• teddy

Färgad underkjol! (se bild!)

Inser precis att jag sååå gärna vill ha en rosa underkjol (krinolin, om de nu e samma sak, fattar inte riktigt?) under min klänning! Eller någon slags rosa tyllkant eller vad man ska kalla det...

Har någon haft det? Tänker ha det? Hur ska ni göra? Jag har ingen aning, inser bara HUR OTROLIGT SNYGGT DET ÄR!!! Glad  Och jag bara måste ha det! 

Kolla här:

Underbart eller hur! Flört
    Men hur gör man?
  • Svar på tråden Färgad underkjol! (se bild!)
  • hemajo13

tänk bara på att man använder inte samma sorts färgämnen för att färga naturmaterial som bomull och "plasttyger" som polyester. Vet inte vad butikerna har för färger då jag aldrig färgat själv... Men tex om man färgar en bomullstopp som varit vit rosa så brukar inte sömmen bli rosa för den är inte i bomull... /textilingenjör

• daniiel

Jag färgade min brudklänning i polyester med sån färg, "herdins multi fibre" som går att hitta på tex Ica, men som inte var för polyester. Tyllen, sömmarna och spetsen tog åt sig färgen väldigt bra :)

• teddy

Nä just de, man får nog kolla vilken färg som fungerar till det materialet ja...

• daniiel
    teddy skrev 2012-02-17 19:11:54 följande:
    Ja de hade ju riktigt många underbart fina underkjolar! :) synd bara att det inte fanns nån hellång... :(
    Ja, jag tycker också att det var väldigt synd. Kikade på ebay också, men även där verkar de färgade vara korta. Nu har jag ju inte kikat igenom alla men.. ja.
  • teddy
    daniiel skrev 2012-02-17 19:59:16 följande:
    Ja, jag tycker också att det var väldigt synd. Kikade på ebay också, men även där verkar de färgade vara korta. Nu har jag ju inte kikat igenom alla men.. ja.
    Ja jag vet... har letat massa jag me... finns mest korta tyvärr. Är väl vanligast me vita underkjolar såklart. Funderar fortfarande på att köpa en vit o färga den... måste bara hitta någon bra färg som färgar tyll...
Svar på tråden Färgad underkjol! (se bild!)