• Green

    Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

    Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

    Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

    Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

    Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

  • Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • daniiel
    annika03 skrev 2013-05-21 21:31:40 följande:
    Vi: Vi ska gifta oss nere på Mallorca när vi ska dit i maj.
    Svärmor: Va! Men då får ju inte jag gå på bröllp! Jag vill ju gå på bröllop!!

    Ett grattis hade passat bättre tycker jag nog.. Vi skulle hållt det hemligt som vi tänkt från början..
    Ja, ett grattis kan man väl kanske kläcka ur sig, men jag tycker inte hennes reaktion är så konstig. Tycker du verkligen det? Hon kanske drömt om sin sons(eller dotters) bröllop under lång tid och sett framemot att få se han(eller hon) gifta sig, och så får hon inte det. Om min dotter (hon är visserligen bara 6år ännu) hade gift sig utan att jag fick närvara, så skulle jag bli hemskt ledsen. Ja, jag skulle bli ledsen om min syster gifte sig utan att jag fick vara med. Självklart skulle jag respektera deras val, men jag skulle nog kunnat reagerat likadant.
  • SingingFantacia
    daniiel skrev 2013-05-21 22:47:16 följande:
    Ja, ett grattis kan man väl kanske kläcka ur sig, men jag tycker inte hennes reaktion är så konstig. Tycker du verkligen det? Hon kanske drömt om sin sons(eller dotters) bröllop under lång tid och sett framemot att få se han(eller hon) gifta sig, och så får hon inte det. Om min dotter (hon är visserligen bara 6år ännu) hade gift sig utan att jag fick närvara, så skulle jag bli hemskt ledsen. Ja, jag skulle bli ledsen om min syster gifte sig utan att jag fick vara med. Självklart skulle jag respektera deras val, men jag skulle nog kunnat reagerat likadant.
    Jag håller med dig Daniiel. Jag hade nog oockså reagerat så.
    Sen vill jag säga att det är roligt att läsa dina inlägg du är ofta så genus inriktad. För vad är det som säger att det är en man hon gifter sig med :)
  • lerum82

    Klart man kan förstå att de vill vara med men det är inte deras dag och alla väljer ju att ha sin vigsel/dag som de själva vill. Vi fick inte heller något grattis från svärmor utan bara tjat om att hon vill vara med vid vigseln, hon skulle ta reda på vart det var och åka dit (tror inte hon skulle göra det men kan inte släppa tanken helt), ville även vara fotograf mm. Får se på lördag på middagen efter vigseln om det blir massa tjöt då med. Blir nog inte bättre när det kommer fram att min blivandes bror och hans fru är vittnen och fått närvara. Ett grattis borde man alltid klämma fram först om man nu är tvungen att säga allt man tycker. Kan inte låta ens egna behov gå före andras en sådan dag.

  • Plättis

    Min mamma sa för flera år sedan att den dagen jag skulle gifta mig ville hon och min moster vara där, det var det enda hon krävde. Eftersom jag står min mamma och resten av min familj väldigt nära skulle jag aldrig kunna gifta mig utan dem, och min sambo är nära sin familj också - så vi vill ha dem där med oss. Att både vi och min mamma blir lycklig är ingen nackdel heller

  • 67d

    Fick en kommentar av svägerskan som då var höggravid: "vad roligt det ska bli, jag måste börja banta så jag är smal och snygg då" och sen började hon pladdra på om hur hon skulle träna och äta för att kunna ha en så snygg klänning som möjligt. :) även samma tjej ringde och bokade upp 4 av sovplatserna vi har till hennes bror och föräldrar, utan att dessa tackat ja, eller kolla med oss hur vi hade planerat. Sen blev det ramaskri när vi sa att svägerskan med familj får sova i samma hus som hennes bror och föräldrar, för att det ligger 30m ifrån där festen är ist för 20m där dom hade planerat att sova.

  • 67d

    Även samma tjej fick nästan panik när vi bestämde oss för att gifta oss i sommar, man behövde MINST 1år för att planera! Medans min andra svägerska som hade 1 bröllop och 2 senromantiker i tre olika länder utbrister, struntprat vi planerade våra 3 på 6 månader!

  • Annamolly
    Disa skrev 2013-05-20 12:18:48 följande:
    Min syster trodde inte på oss när vi berättade att vi skulle gifta oss. Efter en stund kläcker hon ur sig "men det är ju bara 7,5 månader kvar - hur ska ni hinna få barn innan bröllopet då?".
    Det finns ju ingen som helst logik i den kommentaren. Jag kan inte ens forsta vad hon tankte pa nar hon sa det. Trodde hon att du var gravid och att du skulle vara for stor for att gifta dig om sju manader eftersom du inte ar tjock nu, eller? 
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Cathelica

    Vi har fått ett par.. inge av dom specielt roliga kanske men endå..

    Svärmor: Men NEJ, vi orkar inte stanna, vi kommer på middagen.. Men orkar inte festen.. Jag börjar bli gammal.. (Hon är 48år...) 

    Min morbror sa när jag ringde o fråga om han ville va toastmaster i vårat bröllop; Ja, du menar den festen i sommar?

    Samma sa Mannens syster; Men asså jag fattar inte, va då bröllop.. ni har ju gift er på ett kontor?

    Jaa.. vi har gift oss sj. borgligt.. Trodde inte det va såå himla onormalt att ha festen typ till sommaren..  (Vi blev gift 15.februari).. Har hört många som har gift sig privat.. Och har haft festen senare..
    Känns som at väldigt många i våran slekt inte ser borgligt som "ordentligt bröllop" velvel..

  • Bruden Susanne

    Svärmor: Nu har jag köpt en klänning till ert bröllop! (Det hade inte ens jag gjort då, 8 mån innan bröllopet) Den är blå och knälång, för ni har väl inte tänkt att ha klädkod långklänning? för det är den inte!

    Jag: Vill du vara Toasmadam på vårt bröllop?
    Vän: Åh nej! Jag svarar inte nu, men jag kommer väl säga ja...

    Kommentar från flera stycken:
    Ja, men om ni ska gifta er på sommaren och inte ha en bröllopsfest så får ni räkna med att många kommer tacka nej.

    Hej Farmor, kommer du på bröllopet? (2 dagar efter att OSA datumet gått ut)
    Vi får se, om jag kan få skjuss?

    Morfar ringer och anmäler sig:
    Jo, jag kommer. Om det inte händer något.

    Tärna: Jag blev så förvånad när du frågade mig om att vara tärna, jag va inte säker på att jag ens skulle bli bjuden på bröllopet!

    Bästa kommentaren kom nyss från min M2B:
    Shit! Snart är vi gifta och då är du min fru!!:)
     

  • FrökenCitron

    Vi har fått glada hejjar rop och ingen har sagt något konstigt till oss. Däremot så är vi ganska säker på att det tycker att vi valt fel ort för bröllopet, men det är en anna femma. 

    Min mamma sa iallafall när vi berättade om bröllopet:
    -Men va roligt, då får jag köpa ny klänning! Jag ska nog köpa något snyggt i grönt eller blått, eller vad tycker du gumman?  

    Följt av:
    -Men det är efter bröllopet det hårda prövningarna börjar i livet.

    Jag valde att fokusera och svara på fråga om grön eller blå klänning. Glad 

Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?