• scochjt

Brudar från Borås

Hej! Är det fler som är ifrån Boråstrakten? Tänkte vi kunde hjälpas åt med olika tips, även kul att följas åt :) Är det någon som har bra tips på solister och någon fotograf?

• Svar på tråden Brudar från Borås
  • KhiraLii

Det har säkert varit på tal förut men har ni något bra tips vart man kan göra naglarna innan bröllopet? Nailicon i Knalleland verkar ju vara rätt billiga men har ingen aning om hur de är. Känner väl helst för att lägga max 500.

• Tinzi
    KhiraLii skrev 2012-03-20 13:54:25 följande:
    Det har säkert varit på tal förut men har ni något bra tips vart man kan göra naglarna innan bröllopet? Nailicon i Knalleland verkar ju vara rätt billiga men har ingen aning om hur de är. Känner väl helst för att lägga max 500.
    På Borås nagelskola gör dom det för 395:-
    Jag hittade en salon brevid Marys skrädderi, nära Dressmanm, mc.donalds där i stan där tog hon 299:- och där har jag bokat :)
  • scochjt

Behöver man boka naglarna långt innan? Dålig koll känner jag. Hur går det annars för er?

• Tinzi
    scochjt skrev 2012-03-22 18:28:45 följande:
    Behöver man boka naglarna långt innan? Dålig koll känner jag. Hur går det annars för er?
    Hittade en salong för 299:- tvärgatan från Dressman, bredvis marys skrädderi :)
  • Tinzi
    DittVackraJag skrev 2012-04-10 23:49:15 följande:
    Mimi, som är ägare av Crystal Nails är riktigt duktig och framförallt riktigt trevlig samt billig! Rek. varmt!
    www.facebook.com/pages/Crystal-Nails/31954266...  
    Love is in the air
    minns du vad hon tog? nu har jag ju redan bokat för 299:- men kul att veta.
  • DittVackraJag

200 för acryl och 250 för gele tar hon :)

Love is in the air
  • Tinzi
    DittVackraJag skrev 2012-04-11 22:23:13 följande:
    200 för acryl och 250 för gele tar hon :)
    Love is in the air
    oki ännu bättre ju :)
  • DittVackraJag

hehe ja, hon är riktigt skicklig och framförallt trevlig i alla fall Glad

Love is in the air
  • Hanna721

Hej,

Jag skall också gifta mig i sommar och har två frågor som jag hoppas någon av er kan hjälpa mig med.

1. Vet ni någon bra frisör för håruppsättning.
    2. Hur gör ni med Make-up?

• missmm
    Hanna721 skrev 2012-04-19 12:54:15 följande:
    Hej,

Jag skall också gifta mig i sommar och har två frågor som jag hoppas någon av er kan hjälpa mig med.

1. Vet ni någon bra frisör för håruppsättning.
    2. Hur gör ni med Make-up?
    Hej!
    Jag gör båda delarna hos frisören. Jag gör detta på Youniqe, hade konsultation för en vecka sedan och jag är super nöjd.

//missmm 
  • MillanM

Hej brudar! Det var längesen jag skrev här nu, hur hår det för alla med planerandet? Vissa har nog till och med redan fått njuta av sin härlida dag. Det vore jättekul att få höra om hur era dagar varit! Gärna några härliga foton med! :) Här rullar det på, klänningen är inköpt, inbjudningskorten är skickade och om någon vecka ska vi iväg på provätning. Kram på.er!

• MillanM

Hmm, inte det lättaste att stava rätt på en mobil... :)

• Blivande fru B

Ny i denna tråden =) vi bor 3 mil utanför Borås. Vi gifter oss den 30/6 så nära nu Hjärta.
    Vi gifter oss i Göteborg eftersom det är min hemstad & min sambo är norrlänning.  
    Idag var vi inne i Borås & köpte nya förlovning/vigselringar,längtar till vi får hämta dem & naturligtvis bära dem ;) 

• purpleflower

Här har planeringen äntligen börjat komma igång! Ska skicka ut de sista inbjudningarna i nästa vecka. Har bokat kyrka, festlokal, frisör, blommor, klänning är beställd från Kina, catering är på gång att beställas, dryck är bestämd och ska köpas i tyskland på semestern, musiker och solist till kyrkan i princip klart. Nästa vecka ska vi kolla upp och beställa tårta och även titta på vigselring. Men vi gifter oss inte förrän 15/9 så vi har ett tag på oss. Ska försöka göra så mycket som möjligt innan vi går på semester i mitten av juli, skönt att slippa stressaGlad
    Någon som har bokat fotograf och vem isåfall?

• MillanM

Idag har jag hämtat min ring, så glad! :) Jag kan tipsa om att Hedbergs guld har prisgaranti. Ringen som jag köpte skulle kosta runt 14500 på Hedbergs men då jag hittat samma ring på vigselbutiken till priset 11400 fick jag det priset även hos Hedbergs. Riktigt bra! :)

Svar på tråden Brudar från Borås