• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • karamell
    pamjofre skrev 2013-07-30 09:31:00 följande:
    Även jag har visat min klänning förut, men här kommer den på vår stora dag.

Tyvärr ingen bra vild när man ser det fina släpet, men denna var den bästa jag hittade:

Vacker du är!!!!!
  • CoG
    karamell skrev 2013-07-30 09:10:15 följande:
    CoG och Hubbabubba: WOW Vad vi var vackra på er dag! Underbart fina!
    Tack så jättemycket :D
  • CoG

Vilken härlig bild!

karamell skrev 2013-07-30 09:10:50 följande:
    Jag har också visat min klänning förut, men här kommer en från våran fantastiska dag :)

• Midsommarbrud

Hej allihopa! Här kommer min klänning. Ska inte gifta mig förrän nästa sommar men hittade denna klänning
    på rea. Först tyckte jag att den var helt fantastisk men nu börjar jag tvivla. Vad tycker ni?
    Har funderat på att ha nån underkjol till men tror att den kanske kan bli för kort då.. Har även funderat på att sätta ett band i midjan. Behöver få lite tips och råd känner jag..

Knappar i ryggen

• karamell
    Midsommarbrud skrev 2013-07-30 13:57:29 följande:
    Midsommarbrud: Din klänning är jättefin, vacker, elegant, och sitter riktigt fint på dig!
    Däremot förstår jag om du vill "piffa" upp den lite....
    Det beror lite på vilken typ av look du vill skapa. Har du en underkjol så kommer klänningen bli mer "princessig" testa det och se om du gillar den looken.
    Annars kan en band i midjan göra rätt mkt också.
    Tänk även på "helheten" vad har du tänkt ha mer? Smycken? tiara? slöja? handskar? Ska du ha uppsatt eller utsläppt? Sådat spelar stor roll också, sen när du får din bukett i handen och smink o hår fixat så kommer alla bitar falla på plats :)
  • Chicita
    Hej allihopa! Här kommer min klänning. Ska inte gifta mig förrän nästa sommar men hittade denna klänning
    på rea. Först tyckte jag att den var helt fantastisk men nu börjar jag tvivla. Vad tycker ni?
    Har funderat på att ha nån underkjol till men tror att den kanske kan bli för kort då.. Har även funderat på att sätta ett band i midjan. Behöver få lite tips och råd känner jag..
    Jättevacker.
    Jag skulle satsat på en underkjol. Och på underkjolen skulle jag sytt på en spetskant (så nära i utseende och färg du kan komma klänningen) som då alltså funkar lite som en förlängning av klänningen Glad 

Vill du ha ett band i midjan så kan du ha det. Men jag tycker att den var vacker som den var.
    Smäll till med en häftig bukett istället Skrattande 
  • emzerus83

Knappar i ryggen
    WOW vilken underbart vacker klänning! och den sitter jättefint på dig!! Jag tycker personligen inte att det behövs nå mer men en underkjol tror jag skulle vara riktigt bra så att kjolen "lyfts" lite mer.... ett band i midjan skulle säkerligen också vara jättefint. men jag tycker nog att en underkjol skulle räcka o att låta klänningen vara som den är i övrigt- för den är såå vacker!!

Sen när du lägger till hår o make-up o eventuella smycken mm så blir ju helheten helt annorlunda också!
  • daniiel
    Även jag instämmer om att det är en jättevacker klänning och den passar bra på dig! En underkjol kan göra stor skillnad, och du behöver inte välja en alltför puffig, då blir det inte lika stort lyft på klänning, men du får förmodligen ett mjukare och finare fall :) Jag är dessutom väldigt förtjust i band i midjan på brudklänningar, så jag tror att pricken över i:et på din klänning skulle vara just ett fint och enkelt band i midjan :) Du kan ju pröva, det är ju inget permanent, gillar du det inte så är det bara att strunta i att använda det. Då behöver du ju inte bestämma dig förrän på själva bröllopsdagen om hur du ska göra :)
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D