• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Men jag tror att det har gått troll i det här alltså Skrikandes
    Hunden tappade bollen under soffan och jag tänkte mig inte för utan ställde mig på knä för att titta under soffan *korkat*...

Och sen ringer grannen och frågar om jag vill följa med på en jättekort runda.(hon vet om att jag har gjort illa knäet)
    Ok säger jag och tar på mig gummistövlarna eftersom jag fortfarande är rätt svullen i foten, så det är dom enda som passar rätt bra. Eller tja gummi och gummi, det är någon sorts neoprene-stövel med ett gummilager gjutit på undersidan.
    Brukar ju gå i dom nu. Men det blev ca 5 ggr längre tur än jag gått på länge. Den var ju kort för henne, men lång för mig. Så nu har jag ett stort fint köttigt skavsår på baksidan av ena hälen.
    Det är visst inte meningen att jag ska ut och gå alltså Obestämd 

• snowstars
    Chicita skrev 2012-05-16 20:42:33 följande:
    Men jag tror att det har gått troll i det här alltså Skrikandes
    Hunden tappade bollen under soffan och jag tänkte mig inte för utan ställde mig på knä för att titta under soffan *korkat*...

Och sen ringer grannen och frågar om jag vill följa med på en jättekort runda.(hon vet om att jag har gjort illa knäet)
    Ok säger jag och tar på mig gummistövlarna eftersom jag fortfarande är rätt svullen i foten, så det är dom enda som passar rätt bra. Eller tja gummi och gummi, det är någon sorts neoprene-stövel med ett gummilager gjutit på undersidan.
    Brukar ju gå i dom nu. Men det blev ca 5 ggr längre tur än jag gått på länge. Den var ju kort för henne, men lång för mig. Så nu har jag ett stort fint köttigt skavsår på baksidan av ena hälen.
    Det är visst inte meningen att jag ska ut och gå alltså Obestämd

Tur att det "bara" är skavsår i alla fall :)

Vi har gått våran entimmesrunda idag och jag har mest funderat över hur jag ska klä mig för att inte bli för varm och inte frysa. Solen värmer jättemycket men det blåser kallt. Så när det är vindstilla svettas jag och när det blåser är jag lagom klädd. Svårt det där..

• Chicita
    snowstars skrev 2012-05-16 20:46:10 följande:

Tur att det "bara" är skavsår i alla fall :)

Vi har gått våran entimmesrunda idag och jag har mest funderat över hur jag ska klä mig för att inte bli för varm och inte frysa. Solen värmer jättemycket men det blåser kallt. Så när det är vindstilla svettas jag och när det blåser är jag lagom klädd. Svårt det där..

Hehe.. ja man får försöka tänka positivt...
    Och jag klarade ju av promenadrundan i alla fall utan att knäet exploderade eller nåt Solig 

Ja det är jättesvårt att klä sig nu.
    Förra våren köpte jag en dyr jacka som skulle andas men vara vind och regntät.
    Den blir grisvarm även när jag drar upp ventilationsdragkedjorna under armarna. Den håller bara för lättare skurar (duggregn) och vindtät vetesjutton. Jag måste ju ha dom där jäkla slitsarna öppna för att inte grillas i jackan och då kan det ju blåsa rakt igenom eftersom det bara är nät där.
    *suck* 
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-05-16 21:04:30 följande:
    Hehe.. ja man får försöka tänka positivt...
    Och jag klarade ju av promenadrundan i alla fall utan att knäet exploderade eller nåt Solig

Ja det är jättesvårt att klä sig nu.
    Förra våren köpte jag en dyr jacka som skulle andas men vara vind och regntät.
    Den blir grisvarm även när jag drar upp ventilationsdragkedjorna under armarna. Den håller bara för lättare skurar (duggregn) och vindtät vetesjutton. Jag måste ju ha dom där jäkla slitsarna öppna för att inte grillas i jackan och då kan det ju blåsa rakt igenom eftersom det bara är nät där.
    *suck*

Haha, ja det är ett gissel med jackor. Min jacka beställde jag förra året från ellos bara för att ha en (och den var billig - bra för studentbudgeten). Det stod i beskrivningen att den skulle tåla vind och vatten. Höll på att skratta ihjäl mig när den kom - den är av bomull. Tål ungefär tre vattendroppar så är jag blöt sen. Men det var jag ju medveten om när jag köpte den och den funkar bra att bara ha utanpå, så att säga. Och den är rätt fin

Haft sambon hemma under torsdag och fredag så det har inte blivit mycket promenerat. Idag känner jag mig mest seg men har i alla fall gått en 30minuterssväng med vovven. Det får duga. Kommer gå en till ikväll också så jag rör mig då i alla fall.

• Chicita

Har varit hos svärföräldrarna sen i Torsdags.

Som vanligt blir vi bortskämda med god mat, mycket fika (kakor) och efterrätter.
    Å andra sidan har vi tagit ett par rätt rejäla promenader i backig terräng när vi gått till makens mellanbror med sambo på kvällarna och tagit ett glas vin och pratat strunt.
    Och annars så vill hunden ut mycket oftare där än han vill hemma så det blir massor med småturer också.
    Tror vi ligger på plus-minus-noll på kalorikontot i alla fall Glad 

• izredam

Svärföräldrarna med familj hade hyrt en stuga på gustavsvik torsdag-lördag så i fredags bestämde vi oss för att åka dit och umgås lite. Det är trots allt nästan mitt emellan mariestad och västerås - och de betalade bensinen (man kan alltså säga att vi blev mutade). Så det blev en shoppingrunda på typ 3 timmar, hela familjen älskar att shoppa. Efter det blev det ett par timmar bad på gustavsviksbadet - lite vattenrutchkanor och lite simning. Så jag räknar det som en promenad, men knät var inte så nöjt efteråt...

• snowstars

Idag är jag nöjd med mig själv. Väcktes av hunden vid åtta idag och kom fram till att vi lika gärna kunde ta den långa turen på en gång så har vi liksom gjort det. Sagt och gjort, en timme senare var vi hemma igen, något blöta eftersom det regnade men otroligt nöjda :) Vovven har sovit oavbrutet sen vi kom hem, delvis på rygg vilket brukar betyda att han är trött Nu ska vi ut på en vanlig kissrunda, ca 30 minuter.

• sofiasmamma

Vi promenerade faktiskt hos svärisarna, vilket vi inte brukar ta oss tid till, men de hade så vansinnigt varmt inne att vi bara MÅSTE ut och svalka oss. Ut lite för lättklädda (men så skönt!) och nu har vi båda ont i halsen... Haha.

Men usch vad jobbigt det var inne hos dem, tror de har 25 grader och så är man 6 vuxna och 3 barn...

Vi har nog runt 20 grader inne och varmare än så vill jag absolut inte ha, har gärna svalare ändå.

Jag fick tom. duscha kallt hos dem för att få ner temperaturen lite, och värmen gör att jag inte har lust att åka dit på bra länge igen... trist, men sant. :)

• Chicita

Det var +-0 på vågen i morse trots massa god mat och efterrätter och fika hos svärföräldrarna i 3 dagar Glad
    Så där ser man ju att promenaderna hjälper lite i alla fall. Tänk om man hade hoppat över kakorna, då hade det kanske visat minus på vågen Glad

Städdag i dag och ett par halvlånga promenader med hunden. Så det känns som om vi är på banan igen 

Svar på tråden Walk a mile!