• Green

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

• Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • Smulan
    Chicita skrev 2012-06-16 11:57:42 följande:
    Hehe... det har inget med bröllop att göra, men jag tänker på er som har svårt att säga Nej!

Jag hade en kompis förut som var supersnäll, han sa alltid ja. Han ändrade sina planer och var en sån där "som man alltid kunde räkna med".
    En sån som det är väldigt lätt att utnyttja om man inte tänker sig för...

En dag sa en annan kompis åt honom på skarpen. "Johan du måste börja säga nej. Jag vill inte höra ett ja till från dig på en vecka nu! *paus* Vill du ha en kopp kaffe förresten?"

Och Johan svarar (klockrent) - Nejtack det kan jag gärna ta. Skrattande 
    Ha ha den var ju bara för bäst!
    Det fanns både roliga och skrämmande kommentarer. Vi har dock bara fått posetiva kommentarer än......men det är kul att läsa om andras upplevelser....(och en del tragiskt och sorges så klart)
  • Flixon

När jag ringde och berättade för farmor sa hon "Jaha, hur kommer det sig?"
    Tja, jag vet inte farmor, kanske för att vi fattat tycke för varandra? ;) Jag är inte gravid i alla fall... (fast det sa jag inte :P)

Mina småsyskon, 10 och 12, hade dock gjort en stor banderroll som de ritat och skrivit på, och satt upp i hallen, underbara ungar! Hjärta 

• DuÅjag

När vi skulle skicka ut inbjudningarna så bestämde vi oss först att några dagar innan åka ut till våra föräldrar och syskon och överaska dem med nyheten.. Många grät och en del skrattade, men alla verkade så glada... TILLS...
    vi va hemma hos min far och fd fästmö (tack gode gud) och hon utbrister (i samband med att hon läst inbjudan.
    "Å gud va dyrt det kommer bli i år då,, suck"
    jag- vaddå då?? (lite förvånad och ledsen i rösten)
    " men alltså, ja fyller ju tretti å mina vänner fyller ju jämt, sen tänkte vi ju åka till thailand i vinter.."
    jag- oj, jaha men det är ju inte mening att ni ska se detta som nån utgift, vi bjuder ju på allt!!

Gissa om man både blev lite ledsen och förbannad på samma gång.. hon steg ju inte i rang den dagen kan ja lova. Sen hade hon MAGE att säga att hon va tvungen att få byta bord (hon tyckte hon skulle sitta på honnörsbordet först) då hon satt men min farbror och fru å det gick minsann inte.. OM ja inte bytte så skulle hon inte komma.. vilket inte hade gjort mig nåt men ja tänkt eför pappas skull att visst låt henne byta bord..

För att sen för ca 2 v lämna min pappa.. gött trött man blir på sånna egoister! Men man får väl tacka, 700:- i kuvertavgift borta för henne ;)

• fayefaye

Berättade för släkten på ett kalas att vi hade förlovat oss och att det blir bröllop nästa sommar.

Mamma sa då till Farmor: "Det blir väl kul?"
    Farmor svarar: "Ja vi får väl se om jag lever då."

Hello, mood killer XD

• sophiebus

när vi berätta för min m2b pappa så svarade han bara med att det hade gått bra på golfen för honom sama dag.
    jag klappade honom på axel å sa tack, va bra att de gick bra för dig på golfen!
    lagom glad åt hans glädje ;)
    har fortfrande inte fått ett grattis eller så. 

• Joso79

Min stackars blivande svärmor bor i USA men hon är svenska "från början". När hennes amerikanska väninnor fick veta att vi skulle gifta oss "bara" ett halvår efter förlovningen utbrast flera oberoende av varandra: "oh so fast, she must be pregnant". Dom sa även till henne:u must go on a diet" vilket hon inte alls höll med hon. Bör tilläggas att hon är smal som en sticka. dårar

• Indiansommar

Jösses, det finns då folk till allt... Vi fick bara glädje tårar och grattis när vi överlämnade våra bröllopsinbjudningar på julafton 2003 till våra familjer (hade bara familjen med på bröllopet)!

• Picnick i det gröna
    fayefaye skrev 2012-07-16 23:42:46 följande:
    Berättade för släkten på ett kalas att vi hade förlovat oss och att det blir bröllop nästa sommar.

Mamma sa då till Farmor: "Det blir väl kul?"
    Farmor svarar: "Ja vi får väl se om jag lever då."

Hello, mood killer XD
    Så gjorde min mormor också nästan!
    Hon osade inte för än långt senare än andra: "Man vet ju inte om man lever så länge". Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Finaste mormorn ju!
  • Zandra

Fick en kommentar när vi förlovade oss av en kollega:

Jag- Vi har förlovat oss!

Kollega - Oj, hur fick du honom till det?

För att vi älskar varandra hoppas jag men jag svarade inte ens på den kommentaren. Att vi ska gifta oss vet dom inte ens :)

• Augustiblomma

Efter vi hadr skickat ut inbjudningarna så sa svägerskan det första hon gjorde när vi träffade henne "Jag trodde ALDRIG att NI skulle gifta er. Vi blev så förvånade!" Vi har två barn och en bostadsrätt tillsammans. Tycker inte att det är sååå konstigt.

Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?