• Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

• Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Principisessan

nej den var rätt, så det är bara lite puts o sånt som behövs. Känns bra :) 
    typisk att det inte var klänningen. Det är ju försås kul med korsetten också men när klänningen väl ska komma väntar man ju som på nålar kan jag tänka mig.

inte beställt min ännu. vet inte om jag ska ha axelbandlöst eller tyll överdel med liten holkärm. Eller ändra helt så klänningen är i satin men vadlång, som förut, och spetsöverdel med båtringning... alla dessa val ;)

vad tycker ni?  
    Denna hade jag tänkt först, 

sen tänkte jag klänningen ovan fast med sån överdel

eller en sån, satinklänning, vadlång och med den där spetsöverdelen.. 

• jakother

Kommer nog skicka tillbaka iaf en.. Blev för mycket krimskrams även för mig.. Den andra fanns inte i min storlek så jag beställde i en mindre storlek eftersom den är stor i storleken men kändes lite liten då den ska vara stor :) Ska lägga in så många bilder som jag bara kan sen på bröllopet, kan inte vänta på att visa hur fint det kommer bli.. Ska lägga in en bild på bloggen ikväll på hur det typ ser ut nere i stugan där middagen ska vara.. Pappa provade att sätta upp partytältet idag!!!! Ni mååååååste kolla in det, blir väl vid 23 som det kommer upp :)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan
    majjja skrev 2012-08-07 17:38:18 följande:
    oj vad ni skriver , tar en stund att läsa ikapp :-P 
    VI köpte ringen. Den ska bara rhodineras om och tas gort gammal gravyr och ha i ny. Så nu är det någradagars väntan innan den kommer hem :) Känns skönt att bocka av, och att det blev så billigt!  
    Jag håller med jösses vad ni skriver ha ha hinner knappt med här heller men gud så roligt=). Jag försöker att vara en god trådstartare och hänga med på allt och svara alla hoppas att ni känner det ;).
    Vad roligt att ni köpte den det var ju verkligen ett bra pris=). OJ majjja vad svårt alla är ju super fina. fast jag själv blev nog lite lite mera kär i den sista =) tror det är bältet och spetsen som gör det ha ha.
    Förresten hade du en bild på din ring? Vill se ;)
    MariaMagdalena skrev 2012-08-07 19:57:55 följande:
    attans! det var inte klänningen som kom i paketet. det var en korsett som jag hade beställt för att ha under klänningen. beställde den flera dagar efter klänningen så det är nog inte alls långt borta :) svårt bara att smyga in allt utan att nyfikna sambon ser ;)
    Attans också.....får inte din sambo se klänningen eller ??? Hihi busigt i så fall ;).
    Passade korsetten då? då får vi hoppas att klänningen kommer snart!
    jakother skrev 2012-08-07 21:19:33 följande:
    Kommer nog skicka tillbaka iaf en.. Blev för mycket krimskrams även för mig.. Den andra fanns inte i min storlek så jag beställde i en mindre storlek eftersom den är stor i storleken men kändes lite liten då den ska vara stor :) Ska lägga in så många bilder som jag bara kan sen på bröllopet, kan inte vänta på att visa hur fint det kommer bli.. Ska lägga in en bild på bloggen ikväll på hur det typ ser ut nere i stugan där middagen ska vara.. Pappa provade att sätta upp partytältet idag!!!! Ni mååååååste kolla in det, blir väl vid 23 som det kommer upp :)
    Tätlet blir ju kanon bra vilken vacker plats. Hoppas att ni får fint väder också. Ja lägg in massor med bilder sen=D. Såg att du ändrat dig om blommorna igen hihi jag säger bara JAAAAAA ta solrosor den buketten var ju såååååå fiiiiin. Älskar också solrosor de är ju bara så läckra. Jag hade nog beställt dem i förväg men eftersom du har svårt att bestämma dig vet jag inte om det är det bästa.....hmmmm svårt det där.
  • Ljungan70
    jakother skrev 2012-08-07 21:19:33 följande:

Vad fint det såg ut! Verkligen en mysig plats =)

Såg att vi gifter oss bara två dagar innan er.

• MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-08-07 20:20:58 följande:
    nej den var rätt, så det är bara lite puts o sånt som behövs. Känns bra :)
    typisk att det inte var klänningen. Det är ju försås kul med korsetten också men när klänningen väl ska komma väntar man ju som på nålar kan jag tänka mig.

inte beställt min ännu. vet inte om jag ska ha axelbandlöst eller tyll överdel med liten holkärm. Eller ändra helt så klänningen är i satin men vadlång, som förut, och spetsöverdel med båtringning... alla dessa val ;)

vad tycker ni?
    Denna hade jag tänkt först,

sen tänkte jag klänningen ovan fast med sån överdel

eller en sån, satinklänning, vadlång och med den där spetsöverdelen..

Alla 3 var ju jättefina! Hade jag blivit tvingad att välja (dvs att du står med en kniv mot min strupe höhö) så hade jag nog valt nr 3, men som sagt alla var jättefina
  • MariaMagdalena
    Smulan Njae, får och får... Jag har nog tänkt att han inte ska få se allt för mycket innan iaf Korsetten satt jättebra, vilken figur man fick Synd dock att det inte var några insydda kupor i den, efter att ha ammat två barn finns det liksom inte så mycket "eget push up", men det ska jag nog kunna fixa hoppas jag Fick ett par matchande trosor i samma tyg oxå men dom är inget jag kommer använda, var mest en tygstump fram och en tråd där bak
  • Smulan
    Ljungan70 skrev 2012-08-08 10:57:47 följande:

Vad fint det såg ut! Verkligen en mysig plats =)

Såg att vi gifter oss bara två dagar innan er.

Grattis till er=) gifter ni er också i smyg?
    MariaMagdalena skrev 2012-08-08 11:19:35 följande:
    Smulan Njae, får och får... Jag har nog tänkt att han inte ska få se allt för mycket innan iaf Korsetten satt jättebra, vilken figur man fick Synd dock att det inte var några insydda kupor i den, efter att ha ammat två barn finns det liksom inte så mycket "eget push up", men det ska jag nog kunna fixa hoppas jag Fick ett par matchande trosor i samma tyg oxå men dom är inget jag kommer använda, var mest en tygstump fram och en tråd där bak
    ha ha nej jag förstår hihi=). Gött nån korsett du kan tipsa om tro?? Själv är man ju lite stor i kroppen men det kanske inte du är? Ha ha nej den där "egen push up" finns det inte mycket av och då har jag bara ett barn än så länge hihi. ha ha ja såna trosor tycker inte jag heller om....min man får vackert stå ut med vanliga ha ha .
  • Ljungan70

Ja, jag beskrevét alltihop några inlägg upp... Helt i smyg, bara kidzen vet om det! =D

• MariaMagdalena
    Smulan skrev 2012-08-08 11:43:34 följande:
    Grattis till er=) gifter ni er också i smyg?
    MariaMagdalena skrev 2012-08-08 11:19:35 följande:
    ha ha nej jag förstår hihi=). Gött nån korsett du kan tipsa om tro?? Själv är man ju lite stor i kroppen men det kanske inte du är? Ha ha nej den där "egen push up" finns det inte mycket av och då har jag bara ett barn än så länge hihi. ha ha ja såna trosor tycker inte jag heller om....min man får vackert stå ut med vanliga ha ha .

Nej jag är både kort och tunn om man säger så, men magen är degig efter graviditeterna och blir verkligen inte snygg om jag tex sitter eller så, då har jag rejäla bilringar direkt även om magen är fin och slät då jag står upp.

Köpte även korsetten via e-bay, 135:- Jag har aldrig provat sånna här förr, men den var väldigt fin och kändes bra tycker jag, lätt att dra åt och knyta där bak själv oxå. Ska se om jag kan trixa dit ett par kupor bara så tror jag det kommer bli perfekt http://viewitem.eim.ebay.se/Sexy-Lingerie-Lace-up-Steel-Wedding-Corset-Bustier-Gstring-sexy-underwear-E387WhitesS/170856463420/item?variant0=Whites&variant1=S&transId=873245820007

• Smulan
    Ljungan70 skrev 2012-08-08 11:53:08 följande:
    Ja, jag beskrevét alltihop några inlägg upp... Helt i smyg, bara kidzen vet om det! =D
    Ja förlåt jag har ju svarat på det också ha ha virrpanna kan man säga ;)
    MariaMagdalena skrev 2012-08-08 11:54:35 följande:

Nej jag är både kort och tunn om man säger så, men magen är degig efter graviditeterna och blir verkligen inte snygg om jag tex sitter eller så, då har jag rejäla bilringar direkt även om magen är fin och slät då jag står upp.

Köpte även korsetten via e-bay, 135:- Jag har aldrig provat sånna här förr, men den var väldigt fin och kändes bra tycker jag, lätt att dra åt och knyta där bak själv oxå. Ska se om jag kan trixa dit ett par kupor bara så tror jag det kommer bli perfekt viewitem.eim.ebay.se/Sexy-Lingerie-Lace-up-St...

Jo degig mage känner vi igen...fast min blir inte platt när står upp ha ha ha men men det är så jag ser ut. Tack för länken=)
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?