Smulan

ok ja men titan är ju rätt billigt=). Ska kolla runt lite=)....
    Hur många m.m. bred är din förlovningsring? och hur tjock är den? Är det stenar runt om eller bara ifram? många frågor nu. vill ha nåt liknande nämligen ;) om det passar så klart!

• MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-14 14:18:38 följande:
    ok ja men titan är ju rätt billigt=). Ska kolla runt lite=)....
    Hur många m.m. bred är din förlovningsring? och hur tjock är den? Är det stenar runt om eller bara ifram? många frågor nu. vill ha nåt liknande nämligen ;) om det passar så klart!

Den är 3 mm bred och någonstans mellan 1,8-2,0 mm hög vet inte exakt tyvärr men min vigselring är 1,8 och kanske kanske att den är högre men det är inte något märkbart isf. Det är stenar runt hela, dom glittrar verkligen jättefint Skickar med länken så kan du kolla, dom har flera olika strl, denna som jag länkar till är alltså strl som jag köpte men dom har som sagt många fler

http://viewitem.eim.ebay.se/Womens-316L-Stainless-Steel-Eternity-Stackable-Clear-CZ-Guard-Band-Ring-Size-4/160855612597/item

• Smulan

Åh tack satt precis och letade efter den men hittade inget vet ju inte hur man söker ;).

Tycker den är jätte fin=)

• MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-14 15:08:27 följande:
    Åh tack satt precis och letade efter den men hittade inget vet ju inte hur man söker ;).

Tycker den är jätte fin=)
    Så lite så Lite tips då det gäller e-bay, ebay.se är lite enklare att använda sig av då det bara är fasta priser och redan omvandlat i sek
  • Principisessan

mariamagdalena: vilket kap, man ser ju inte ens någnon skillnad i lyster på cz stenarna och på diamanterna. 

smulan: du kan inte rhodinera om din ring så den blir vitare igen. ritkgit vitt vitguld och titan är ju snyggt ihop 

• Smulan
    majjja skrev 2012-08-14 20:51:17 följande:
    mariamagdalena: vilket kap, man ser ju inte ens någnon skillnad i lyster på cz stenarna och på diamanterna. 

smulan: du kan inte rhodinera om din ring så den blir vitare igen. ritkgit vitt vitguld och titan är ju snyggt ihop 
    Bra tips majjja=) det ska jag kolla upp jag får ju ändå gjuta om den. Tack!
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-14 15:18:21 följande:
    Så lite så Lite tips då det gäller e-bay, ebay.se är lite enklare att använda sig av då det bara är fasta priser och redan omvandlat i sek
    Jo jag använde den svenska e.bay men det gick inte så bra när jag sökte ändå....ha ha ha Tack för hjälpen är väldigt sugen på den där ringen du har.
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-08-14 20:51:17 följande:

Eller hur! Den glittrar otroligt fint faktiskt

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?