• Green

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

• Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • Anneli256

några små axplock..

på promenad med maken ivrigt pratandes om olika saker r/t bröllopet.

Jag: Ja sedan måste vi ordna transport från festlokalen till hotellet.

m2b: jaja.. bara du inte får för dig att du ska bli buren över tröskeln...

min svärdotter o son:

sd- har du httat en klänning

jag- ja har sett en men jag vet inte om jag ska ha den, den är utan axelband ( var orolig att den skulle kasa)

sd- men d är inga problem köp bara en ordentlig bh, sonen i bakgrunden- men mamma d finns silvertejp

samma svärdotter som även var tärna.. angående färg på tärnklänning

jag: vilken grön nyans tydker du att du passar i..

hon: det mesta..men kanske inte spygrönt..

kvinna som inte blev bjuden angående mitt val av lång eivoryfärgad klänning:

jag: usch är så nervös

hon, kan tänka det, måste vara jobbigt med vad folk ska tycka

jag: vadå tycka

hon: a om valet av klänning, med tanke på din ålder och att du varit gift tidigare

jag: Du det jag bryr mig inte ett dugg om vad folk tycker o passar det inte dom så behöver dom inte komma heller.

Svärmor när hon fick reda på att vi skulle gifta oss ( dement dam med en hel del "klara" stunder emellanåt)

min make: mamma vi ska gifta oss, du ska på bröllop i maj

sm: äntligen det har jag väntat på, vändet sig o stirrar på mig: du ska väll ha lång klänning...

det blir väll i kyrkan?

jag: ja det ska jag och det blir i kyrkan

sm: ja för annars så är det inte ett riktigt bröllop. O vad jag ska skryta för dom andra här ( på ålderdomshemmet) o vad glad jag är..

• Head Over Heels

Ska du ha en "riktig bröllopsklänning"? har jag hört av flera... Vad är det för fråga?

♥ 18 augusti 2012 ∞
  • Hame

En kollega sa:

- Ska ni gifta er borgligt? Känns det inte tråkigt att inte få ha in och utgångsmusik?

Jag undrar om hon tror att det var Jesus som spelade på hennes bröllop...

• Juni 2012
    Head Over Heels skrev 2012-07-17 13:45:00 följande:
    Ska du ha en "riktig bröllopsklänning"? har jag hört av flera... Vad är det för fråga?
    ♥ 18 augusti 2012 ∞
    Undrar hur en falsk eller oäkta bröllopsklänning ser ut?
  • Krystal

När jag och m2b redan för ett par år sedan pratade om att gifta oss följande år var första kommentaren ifrån svärmor2b (med en blick på sin 35 årige son) "Men orkar du med det?"

• sofi 88

Först var tanken att vi, tillsammans med svärmors vän skulle laga maten till bröllopet. Vi sitter och diskuterar menyn och då säger kärringen "Men ni kan ju inte ha bönor i salladen! Det fiser jag så mycket av!" (Ursäkta men kärringen skulle inte ens äta maten...)

Hur som helst beställde vi catering för vi kände att samarbetet med denna kvinnan inte funkade så bra, hon skulle dock ändå stå i köket och hjälpa till att lägga upp maten under kvällen. Kvällen innan så är hon i lokalen och rekar, då kommer kommentaren att "Så små servetter kan ni ju inte ha?! De är ju ALLDELES för små!". Än en gång, kärringen skulle inte ens använda dessa servetter och de var helt vanliga servetter i helt vanlig storlek som vi köpt i affär.

Nu tog vi inte illa vid oss men ibland har folk verkligen åsikter om sånt de inte har något med att göra.  

• Linnlin

När jag berättade för min farmor att vi skulle gifta oss så sa hon "Ni ungdommar vet inte vad ni ger er in på" efter en liten paus "men men, det blir säkert kul" Sen gick hon bara.
    Vi är ändå 27 och 29, så jätte unga tycker jag inte vi är.

• Jeaneettes

Hahah jag fick från en kollega "ni vet väll att 51 procent slutar i skilsmässa?" hahaha

• metalwedding

Vi har fått kommentaren "Jamen det var väl på tiden!" från flera håll. Vi har varit tillsammans i åtta år nu, så jag misstänker att våra vänner och släktingar började tro att vi inte skulle gifta oss alls...!

Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?