• teddy

Färgad underkjol! (se bild!)

Inser precis att jag sååå gärna vill ha en rosa underkjol (krinolin, om de nu e samma sak, fattar inte riktigt?) under min klänning! Eller någon slags rosa tyllkant eller vad man ska kalla det...

Har någon haft det? Tänker ha det? Hur ska ni göra? Jag har ingen aning, inser bara HUR OTROLIGT SNYGGT DET ÄR!!! Glad  Och jag bara måste ha det! 

Kolla här:

Underbart eller hur! Flört
    Men hur gör man?
  • Svar på tråden Färgad underkjol! (se bild!)
  • teddy
    daniiel skrev 2012-02-12 00:29:43 följande:
    Man köper en rosa underkjol? ;P

Vart man kan hitta det vet jag inte. Det går ju säkert att få en uppsydd om inte annat :)
    Hehe jo, tack... :P att köpa en rosa underkjol, ja de förstår jag ju...
    Men jag undrar om någon vet var man kan köpa en sådan?

Eller... har någon själv färgat sin underkjol??? Hur gjorde ni, hur gick det? 
  • teddy

ja, sant. ebay har de mesta! :)
    ingen som färgat själv? 

• daniiel
    teddy skrev 2012-02-12 18:57:22 följande:
    Hehe jo, tack... :P att köpa en rosa underkjol, ja de förstår jag ju...
    Men jag undrar om någon vet var man kan köpa en sådan?

Eller... har någon själv färgat sin underkjol??? Hur gjorde ni, hur gick det? 
    Haha jo, jag förstod nog allt att du förstår det :P

Jag har prövat färga en brudklänning med tyll i kjolen och tyllen tog åt sig färgen riktigt bra faktiskt. Klänningen var i polyester (satin) och färgade med svart. Själva satinet blev lite lila/silver, men tyllen blev svart faktiskt :)
  • Lommila1

jag har färgat bådet det ena och det andra i min dar och det brukar bli lyckat.... Iofs snackar vi ju bomull då:P

jag skulle köpa en billig o bra underkjol och ett paket färg. Vad är det värsta som kan hända liksom? att kjolen inte tar åt sig? om den blir ojämn -no big deal den skall ju endå knappt synas:P

köp sån färg så att du färgar själv i bunke så kan du följa med hur det tar sig och lyfta upp den då den är tillräckligt  färgad

• teddy
    Lommila1 skrev 2012-02-12 21:46:33 följande:
    jag har färgat bådet det ena och det andra i min dar och det brukar bli lyckat.... Iofs snackar vi ju bomull då:P

jag skulle köpa en billig o bra underkjol och ett paket färg. Vad är det värsta som kan hända liksom? att kjolen inte tar åt sig? om den blir ojämn -no big deal den skall ju endå knappt synas:P

köp sån färg så att du färgar själv i bunke så kan du följa med hur det tar sig och lyfta upp den då den är tillräckligt  färgad
    Ja precis, testa kan man ju alltid... om nu inte underkjolen e för dyr vill säga... 
    Var kan man hitta relativt billiga underkjolar? 
Svar på tråden Färgad underkjol! (se bild!)