• Green

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Idag stod jag och tittade på mina sidenband och följande sades:

Jag: Blir sugen på att ta upp kläningen och se hur banden ser ut till den.
    Bm: Va? Du ska väl inte förstöra den med dom??
    Jag: Nej, det är band till blommorna.
    Bm: Ska du ha blommor också?

Men hallå!! Han trodde verkligen att jag inte skulle ha en brudbukett Förvånad

Antar att det kommit andra små grodor från era BM, släkt och vänner.
    Dela med er så vi får några goda skratt!

• Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?
  • mariajernberg
    Chicita skrev 2012-07-25 07:19:21 följande:
    Samma här. Mamma dog 2 månader innan vårt bröllop (förra året)...
    Men även fast det är rätt färskt i minnet så känner jag igen kommentaren från min Farmor som varit död i flera år nu. Hon kunde aldrig planera något i förväg, hon sa alltid "jaja man får väl se om man lever då" och hon var inte jättegammal när hon dog. Tror inte att hon hade fyllt 80 ens.
    Så även om det är en kommentar som i sig kanske inte är så rolig. Och i samband med en närståendes död strax innan bröllopet så kan den vara riktigt jobbig, nästan sårande.
    Så minns jag även Farmor, och ler lite... 
    Och jag vet ju att dom kommentarerna inte är gjorda för att såra, varken de som säger det, eller de som skriver det här menar ju något illa... 
    Klart det gör ont. Min farfar sade också en sån kommentar på en julafton när jag frågade om något.
    Han svarade, vi får se om jag lever så länge. Sen dog han 4 dagar senare.
    Så jag tror ju att han kände på sig det och därför blir jag lite nojig när äldre människor säger så.
    Min karl har dock inte varit med om det på samma sätt så han reagera inte lika hårt.
    Å även jag har en mamma som dött. så allt med döden är lite sårande.
    Men det var ju en kommentar som är lite konstig att klämma ur sig i ett sånt är läge.

Nu vill jag att folk lägger in roliga kommentarer här igen då denna tråd blev väldigt dyster.
  • Milano

Åh, vad läskigt att det är fler som varit med om samma sak! På julafton 2004 frågade jag min farmor om var vi skulle fira nästa jul och då sa hon "vi får se om jag lever då". Och hon avled den 24/11, 2005..

mariajernberg skrev 2012-07-25 12:26:08 följande:
    Klart det gör ont. Min farfar sade också en sån kommentar på en julafton när jag frågade om något.
    Han svarade, vi får se om jag lever så länge. Sen dog han 4 dagar senare.
    Så jag tror ju att han kände på sig det och därför blir jag lite nojig när äldre människor säger så.
    Min karl har dock inte varit med om det på samma sätt så han reagera inte lika hårt.
    Å även jag har en mamma som dött. så allt med döden är lite sårande.
    Men det var ju en kommentar som är lite konstig att klämma ur sig i ett sånt är läge.

Nu vill jag att folk lägger in roliga kommentarer här igen då denna tråd blev väldigt dyster.
  • amerika

Puffar för denna fantastiskt roliga tråd, hur har jag kunnat missa den??!! Jag har skrattat så jag kiknar Skrattande (förutom de allvarsamma inläggen på slutet samt alla dumma människor som tycker att de kan uttrycka sig hur de vill men det blir ju oxå komiskt mitt i alltihopa....)

Har dessvärre själv inget kul att lägga in just nu men det kommer säkert Flört 

Nån blivande 2013- eller 2014-brud som har nåt att dela med sig av??

• Lenblo

Jag är snarast förundrad över att vi inte fick en enda ens förvånad kommentar när vi meddelade familjen att vi skulle gifta oss om tre veckor och att de gärna fick närvara om de kunde. Vi hade då varit ihop i 7 månader.

Det skulle väl vara svärmors kompis då, som aldrig träffat mig. "Hon är väl inte gravid?" Svärmor, som visste att vi körde den extremt traditionella vägen och heller inte trodde på jungfufödsel, sa kort och gott: NEJ.

• Bamsemums

Vi har inte berättat för någon att vi ska gifta oss nästa år. Igår ville jah testa mamma lite vad hon skulle säga om hon fick reda på det. (Jag brukar skoja med mamma om saker som graviditet osv och har hållt på så sen jag var i tonåren). Så igår tänkte jag "skoja" med mamma och sa "vi ska gifta oss nästa år" och då sa hon "varför då?". Det tyckte jag var lite rolig kommentar, ja varför gifter man sig egentligen? Inte kan det väl vara för att man ska leva tillsammans resten av livet och att man älskar varandra? ;) haha! Vi får se vad hon säger när vi går ut med det utan att skoja :)

• Plättis

Min sambos moster har frågat mig säkert tre gånger det senaste året om jag är gravid, men nu verkar hon ha slutat. Lagom till innan vi förlovade oss Tungan ute

När vi berättade att vi hade förlovat oss brast båda mina föräldrar ut i gråt och kramade både mig och min sambo.

Svärfars körde på en annan modell, de grattade och kramade och sedan började svärfar hålla tal om hur många par byxor han nött ut när han försökt få svärmor att svara ja på hans frieri. De har varit tillsammans i 25 år ungefär och är fortfarande sambos. Min karl brukade retas med sina föräldrar tidigare och säga att han skulle gifta sig före dem.

Svärmor föreslog ett dubbelbröllop när vi var där på middag Skrattande

• caroline2013

.Jag berättade för morfar att jag skulle gifta mig. ' vad roligt! När?' nästa sommar svarade jag. ' men de e ju jättelångt tills dess, ska ni inte ta det idag? Kyrkan stänger väl inte förrän nio!' Han e för mysig min morfar:)

• Fiifii

Haha rolig tråd! (För det mesta) Min blivande sa till hans föräldrar vilket datum vi bokat kyrka och lokal härom veckan (inbjudningskorten har inte gått ut än men är klara) men varav svärfar sa "hmm både jag och din mor jobbar då, skulle ni kunna byta datum" Det blev ett snällt men strängt nej tillbaks från min sambo haha. Kan ju inte klaga på arbetsmoralen iallafall! Dom får gott ta semester är ju ändå 5 månader från nu;)

• HelenaFredrik

Här kommer ett litet axplock på roliga och mindre roliga kommentarer som vi fått so far.

Vi berättade för svärföräldrarna att vi ska gifta oss den 26:e oktober
    Svärfar: -Men gud vad kul då blir jag farfar i juli!
    Jo tjena. Det här med barn kommer så fort man knäpper på fingrarna eller vaddå?

Både prästen (pensionerad) och sambons morbror tackade ja först när de lättat insett att älgjakten slutar veckan innan... :0)

Svärfar när han fick reda på att vi kommer ha mörk kostym som klädkod.
    Jag ska ha min ljusgrå. Så det så!

Svärmor till Svägerskan efter att jag förklarat för den senare vad mörk kostym innebär för tjejer (hon har aldrig varit på bröllop och undrade såklart).
    Det räcker med ett par leggins och en tröja. Det viktigaste är att vi kommer inte vad vi har på oss.
    I och för sig men så svårt kan det ju inte vara att hitta ngt lite festligare?

Vi ska ju inte börja prata om vad som sades när de fick veta att sambon kommer ta mitt väldigt ovanliga släktnamn alt. att vi fixar ngt eget istället för det son-namn han har nu. Det uppskattades inte.

Och några tal ska vi tydligen inte förvänta oss av sambons släkt heller. Det har svärfar klart och tydligt talat om. Verkligen supertråkigt och jag hoppas innerligt att min släkt + våra vänner känner sig talförda för jag har verkligen sett fram emot en massa tal.

• Annamolly

Min fastmans kusin sa: "Min brollopspresent till er ar att jag fixar eran skilsmassa gratis!" (Han ar advokat). Han har fatt ata upp de orden tva ganger nu, for min fastmans bror och kusin ar skilda. Han holl i alla fall sitt lofte och gjorde det gratis, men det hade blivit billigare att kopa en brollopspresent. Ytterligare en kusin ligger nu i skilsmassa och jag ar ratt saker pa att han korde det skamtet till honom ocksa... Som jag sa till honom, ratt at dig for dina daliga skamt! Hahah!

2013.06.22 Samos, Grekland
Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?