• Green

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

• Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • Annamolly

(* Han kor alltsa alltid det skamtet till alla som gifter sig i hans familj, som ni sakert forstod.)

2013.06.22 Samos, Grekland
  • MiaMiniMe

En tjejkompis till mig om klädkoden (kavaj) - jo min sambo har ju en, men måste verkligen jag också ha kavaj?! Min farfar: - är du gravid?!

• MiaMiniMe

Min sambo häromdagen, - Vilket datum va de nu vi gifter oss?!

• Juni 2012
    MiaMiniMe skrev 2013-04-19 21:27:23 följande:
    Låter som min make som under vår namnbytarcirkus frågade mig vad han hette. Det dumma var att jag inte heller var helt säker på vilket/vilka efternamn han hade just då.
  • SandraElisabet

Har inte läst hela tråden men det "värsta" som jag fått höra (eller inte höra) var från min kära mamma.

Jag ringde och berättade att min sambo och jag skulle gifta oss och hennes kommentar var....

*tystnad* - Hon blev helt tyst och sedan utbrister hon: "När!? Hur många? Vart???"
    Och sedan efter att jag frågat henne om hon är ok då reaktionen var så olika henne säger hon: "Nej, nej det är ok med mig, det är ju inte som att någon dött...."

ÖH NEJ!! Det visade sig att hon hade starka argument mot min fästman... KUL! Hade ingen aning om detta fram tills förlovningen (efter 2,5 år tillsammans och känt varandra i snarare 12).
    Det mesta är löst nu, visade sig vara stora missförstånd, men det var inte så jag föreställt mig det samtalet liksom. Tungan ute

• Fröken Finemang

Vi passerar kyrkan med bilen med tillsammans näbben (3 år) och min mor (näbbens farmor), två dagar efter näbbklänningsprovning och visat kyrkan:

Näbb: FAMMOOOJ! SAMMOOOOOOO!!!!!!!!!!!!! FAJMOOOOOOOOOOJJJJJJJJJJJ!!! Ja ser kyrkan!!!!!!! DÄR ÄR KYRKAN!!!!!!
    Vi: eh.. ja..........
    Näbb: I KYRKAN!!!! SAMMO! KYRKAN!
    Jag: ja, där är kyrkan, vad ska hända där?
    Näbb: FAJMOJ! faster ha klänning på sig kyrkan. JÄTTELÅNGKLÄNNING. Jag å isia (andra näbben) åsså långklänning!! faster vit klänning! i Kyrkan!! 
    *tystnad*
    Farmor: ja, å då ska du gå fram i kyrkan som vid dopet..
    Näbb: fajmoj, faster jättelångkänning och ska gå med per..(min blivande).
    Jag: ja, å jag ska ha en lång vit klänning, å ni ska ha era å vi kommer gå genom kyrkan precis som när vi döpte din lillebror.

Näbb: vem ska vi dopa nu???????  å i nästa andetag, Fajmoj ska du ha lika klänning som faster?
    Farmor: nää, min är kort.
    Näbb: DU MÅSTE VISA MIg KLÄNNING!! Faster ska ha ättelång, vi lång å du farmor ska ha kort klänning!!

alltså, resonemanget som blev av att ha åkte förbi kyrkan.. 

(men hellre bröllopsprat än det faktum att hon fick för sig att jag hade bebis i magen... för jag hade stor mage och tuttar....  mvh fastern som bara är tjock... hihi)

• Carina10
    MiaMiniMe skrev 2013-04-19 21:27:23 följande:
    Hahaha :))
  • confuzed86

vi berättade för m2b släktingar att vi skulle gifta oss.
    kommentaren från hans moster surt:

-har ni verkligen tänkt igenom detta!?!

men hallå! vi hade väl inte berättat att vi bestämt oss för att gifta oss om vi inte tänkt igenom det och pratat om det.. mkt har väl med att göra att hon är anti äktenskap.
    _______________________________________________________________________________________

jag satt men 2 av mina systrar och skulle kolla tärnklänningar (tre systrar som ska vara tärnor) varav 2 systrar är pinnsmala L & E) och den tredje (M) lite större.

de kollade runt på nätet.

E: - den var ju jätte fin! vad tycker du M?
    M: - förfan E! Ni som är pinnar kan ju ha den men jag kommer komma där som värsta träsktrollet!
    Jag: - Men M så stor är du dock INTE! Jag är större än dig & hur F*N kommer då jag se ut!?

vi skrattade som satan då den modellen inte alls var smickrande för M :)

• lilla flodhäst

Jag har blivit förvånad över de som antar att jag ska banta, med ett BMI på högst normala 21 så har jag själv inte planerat det. Men förra gången hittade jag iaf rätt svar när en tjej (från Kina) på jobbet frågade:

-How is it going with your wedding diet?
    -Oh well, I bit slow I must say. I bought a second hand dress that happened to be to big for me, so I still have to gain a few kilo. But I'm sure I will do that before summer!

Hon såg bekymrad ut, men har slutat tjata om dieter :) Jag har bestämt mig för att det nog är en kulturell grej, tjejerna från kina pikar mig ofta för min vikt i något som de verkar anse vara största välmening. Skumt. 

• NBFN

Jag trodde faktiskt att min familj (har bara mamma, morfar + sambo och lillasyster) skulle glädjas, om inte annat så för vår skull, att vi är lyckliga. Åtminstone trodde jag att min morfar skulle göra det, men vi var på middag dör tidigare i våras och följande sker:

M2B: Vi kommer att gifta oss nästa sommar, alltså 2014 :)

morfar: Ska ni verkligen göra det?

M2B & jag: ? (förstod inte riktigt rekationen)

morfar: Både jag och X har varit gifta varsin gång och skilt oss, och vi tycker att
    det är omodernt, tror inte på äktenskap.

jag: Jo, det är klart, men vi vill verkligen göra detta, och vi gör det av kärlek.
    Du om någon morfar bör vid det här laget veta att jag varit emot äktenskap
    tidigare, just för att det alltid känts som att "folk" gift sig av fel anledning, fått
    mig att inte tro på kärleken. Men det här är så rätt, och jag gör det bara en gång
    och det är med Fredrik.

morfar: Alla gör ju som de själva vill, men det är ingenting vi tror på. Kärlek ska man
    kunna känna och visa i alla fall.

Hahahahaha! What?! Jag kan fortfarande bli alldeles chockad, och fråga mig om det  där samtalet verkligen skedde. Jag trodde jag skulle ha det med min mamma, men absolut inte med morfar! Helt galet!

Sedan har det faktiskt inte varit några större jubel eller glädjande besked från någon, förutom m2b's familj, våra vänner och min mammas vänner.

Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?