• Anonym

    Hur ofta har ni sex?

    Min kille tycker att vi har för lite sex. Jag var den som tog hans oskuld men jag ahr haft relationer innan detta och tycker att det är vanligt att sexet tonas ut från varje dag till kanske varannan vecka.
    Är det så för er med?

    Så, hur ofta har ni sex i ert förhållande?

  • Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Anonym

    För oss går det i perioder. Ena vecka kan det vara varje dag, nästa vecka en gång och ibland kan det faktiskt gå flera veckor mellan gångerna. Det beror helt och hållet på hur livet ser ut, hur vi mår osv. Vi har varit tillsammans i ca 7år. Jag tror inte man kan mäta lyckan i ett förhållande genom hur ofta man har sex (säger inte att ni gör det, var ett allmänt konstaterande). Vi anser att kvalitet går före kvantitet. Vi har hellre bra sex när vi båda är sugna, även om det ibland är långt ifrån ofta, än att ha sex ofta "bara för att". Sedan är det väl klart att det är olika från person till person och även från par till par, kan dock tänka mig att det kan vara svårt om man inte är på samma våglängd som sin partner gällande den saken. Vi tycker dock inte att "torrperioder" gör något alls, vi är båda väldigt lyckliga i vårat förhållande :)

  • Anonym

    Det går väl precis som med det mesta här i livet i perioder. Beroende hur mycket stress etc man har i livet just då. För oss brukar det gå mellan 1 - 5 gånger i veckan. Och pendlar där emellan.
    Jag kan känna igen mig i det TS skrev då jag är i samma sitts. Men min sambo har insett att även hans sexlust faktiskt går upp och ner.
    Det är inte som när man var nyförälskad och kunde göra det 4 gånger på en dag. Visst det händer väl ibland fortfarande men det är ju betydligt mer sällan.

    Men jag tycker att ni får ta det som det är. Har man inte lust ska man inte "offra" sig för att den andra vill ha sex. Även om det kan vara svårt att säga nej. Dock brukar det fungara att övertala mig om min sambo faktiskt gör ett ordentligt försök att göra mig upphetsad, att han hjälper till och inte bara tjatar.

     

  • Anonym

    Oftast 3-4 gånger i veckan men ibland mer och ibland mindre. Vi har varit ihop i 4,5 år.

  • Anonym

    Det har gått i perioder för oss. I början hade vi inte sex så ofta (enligt mig) sen hade vi en period då vi hade sex varje dag/flera gånger om dagen, sen en period med nästan inget sex alls och nu har vi det kanske 3 gånger/veckan. Mkt beror ju på vad som händer runt om i livet också, men att det bara skulle tonas ut och bli mer sällan stämmer inte på oss. 

  • Anonym (Istid)

    Vi har i genomsnitt sex 2-3 gånger i veckan, det vet jag för jag för "bok" över det sedan nästan ett år, oftast är det jämn flöde men ibland när det är stressigare så är det lite mindre och när det är lugn lite mera :)
    Vi har varit ihop i 3 år

  • Anonym (regn)

    Vi är ett ungt par som varit gifta i 2 år. När vi först var tillsammans i ett halvår så hade vi sex nästan varje dag. Men det har nu tonats ut och det händer ungefär  1 gång i veckan. Men det går som sagt i perioder, ibland 1 gång varannan vecka och ibland 3-4 gånger i veckan. Min man jobbar natt och måste lägga sig tidigt så ibland har han helt enkelt inte ork.  Ibland får jag sånna svackor också då jag känner mig jätteful och då har jag absolut ingen lust för sex. Min man klagar ju också på att vi har för lite sex och han jämför alltid med tiden då vi var i en "förälskningsfas"och hade sex varje dag. Jag tycker vi har det lagom och bra, men det gör inte han...varför?

  • Anonym

    Vi har varit tillsammans i 8 år.  Vi brukade ha sex minst en gång varje dag fram till det att våran son föddes för 1½ år sedan. Nu går det i perioder men vi brukar iaf ha sex 3-4 gånger i veckan. 

  • Anonym

    Tack för alla svar hörreni!
    Kul att veta lite hur andra par känner och hur de gör.
    Jag är nästan totalt ointresserad av sex medans min m2b tycker att det är livsviktigt för vår relation så att vi inte bara är "kompisar". Men man är ju bästa kompis med sin partner?
    Inom alla andra områden så matchar vi som handen i handsken så det är lite jobbigt att han känner så här.

    Han vill inte heller att vi skaffar barn förens vi har "löst" detta "problem"... hmmm...

  • Anonym

    Vi har sex ca 2-3 ggr per vecka och varit tillsammans i fem år.
    Vi har egentligen alltid haft så pass mkt sex kanske första två månaderna som det var mera men annars typ jämt 2-3 ggr/vecka.
    I vårt förhållande är det däremot jag (tjejen) som önskar vi kunde ha sex oftare. Jag älskar sex och hade kunnat ha det varje dag om jag fick men tyvärr så är det ofta jag som tar initiativet till det och detta är det problemet vi har i vår relation.
    Städning/ekonomi/planering....alla relationer har sina egna orosmoln och i mitt fall är det sexlivet.

    Jag tycker det är viktigt oavsett om det är mannen eller kvinnan som tycker sex är viktigare än den andre att man har en rak kommunikation och att man iaf försöker att mötas på halva vägen.

  • Anonym

    Vad ni har sex ofta!
    Vi har sex ungefär 1gång i veckan eller varannan vecka numera. Min kille började ett nytt jobb för ett år sen där han jobbar 12-13timmar per dag och han verkar inte ha lust. Han somnar inom 2sek att han hamnar i sängen. Detta gör att man själv inte startar något heller.
    I början var det ju som alla säger att man var kaniner. Vi blev av med oskulden tillsammans och ville prova allt. Sen blev det kanske 2ggr per vecka då vi bara sågs under helgen (bodde inte i samma stad). Vi har varit ihop i 9 år nu. 

Svar på tråden Hur ofta har ni sex?