• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-08 12:38:08 följande:
    Ja förlåt jag har ju svarat på det också ha ha virrpanna kan man säga ;)
    MariaMagdalena skrev 2012-08-08 11:54:35 följande:

Nej jag är både kort och tunn om man säger så, men magen är degig efter graviditeterna och blir verkligen inte snygg om jag tex sitter eller så, då har jag rejäla bilringar direkt även om magen är fin och slät då jag står upp.

Köpte även korsetten via e-bay, 135:- Jag har aldrig provat sånna här förr, men den var väldigt fin och kändes bra tycker jag, lätt att dra åt och knyta där bak själv oxå. Ska se om jag kan trixa dit ett par kupor bara så tror jag det kommer bli perfekt viewitem.eim.ebay.se/Sexy-Lingerie-Lace-up-St...

Jo degig mage känner vi igen...fast min blir inte platt när står upp ha ha ha men men det är så jag ser ut. Tack för länken=)

Ja alla är vi olika, och tur är väl det

Nu kom ännu en paketavi från posten med paket från Kina Ska det vara klänningen denna gången då?

• Smulan

ja det är tur=). Vad roligt då får vi hoppas att den passar nu=). Jag vill att min man ska komma hem nu så att vi kan åka och köpa vin och läsk till festen och hämta murgröna att dekorera med ;)

• MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-08 13:56:19 följande:
    ja det är tur=). Vad roligt då får vi hoppas att den passar nu=). Jag vill att min man ska komma hem nu så att vi kan åka och köpa vin och läsk till festen och hämta murgröna att dekorera med ;)

Det kan även vara en jacka i fakepäls som ska vara till klänningen (gifter ju oss i smällkalla vintern) så vi får se vad som döljer sig i paketet Försöker muta barnen att vi ska åka iväg en sväng till postombudet men dom är inte så villiga att åka någonstans i det här finvädret...

Ååh va mysigt!! Murgröna är så fint

• Smulan

Ok ja vilket det än är så hoppas vi att det passar.
     Nej vädret är lite labilt här idag regn och precis när solen tittar fram och man är på väg ut så kommer regnet....suck. Ja murgröna är jätte fint. Detta var väl inte äkta murgröna men ser precis ut som det så det blir nog bra=).

• Ljungan70

En liten fråga...

Alla här i tråden skall väl ha ett minibröllop mer eller mindre i smyg?

Är det någon som inte planerat någon fest alls?

Jag, som varit gift en gång tidigare, och min blivande man är inga som gillar att stå i centrum. Vi känner inte det minsta för att ha en fest och att alla skall komma med presenter. Vi gifter ju oss bara för våran egen skull, och inte alls för att bli uppvaktade på något sätt.

Dessutom... Är man över 40, har vart gift förr, har vuxna barn och varit tillsammans i dryga 12 år... ja, jag vill inte stå som uppvaktad brud då.

Gifta mig i snygga kläder som jag gillar, uttan uppmärksamhet eller uppvaktning, dra iväg direkt på 14 dagars semester- det är bättre för oss!

Fast jag antar att många "förväntar sig" en fest... Så kan man verkligen göra så..? Hur resonerar ni?

(Eller, klart man kan! Vi skall ju göra´t! =)

• Lyckorus

majjja - Jag fastnade helt klart för klänning nummer ett, fast med en överdel som nummer två. Tokfint! :)

MariaMagdalena - Spännande! :)

Ljungan70 - Vi kommer inte ha någon fest efteråt. Vi kommer att gifta oss mitt i veckan, berätta för alla efter någon dag samt om den kommande resan vi åker iväg på en månad efter bröllopsdagen.
    Om våra nära och kära nu hemskt gärna skulle vilja fira vårt giftemål så får dom göra något i sådana fall. Men vi skulle nog känna oss mest bekväma med att "bara" få glada och bra responser och gratulationer. :) Ett bröllop tycker inte jag har någon "ska-stämpel" på sig, det är så mycket tvärtom! Det ska väl verkligen vara en dag som spegla brudparets personligheter och vara något som just dom två vill att den ska vara.
    Däremot kanske vi köper hus inom en snar framtid, så då kanske det blir en inflyttningsfest istället. Jag fixar hellre en sån fest istället för en bröllopsfest. Vet inte riktigt varför jag känner så, antagligen för att jag ser bröllopet som min och min sambos grej, och det mest romantiska är att bara vara han och jag. :)

• MariaMagdalena
    Ljungan70 skrev 2012-08-08 14:47:33 följande:

En liten fråga...

Jag, som varit gift en gång tidigare, och min blivande man är inga som gillar att stå i centrum. Vi känner inte det minsta för att ha en fest och att alla skall komma med presenter. Vi gifter ju oss bara för våran egen skull, och inte alls för att bli uppvaktade på något sätt.

Dessutom... Är man över 40, har vart gift förr, har vuxna barn och varit tillsammans i dryga 12 år... ja, jag vill inte stå som uppvaktad brud då.

Gifta mig i snygga kläder som jag gillar, uttan uppmärksamhet eller uppvaktning, dra iväg direkt på 14 dagars semester- det är bättre för oss!

Fast jag antar att många "förväntar sig" en fest... Så kan man verkligen göra så..? Hur resonerar ni?

Vi ska inte ha någon fest efteråt Vi kommer att åka till min sambos hemtrakter ca 6 mil härifrån tillsammans med våra barn och möta upp min svärmor och hennes man som kommer vara våra vittnen. Viger oss i kyrkan där och åker sen till flygplatsen och sätter oss på ett plan till Gran Canaria för en veckas semester. Vi känner oss båda väldigt nöjda över att ha det så och ett stort bröllop har aldrig funnits på tapeten alls Det finns bara en sak som jag inte vet om jag kommer att ångra längre fram, och det är att vi valt att inte ta med oss barnen på resan, men det är en annan femma
  • jakother

Vi kommer ju ha vigsel och fest men gästerna tror att dom ska på mitt födelsedagskalas ;) haha vi blir ca 40st...

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan
    Ljungan70 skrev 2012-08-08 14:47:33 följande:

En liten fråga...

Vi hade inte tänkt ha fest först men sen ångrade vi oss. Men en fest hade inte varit nödvändig det var bara vi som ångra oss ;).
    Håller med Lyckorus det finns inga "Ska-stämplar" på sånt här...man gör precis som man vill tycker jag för man gifter sig ju faktiskt endast för sig själva.
    Vi ångrade oss med festen endast för att det var längesen man träffade en del och ville då göra en rolig grej av det istället. Men det är ju mer tänkt som en middag inte fest. vi har bara vin till maten ingen mer alkohol och vi ska inte ha dans utan bara en trevlig middag med alla goa släktingar och vänner. Lite lagom gemytligt tycker jag=).
  • jakother

Vi hade gärna gift oss bara vi men vi gjorde så här för att vi ville att folk skulle komma för att dom verkligen ville och inte för att det skulle bjudas på bröllop.. Känns oxå som att förväntningarna från gästerna även minskas på detta sätt ;)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?