• scochjt

Brudar från Borås

Hej! Är det fler som är ifrån Boråstrakten? Tänkte vi kunde hjälpas åt med olika tips, även kul att följas åt :) Är det någon som har bra tips på solister och någon fotograf?

• Svar på tråden Brudar från Borås
  • scochjt

Va kul med en brud till :) har inte ens varit i den kyrkan, så kan tyvärr inte hjälpa dig där. Ang mitt förra inlägg så menar jag ju självklart sminket och inget annat :)

• MillanM

Har inte heller koll på Caroli kyrka tyvärr. Det känns som om att det står lite still i vår planering just nu, men hoppas snart komma igång igen. När kommer ni skicka ut era inbjudningskort? Någon som ska skicka std?

• KhiraLii

Vi kommer inte skicka std men kanske hade gjort det om vi gift oss under juli. Tror vi kommer skicka inbjudningarna någon gång i februari (inför maj).

Är det någon som kommer ta valslektioner och vet om det finns någon möjlighet att få det i Borås eller om man måste åka till Göteborg?

• scochjt

Vi kommer inte att skicka ut std. Kommer att skicka ut inbjudningarna i januari/februari. Är det någon mer som provat klänningar än? Har inte börjat tänka på nån vals ännu. Men tror inte det blir någon lektion för vår del :)

• MillanM

Har inte börjat prova klänningar men ser verkligen fram emot det! :) Valskurs har vi inte funderat på ännu, vet inte om det finns nån kurs i borås. Kollar ni på klänningar endast i Borås eller åker ni runt och letar?

• KhiraLii

Jag fixade klänning i juli men beställde då online ifrån USA. Är lite allergisk mot brudbutiker när man ständigt hör att brudar blir behandlade som skit.

Jag har inte direkt hittat så mkt om vals i Borås utan enbart en privatlärare som ger lektioner i Chalmers kårhus. Enligt dennes hemsida borde det räcka med 2-3 gånger och då borde det inte bli så dyrt även om det är privatlektioner.

Hur skall ni göra med sminket brudar? Först hade vi tänkt vara långt ute på landet och då hade jag inget val än att sminka mig själv men iom att vi har bytt lokal så har jag alla möjligheter i världen. Har dock ingen koll på vart man skall vända sig i Borås förutom att make up store är kassa (ingen personlig erfarenhet)

• scochjt

Hur går det för er? Har nu hittat en fotograf :) Har inte träffat han personligen ännu, men det verkar lovande! Har även köpt halsbandet jag ska ha på mig.
    Saker börjar falla så smått på plats, men mycket kvar. Började med inbjudningarna, skärt till bara.
    Någon som hittat sin klänning än?

• Brunett08

Scochjt - vill du tipsa om fotograf? Fast inte om vi har samma datum kanske haha..

JAg har inte hittat klänning än, dock inte börjat leta ens :)

♥ Augustibrud 2012 ♥
  • scochjt

Jag gifter mig i juni, så inte samma datum :)
    Han heter Robert Svensson, han hade inte fotat så många bröllop. Men känslanär bra :)

• Hallonkräm

Hej! Även vi gifter oss i Borås, fast 1/9-12 :) Vi gifter oss i Gustav Adolf Har festen på allegården Temat är vitt lila och silver Vi kommer vara ca 70 sittande Mamma fixar mitt och tärnornas hår En vän gör mina naglar Jag har köpt klänning via nätet, måttbeställd, kommer om 10 veckor! Spännande! Har en vän som ska fota oss... Vi har inte kommit längre än så, vet inte riktigt hur mycket man ska planera såhär långt i förväg...! Någon som vet något bra ställe att fotas på?!

Svar på tråden Brudar från Borås