• Green

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

• Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • Principisessan

hmm.. ja även om vi inte hade några tårfyllda gratulaioner från någon i familjen (vilket vi iofs inte väntade oss heller, de är ju sådär lite lagom, som mellanmjölk ;)) så var nog det mest underhållande samtalet med min fd man, som är barens pappa. 
    Min blivande hade nyligen friat så det hade ju inte nått allas öron ännu då det var ett bra tag kvar till bröllopet men han hörde väl det ryktesvägen. 

han : jaha, så du ska gifta dig du?
    jag: ja, det stämmer. 
    han: ja, jag har ju vetat det länge nu och undrat när du hade tänkt berätta det här till mig egentligen 
    jag: jaha, han friade ju i slutet på juli, jag har väl inte tänkt på att jag skulle kasta mig på telefonen för att berätta den stora nyheten
    han: förresten skulle du väl aldrig gifta om dig igen. du ska väl ha barn och allt nu också
    jag: nej inga barn
    (han blänger på mig och surar tyst säkert en kvart) 
    han: ja jag ska iallafall börja plugga och det känns jävligt bra. Jag är ju så bra på det här med människor och sociala relationer så det känner jag verkligen att jag vill satsa på.  

*tystnad resten av resan* 

haha  

• NBFN
    majjja skrev 2013-04-21 11:17:35 följande:
    hmm.. ja även om vi inte hade några tårfyllda gratulaioner från någon i familjen (vilket vi iofs inte väntade oss heller, de är ju sådär lite lagom, som mellanmjölk ;)) så var nog det mest underhållande samtalet med min fd man, som är barens pappa. 
    Min blivande hade nyligen friat så det hade ju inte nått allas öron ännu då det var ett bra tag kvar till bröllopet men han hörde väl det ryktesvägen. 

han: ja, jag har ju vetat det länge nu och undrat när du hade tänkt berätta det här till mig egentligen 
    jag: jaha, han friade ju i slutet på juli, jag har väl inte tänkt på att jag skulle kasta mig på telefonen för att berätta den stora nyheten
    han: förresten skulle du väl aldrig gifta om dig igen. du ska väl ha barn och allt nu också
    han: ja jag ska iallafall börja plugga och det känns jävligt bra. Jag är ju så bra på det här med människor och sociala relationer så det känner jag verkligen att jag vill satsa på.  

haha  
    Hahaha!
  • filibustern
    majjja skrev 2013-04-21 11:17:35 följande:

haha  
    vadå awkward?? haha
  • Principisessan
    NBFN skrev 2013-04-21 11:20:25 följande:
    Hahaha!
    jag och min man skrattade rätt gott åt det hela i smyg, hehe. 
    Sen när väl bröllopet närmade sig, så berättade jag för fd mannen vilket datum vi skulle gifta oss, så att han visste om det. Mest för barnens skull då de säkert pratade om det, och för att ja, det lär han väl få veta någon gång. Och då gick det ju bra, han grattade och allt gammal agg hade han väl hunnit processa :) 
  • SingingFantacia

Både rolig och tråkig läsning i denna tråd.

Den mest udda kommentaren kom nog från min mor då jag ringde och berättade att min w2b friat och jag sagt ja.

Mamma: Men jag har inte råd med ett bröllop nu. har så mycket utgifter.
    Jag: Vad då betala? Vem ha sagt att du måste betala?
    Mamma: Ja men det är ju brudens föräldrar som ska betala och din far har då inte råd. 
    Jag: Vi fixar det ska du se.
    Mamma: Eller föresten vem är bruden? (vi är två kvinnor) 
    Jag: Det är vi båda två. Men du behöver inte oroa dig vi har ekonomin för det själva.
    Mamma: Men jag vill ju vara med.

Nu har mamma bestämt att hon ska ge oss ett specialrökt kött. Vi ska ha hemma gjord buffé.  

• Annamolly
    SingingFantacia skrev 2013-04-21 12:51:54 följande
    Mamma: Men jag har inte råd med ett bröllop nu. har så mycket utgifter.
    Hahah!!! Oj oj oj. Okej, men da vantar vi till DU har sparat ihop, eller vad?? Fast mina foraldrar blev ocksa lite vettskramda for de betalade halva min systers brollop for manga ar sedan. Nu kan de knappt tro mig nar jag sager att de inte behover betala halva mitt. ;)
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • SingingFantacia
    Annamolly skrev 2013-04-21 14:38:19 följande:
    Hahah!!! Oj oj oj. Okej, men da vantar vi till DU har sparat ihop, eller vad?? Fast mina foraldrar blev ocksa lite vettskramda for de betalade halva min systers brollop for manga ar sedan. Nu kan de knappt tro mig nar jag sager att de inte behover betala halva mitt. ;)
    2013.06.22 Samos, Grekland
    Uniefär det jag frågade mig också.

Härligt att de är förväntningsfulla. =)
  • Augusti13

Haha jag har också fått frågan om vi kör ett ”riktigt bröllop” och om jag ska ha en ”riktig brudklänning”.

Och när jag nämnde för min blivande svägerska att jag funderade på vilken längd min slöja ska ha, ja då skrattade hon brutalt och frågade om jag bodde på 1800-talet. Hon tyckte jag var omodern som ville ha slöja med andra ord ;)

• jeanettejohansson

Jag var helt skakis och ringde mamma 30 minuter efter att han friat ;)

Jag: Mamma! Jag ska gifta mig! P. har friat!

Mamma: *skrik* OOOhh va underbart!

osv.

Dagen efter ringer hon:

Mamma: Jag har inte sovit på hela natten! Vilken klänning ska du ha? Vilken dresscode har ni på bröllopet?

Jag: Mamma det är över ett år kvar..

Mamma: Jag har hittat en klänning redan!

Min mamma är nästan mer nervös än mig och hon surfar mer brudklänningar än mig ;)

Bådas familjer blev väldigt glada över nyheten och vi har fått presenter och lyckoönskningar i massor. Det känns tryggt att våra familjer är så glada, det känns som om dom kan se att vi har ett väldigt bra förhållande :)

• SoonToBeBride2013
    Augusti13 skrev 2013-04-22 12:44:58 följande:

Och när jag nämnde för min blivande svägerska att jag funderade på vilken längd min slöja ska ha, ja då skrattade hon brutalt och frågade om jag bodde på 1800-talet. Hon tyckte jag var omodern som ville ha slöja med andra ord ;)

Hahaha... slöja är väl inte så ovanligt idag? :P
Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?