• teddy

Färgad underkjol! (se bild!)

Inser precis att jag sååå gärna vill ha en rosa underkjol (krinolin, om de nu e samma sak, fattar inte riktigt?) under min klänning! Eller någon slags rosa tyllkant eller vad man ska kalla det...

Har någon haft det? Tänker ha det? Hur ska ni göra? Jag har ingen aning, inser bara HUR OTROLIGT SNYGGT DET ÄR!!! Glad  Och jag bara måste ha det! 

Kolla här:

Underbart eller hur! Flört
    Men hur gör man?
  • Svar på tråden Färgad underkjol! (se bild!)
  • fayefaye
    daniiel skrev 2012-03-21 21:43:33 följande:
    Tex en liknande denna borde ju vara rätt enkel att sy själv och tyll är ju väldigt billigt :)
    Eller hur! Kollade just på stoff och stil. Det jag hittade kostade bara 17 kr metern :)
  • Mrs S 2012

Jag hade tänkt ha en turkos tyllkant på underkjolen, men så blev det turkosa skor istället! Min tanke var att köpa en vit underkjol och sy på ett lager eller två med tyll längst ner på den.

Lycka till och visa gärna hur det blir:)

• fayefaye
    Mrs S 2012 skrev 2012-03-21 21:47:12 följande:

Jag hade tänkt ha en turkos tyllkant på underkjolen, men så blev det turkosa skor istället! Min tanke var att köpa en vit underkjol och sy på ett lager eller två med tyll längst ner på den.

Lycka till och visa gärna hur det blir:)

Funderar också på det. Att ha en vanlig underkjol som bas och sen sy på färgat tyll i nederkant, kan nog bli snyggt :)
  • servetten

Jag beställde en mörklila underkjol från petitskirtstyle, så jädra häftig! Galen nöjd och det är exakt samma färg som tärnernas klänningar. Tror det kommer bli lite fina kort iaf =)

• fayefaye
    servetten skrev 2012-03-21 22:27:08 följande:
    Jag beställde en mörklila underkjol från petitskirtstyle, så jädra häftig! Galen nöjd och det är exakt samma färg som tärnernas klänningar. Tror det kommer bli lite fina kort iaf =)
    Åh, kan du inte visa bild? Har också tänkt mig lila eftersom det är vår temafärg.
  • servetten

Den är nerpackad och redo att följa med till skräddaren till veckan.. Måste sy in min klänning lite. Men när den är färdig kan jag slänga upp en bild =) Det går dock inte att ha bara den lila som underkjol, jag måste iaf ha en underkjol under underkjolen, haha, med stålring. Då såg det väldans bra ut!

fayefaye skrev 2012-03-21 23:56:39 följande:
    Åh, kan du inte visa bild? Har också tänkt mig lila eftersom det är vår temafärg.
  • fayefaye
    servetten skrev 2012-03-22 08:51:46 följande:
    Den är nerpackad och redo att följa med till skräddaren till veckan.. Måste sy in min klänning lite. Men när den är färdig kan jag slänga upp en bild =) Det går dock inte att ha bara den lila som underkjol, jag måste iaf ha en underkjol under underkjolen, haha, med stålring. Då såg det väldans bra ut!
    Väntar med spänning Flört
Svar på tråden Färgad underkjol! (se bild!)