• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • englatuss

Avidentifierat lite så inte brudgummen ska känna igen, tror inte han hänger så mkt här men man vet ju aldrig. Är jättenöjd med modellen på klänningen och alla små fina detaljer på byst, släp och vid snörning. Har lagt upp den lite och kortat halterneckbandet något hos sömmerska efteråt men har ingen efterbild.

Hade från början inte tänkt så långt släp, men det var så fint och gillade klänningen så mkt
    chansen att ha släp kommer nog inte igen så det är nog lika bra att passa på :)

Liten detaljbild på snörningen, här är den bara snörad varannan gång,
    blir varje såklart till bröllopet. Liten glimt också av slöjan som jag kommer ha till.

• JohannaEmilia

Tack! Är het kär i min klänning och det kändes så roligt att ha mammas klänning. Vi hade ju tur att vi båda har samma storlek som våra föräldrar hade. Ingen av oss behövde sy om något. Klänningen passade perfekt, det enda jag gjorde var att öppna upp urrigningen och ty spets över.

• englatuss
    JohannaEmilia skrev 2013-07-18 19:15:55 följande:
    Här är några av mina favoriter från vårt bröllop den 8 juni. Jag har på mig min mammas brudklänning som jag låtit sy ett tunt lager spets över. Min man har på sig kosymen han pappa hade då han gifte sig. Alla accessoarer är också från våra föräldrar/mor och farföräldrar. Kändes väldigt fint att alla kläder hade en historia bakom sig.

Den svartvita bilden är inspirerad av gamla bröllopsfotografier. Det var meningen att vi skulle se allvarliga ut, så där som man gjorde förr, men jag kunde inte hålla masken. Tycke det blev fint att lägga dem bredvid varandra.

Om någon behöver fotograf kan jag varmt rekomendera Jonas Burman från Tavelsö. Skickligare fotograf och mer sympatisk person får man leta efter.

Jättefina bilder och vilken fin gest och så betydelsefullt att kunna bära släktingars brudkläder. Ni ser jättevackra ut tillsammans.
  • Sara 120707

Pyttis skrev 2013-07-18 17:40:03 följande:såhär blev det slutliga resultatet för mig på den stora dagen, och jag är verkligen supernöjd med min egensydda klänning, kännde mig väldigt sommrig  Du var jättefin! Klänningen passade dig helt perfekt!

• kj79

Är SÅ nöjd! Nu passar min klänning perfekt. Köpte den begagnat och den var för liten men blev helt fast direkt så jag var tvungen att köpa den! Dessutom är den kanske lite "för kort" men inget som stör då det är släp och den blir som längre och längre. Nu ska den bara sys på riktigt. Är så glad att den passar nu! :D Sorry, dålig bild men vi har inte någon helfigursspegel så det blir att stå långt ifrån. Men en bild på ryggen också.

Åh, dåliga bilder, jag vet, men en supersöt rosett är det baktill i alla fall. :) Längtar till den 31/8! :D

• Pyttis

tack så mycket Sara 120707, Frueblue, CoG, Äriqa !! :) är sååå nöjd själv, så alltid kul o höra att anda gilla den med :)

• Willow
    JohannaEmilia skrev 2013-07-18 19:15:55 följande:
    Här är några av mina favoriter från vårt bröllop den 8 juni. Jag har på mig min mammas brudklänning som jag låtit sy ett tunt lager spets över. Min man har på sig kosymen han pappa hade då han gifte sig. Alla accessoarer är också från våra föräldrar/mor och farföräldrar. Kändes väldigt fint att alla kläder hade en historia bakom sig.

Den svartvita bilden är inspirerad av gamla bröllopsfotografier. Det var meningen att vi skulle se allvarliga ut, så där som man gjorde förr, men jag kunde inte hålla masken. Tycke det blev fint att lägga dem bredvid varandra.

Om någon behöver fotograf kan jag varmt rekomendera Jonas Burman från Tavelsö. Skickligare fotograf och mer sympatisk person får man leta efter.

Ah va vackra ni var pa er dag, din klanning ar sa fin!! Och sa roligt och fint att ni kunde anvanda er av foraldrars klader och mor/farforaldrars accessoarer! Bilden ovanfor ar helt underbart vacker! 
  • amerika
    kj79: Gillar modellen på din klänning, enkel och snygg!! Får man nyfiket fråga hur du fått den att passa, har du gått ner i vikt eller har någon hjälpt dig att sy ut den?

JohannaEmilia: fantastiskt roligt att ni kunde använda era föräldrars kläder, vilken känsla! Och superfina var ni oxå!! 
  • kj79
    amerika: Klart du får fråga! :) Jag gillar också modellen, var ute efter något lite mer gammalt, alltså inte något toppmodernt. Som sagt köpte jag den begagnat och det fanns sömsmån att ta ut eftersom hon jag köpte den av hade sytt in den. De hade också sytt in ärmarna och där fanns tyvärr ej någon sömsmån men mamma fixade det ändå. Är så nöjd! :)
  • pamjofre
    Pyttis- super vackra ni var! Å jätte fina bilder! Stort grattis till er!!
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D