• scochjt

Brudar från Borås

Hej! Är det fler som är ifrån Boråstrakten? Tänkte vi kunde hjälpas åt med olika tips, även kul att följas åt :) Är det någon som har bra tips på solister och någon fotograf?

• Svar på tråden Brudar från Borås
  • scochjt

Vilken frisör ska ni gå till? Vad kostar den? Jag har bokat Karma, men tycker det va väldigt dyrt. Tänkte därför kolla efter lite olika alternativ :)

Har ni bokat någon solist till kyrkan än? Har ingen aning om vart man kan leta nånstans. Nån som har ett tips?

• Brunett08

Jag har bokat solist, men det är en barndomsvän, tror inte hon sjunger på bröllop i vanliga fall..

Nån som har tips om lokaler? Gärna priser! Vart ska ni vara?

♥ Augustibrud 2012 ♥
  • MillanM
    Tinzi skrev 2011-12-04 21:56:21 följande:
    oki, du minns inte alls vad som ingick i det?
    missmm skrev 2011-12-04 20:56:46 följande:
    en släkting kan inte komma då, som vi absolut vill att skall komma...
    så vi bestämda att vi skulle flytta det... ingen av de andra gästeran vet inte datumet än så det är ingen fara...
    stressigt nä det tycker jag inte.. va lite jobbigt att boka om saker och ting, lokalen har löst sig allafall det andar har jag inte fått tag i. 
    oki, tur ni inte skickat inbjudan än då! Vi har råkat ta en dag då 3 par ska ha barn dagen innan/efter ...svårt att göra alla nöjda bara för oss ;)
    Vi kommer att välja hans grundpaket som kostar 4 tkr där ca 3 timmars fotande ingår och 25 bilder. Så det låter ju precis som det paket ni valt tycker jag. Bara 200 kr dyrare :( . Men han verkar vara riktigt härlig och duktig så det ska bli kul att bli fotad av honom. :) Då får du skriva om hur han var sen! :)
    Brunett08 skrev 2011-12-04 23:10:20 följande:
    Jaha då var det ni som hann före oss då! :D

Börjar inse att jag ligger lite efter... Eller kanske inte? Har bokat kyrka, har bestämt gästlistan, ska leja bort att göra inbjudningskorten, bokat frisör, bestämt maten...
    ♥ Augustibrud 2012 ♥
    Åh nej vad typiskt! Otur att vi är så många med samma dag :( . Jag känner mig också lite efter om man läser vissa andra blivande brudars planering. Men jag tycker det låter som du kommit riktigt långt!

Till frisör har jag bokat en tjej på Vivåga som min kompis har sagt är fantastiskt duktig. När det gäller lokal ha vi bokat Ellagården, hoppas på en riktigt mysig dag där ute. :) Vart ska ni andra vara?

• Tinzi
    MillanM skrev 2011-12-07 20:00:41 följande:
    Vi kommer att välja hans grundpaket som kostar 4 tkr där ca 3 timmars fotande ingår och 25 bilder. Så det låter ju precis som det paket ni valt tycker jag. Bara 200 kr dyrare :( . Men han verkar vara riktigt härlig och duktig så det ska bli kul att bli fotad av honom. :) Då får du skriva om hur han var sen! :)
    Brunett08 skrev 2011-12-04 23:10:20 följande:
    Jaha då var det ni som hann före oss då! :D

Börjar inse att jag ligger lite efter... Eller kanske inte? Har bokat kyrka, har bestämt gästlistan, ska leja bort att göra inbjudningskorten, bokat frisör, bestämt maten...
    ♥ Augustibrud 2012 ♥
    Åh nej vad typiskt! Otur att vi är så många med samma dag :( . Jag känner mig också lite efter om man läser vissa andra blivande brudars planering. Men jag tycker det låter som du kommit riktigt långt!

Till frisör har jag bokat en tjej på Vivåga som min kompis har sagt är fantastiskt duktig. När det gäller lokal ha vi bokat Ellagården, hoppas på en riktigt mysig dag där ute. :) Vart ska ni andra vara?

ok, det ska jag göra :;) gifter oss 12 Maj så meddelar efter det :)
  • scochjt

Tinzi, vill du fortfarande ha flaskor? Vet att du frågat vid ett tidigare tillfälle :)

Ang. lokal så har jag nog ringt runt till dom flesta :) priser varierar. Åt vilket håll ska ni vara? Menar Sjömarken, Fristad eller Brämhult?

• Tinzi
    scochjt skrev 2011-12-09 14:43:18 följande:

Tinzi, vill du fortfarande ha flaskor? Vet att du frågat vid ett tidigare tillfälle :)

Ang. lokal så har jag nog ringt runt till dom flesta :) priser varierar. Åt vilket håll ska ni vara? Menar Sjömarken, Fristad eller Brämhult?

Hej! Om det är samma sort, vad tänkte du på? Kan få flaskor av en kille jag känner, men det är ofta helt olika sorter, hade du några på lager  ;)?
  • Brunett08
    scochjt skrev 2011-12-09 14:43:18 följande:

Alltså det spelar ingen roll såsätt, vi ska gifta oss i brämhultskyrkan :) JAg vill jättegärna veta alla olika priser!
    ♥ Augustibrud 2012 ♥
  • scochjt
    Brunett08 skrev 2011-12-11 18:04:52 följande:
    Alltså det spelar ingen roll såsätt, vi ska gifta oss i brämhultskyrkan :) JAg vill jättegärna veta alla olika priser!
    ♥ Augustibrud 2012 ♥

Då vi vill ha med caterad mat, så har jag inga priser på dom lokaler där man inte får ta med mat, typ yxhammarsgården, grand, torpa.

Vi ville ha lokal fre-sön, så priserna är för dom dagarna. Städ får man ordna själv om inget står i parantes :)

Ålgården 3500:-

Roddklubben 2000:- Max 40 pers

Gif stugan Tosseryd 1500:- (700
    Gif Stugan Sjöbo 2000:- (700

Hultafors stationshus 1500 500

Sundholmen 5500:- (550

Ymergården 5500:-

Gingri bygdegård 1600:-

• scochjt

Va kul att det blev massa smilisar när jag gjorde kr tecknet och parantes hehe..

Hur går det för er annars brudar? Har ni kommit nån vart?

Vi har påbörjat inbjudningarna, bokat hotell och fotograf. Ska på min andra klänningsprovning på lördag, hoppas jag hittar den rätta :)

Annars har vi legat ganska lågt ett tag, för att nu börja ta tag i det mesta :)

• Tinzi

Ingen som känner någon med en fin gammal svart eller vit  eller grön bil som kan köra 1,5 timme den 12 maj?

Svar på tråden Brudar från Borås