• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • stormhelen
    Ela skrev 2013-04-01 11:31:08 följande:

Väldigt fin klänning. Lite romantiskt grekisk - jätte snyggt!

Klänningsmodellen passar dig jätte fint, du har helt rätt kropp för den.

Men det ser ut som att brösten inte riktigt får plats i klänningen. De ser lite "ihop tryckta" ut.

Men det kanske ser bättre ut när klänningen sitter som den ska dvs lite högre upp som du nämnde tidigare - att den egentligen ska göra.

• CoG

Den sitter väldigt bra på dig!

Ela skrev 2013-04-01 11:31:08 följande:

Provade min för andra gången, den ropar ju på mig ibland.. :)
    Tur att det är snörning i ryggen.. Vi får öva på knytningen dock ;) Den var lite större nu än för 2 månader sen..

Måttbeställd! JJ vad de nu heter.. Sitter på jobbet o ville bara slänga upp bilderna lite snabbt.

KÄR i den i alla fall <3

• SingingFantacia
    Ela skrev 2013-04-01 12:39:30 följande:
    Vilken osis!! Jag var osäker på om den skulle passa min kropp också.. ganska kurvig, eller formlig som jag brukar säga :)

Om någon är nyfiken, o funderar på en liknande klänning, är mina mått 92-64-94. 62 kg, 167 cm lång. Typ.. Vill kanske gå ned 4 kilo till men det blir nog en himla skillnad så vet inte om klänningen sitter bra då.. Tvärtom problem :)
    Är också ganska kurvig (timglas) men med den typen av klänning så såg jag bara tjock ut tyvärr =( Fick som ingen midja men det fick du.
  • Ela
    stormhelen skrev 2013-04-01 13:09:03 följande:

Väldigt fin klänning. Lite romantiskt grekisk - jätte snyggt!

Klänningsmodellen passar dig jätte fint, du har helt rätt kropp för den.

Men det ser ut som att brösten inte riktigt får plats i klänningen. De ser lite "ihop tryckta" ut.

Men det kanske ser bättre ut när klänningen sitter som den ska dvs lite högre upp som du nämnde tidigare - att den egentligen ska göra.

Tack!

Jag stod o spände ut hela överkroppen, speciellt brösten för att den inte skulle glida ned ;) Men den ska upp ett par cm o sen ska jag inte blåsa upp mig..

Nån kunnig som vet om det går att sy in?!
  • Ela
    CoG skrev 2013-04-01 13:09:57 följande:
    Den sitter väldigt bra på dig!
    Tack! :D
  • Ela
    SingingFantacia skrev 2013-04-01 15:21:55 följande:
    Är också ganska kurvig (timglas) men med den typen av klänning så såg jag bara tjock ut tyvärr =( Fick som ingen midja men det fick du.
    Äsch vad trist.. Ja den satt kanon!
  • Mrs Triumf

Hej. 
    Trodde aldrig att jag skulle göra det här..men Bröllopsnerverna har smygit sig fram. Jag och min blivande skall gifta oss den 29/6. denna klänning köpte jag i oktober, en månad efter jag hade fött barn. gillar den! men har börjar tveka, tror det är pga att jag inte vet hur jag skall ha håret, vill inte att det ska se för mycke ut samt att jag ska se utklädd ut. sen är jag lite osäker på tyget som hänger som ovanför som ett drapperi..jaa ser det ut som ett drapperi..är den här klänningen tidsenlig..eller allså att den inte är HELT ute? jag kan ingenting om klänningar. ser den för kort ut?och...Skäms..är jag fin? 

• Mrs Triumf

obs! det skall vara en underkjol med släp under..

• Mrs Triumf
    Mrs Triumf skrev 2013-04-02 13:20:39 följande:
    Hej. 
    Trodde aldrig att jag skulle göra det här..men Bröllopsnerverna har smygit sig fram. Jag och min blivande skall gifta oss den 29/6. denna klänning köpte jag i oktober, en månad efter jag hade fött barn. gillar den! men har börjar tveka, tror det är pga att jag inte vet hur jag skall ha håret, vill inte att det ska se för mycke ut samt att jag ska se utklädd ut. sen är jag lite osäker på tyget som hänger som ovanför som ett drapperi..jaa ser det ut som ett drapperi..är den här klänningen tidsenlig..eller allså att den inte är HELT ute? jag kan ingenting om klänningar. ser den för kort ut?och...Skäms..är jag fin? 

Obs! det skall vara en underkjol med släp till. känns som att det är så mycket tyg bak..kanske blir bättre med kjolen..
  • Mrs Triumf
    Mrs Triumf skrev 2013-04-02 13:24:11 följande:
    Obs! det skall vara en underkjol med släp till. känns som att det är så mycket tyg bak..kanske blir bättre med kjolen..
    jo en sak till...fungerar den här klänningen till sommaren?? den är inte för vintrig?? 
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D