• teddy

Färgad underkjol! (se bild!)

Inser precis att jag sååå gärna vill ha en rosa underkjol (krinolin, om de nu e samma sak, fattar inte riktigt?) under min klänning! Eller någon slags rosa tyllkant eller vad man ska kalla det...

Har någon haft det? Tänker ha det? Hur ska ni göra? Jag har ingen aning, inser bara HUR OTROLIGT SNYGGT DET ÄR!!! Glad  Och jag bara måste ha det! 

Kolla här:

Underbart eller hur! Flört
    Men hur gör man?
  • Svar på tråden Färgad underkjol! (se bild!)
  • servetten
    xanshine skrev 2012-04-27 21:41:39 följande:
    Hur många lager valde du? 2 eller 3???

Det blev verkligen jättefint!
    tack! Jag tog två lager för jag har en enkel underkjol med stålring under den lila. Annars hade det blivit för "fluffigt" =)
  • Mikina

Jag har nu köpt en billig underkjol på ebay och färgat med vanlig textilfärg, blev riktigt bra!
    Färgen tog inte så bra på tyllet men spetsen längst ner blev superfin och själva kjolen blev ljuslila som jag tänkt mig.  :D 

• teddy
    Mikina skrev 2012-05-28 15:00:36 följande:
    Jag har nu köpt en billig underkjol på ebay och färgat med vanlig textilfärg, blev riktigt bra!
    Färgen tog inte så bra på tyllet men spetsen längst ner blev superfin och själva kjolen blev ljuslila som jag tänkt mig.  :D 
    ååh va kul! kan man få se en bild?
    va de typ sån färg man köper på panduro eller? 
  • teddy

servetten: insåg de nu... har du två underkjolar??

• Pekkiisch4

Nu blev jag också inspererad av färgad underkjol, får nog ta ut min och kika hur den ser ut, kanske går som sagt att lägga till några lager tyll och sy fast upptill :) skulle vilja ha vinrött i min, jag va inne på en vit klänning med rött broderi, men blev inte så, så jag kanske kan få som jag vill ändå med röd underkjol ;)

• knyttan

Hej igen! Jag köpte tillslut en rosa underkjol från pettiskirt style som jag skrev om ovan. Så här ser den ut:

• teddy
    knyttan skrev 2012-05-28 19:49:40 följande:
    Hej igen! Jag köpte tillslut en rosa underkjol från pettiskirt style som jag skrev om ovan. Så här ser den ut:

Jättesöt! Va kostade de o hur blev de me frakten o så?
  • knyttan

Kommer inte ihåg exakt nu, det blev lite dyrare än vad jag tänkt mig för frakten var inte billig, kostade ca 200 kr. Så jag tror att det totalt blev nästan 700 kr.

Svar på tråden Färgad underkjol! (se bild!)