• scochjt

Brudar från Borås

Hej! Är det fler som är ifrån Boråstrakten? Tänkte vi kunde hjälpas åt med olika tips, även kul att följas åt :) Är det någon som har bra tips på solister och någon fotograf?

• Svar på tråden Brudar från Borås
  • purpleflower
    Hej! Här har ni en borås-brud till!
    Jag har verkligen inte kommit långt jämfört med er, vi har inte bokat någonting ännu men ska ta tag i det den närmsta veckan, ska bl a prata med vår präst nästa helg. Vi hade tänkt att bröllopet ska bli i september iaf men inget datum bestämt ännu, beror på när prästen kan och om kyrka/festlokal finns ledigt.

Hallonkräm: Gustav Adolfskyrkan är ju så vacker och nu har de gjort jättefint utanför! Vilken tid har ni bokat den 1:e? Vi funderar på att gifta oss där med i september, helst den 1:e men får väl ta det som finns ledigt Glad  Dessutom har vi också samma färgtema som er; vitt, lila och silver Glad

MillanM: Vad får ni betala för Ellagården? Är väldigt sugen på att vara där med, har inte varit där och tittat men har hört att det ska vara jättefint. Ingår det mat i priset eller fixar ni eget? Serveringspersonal m.m?

Har nämligen lite problem med att hitta lokaler, har börjat leta precis nu men svårt att veta vad man vill ha..
    Tack för listan med lokaler och priser! Men önskar fler förslag ändå, centralt eller ej spelar ingen roll.
    Sen tar jag gärna emot tips om bra ställen där man kan beställa bröllopstårtan. Efter en snabb koll på nätet så verkar det som att de flesta bagerier har ungefär samma priser, men som sagt kollade bara lite snabbt..
  • scochjt

Va kul med en brud till! :)
    Ang Ellagården, så är det en restaurang. Du får inte ta m mat eller dryck.

Vad för typ av lokal söker du? Vill du kunna ha med dig egen matoch dryck? ISåfall har jag nog tipsat om en del av dom. Samt, hur många gäster är ni?

Vi ska nog beställa från en som heter Ann, hon gör superfina OCH goda tårtor. Hennes kostar 40:- biten har jag för mig. Vet inte vad dom i stan kostar, men hennes är verkligen värt pengarna :) http://www.flickornaikoket.se/

• fairlight

Här är en brud till, dock från Ulricehamn! ;)

Min blivande och jag gifter oss den 1/6-12, i mina föräldrars trädgård. Ska bli hur kul som helst. Känner mig konstigt nog stressad redan nu.. Prästen är bokat, platsen är bestämd, maten är bestämd, klänning ska jag beställa snart.. Vad kan det vara med.. Inbjudningarna är utskickade. Ser ju att det är ganska lugnt iaf, men stressen kommer man nog inte bort ifrån.

• purpleflower
    scochjt skrev 2012-01-16 20:11:37 följande:

Va kul med en brud till! :)
    Ang Ellagården, så är det en restaurang. Du får inte ta m mat eller dryck.

Vad för typ av lokal söker du? Vill du kunna ha med dig egen matoch dryck? ISåfall har jag nog tipsat om en del av dom. Samt, hur många gäster är ni?

Vi ska nog beställa från en som heter Ann, hon gör superfina OCH goda tårtor. Hennes kostar 40:- biten har jag för mig. Vet inte vad dom i stan kostar, men hennes är verkligen värt pengarna :) www.flickornaikoket.se/

Ja jag såg det om Ellagården på deras hemsida.. Precis, vi tänkte ha en buffé där vi ska laga det mesta av maten själva och även ta med dryck. Blir nog ca 75-100 pers. Får väl börja kolla runt ordentligt nu då :)

Okej jättefina tårtor hade hon iaf! Verkar som att de flesta kostar mellan 35 och 40:- /biten.
    Däribland Ica City, Gullkragen, Byttorps Finbageri.. 
  • scochjt

Nu har jag beställt min klänning! Känns så skönt :) vi har även skaffat kläder till m2b, fotograf och nu har även inbjudningarna skickats. Känns skönt att det börjar hända lite :) Hur går det för andra?

• Tinzi
    scochjt skrev 2012-01-31 18:21:45 följande:
    Nu har jag beställt min klänning! Känns så skönt :) vi har även skaffat kläder till m2b, fotograf och nu har även inbjudningarna skickats. Känns skönt att det börjar hända lite :) Hur går det för andra?
    Vad skönt! Bara man har klänningen blir man lugn :)

Jag har kvar:

Sy upp klänningen (för lång framtill, samt sy i ögla till släpet)
    Skor till m2b
    bekväma skor till mig
    köpa mer Alkohol
    Skriva ut festhäften
    köpa västar till m2b & marskalkar
    finbyxor till sonen

Lite småsaker kvar bara annars klar (gifter oss i maj)
  • MillanM

Purpleflower: Ellagården är verkligen vackert när vädret är bra, så vi får hoppas på att vädergudarna är med oss! :) Man betalar för maten till gästerna och sen ingår serveringspersonal mm i det priset. Priset varierar beroende på vad för slags mat man ska ha, samt hur många rätter och hur man ska göra med dricka till maten osv. Men helt ok priser tycker jag!

I övrigt går det sakta men säkert framåt här, letar just nu efter solist till vigseln. Någon som känner till någon/några bra?

• Hallonkräm
    purpleflower skrev 2012-01-16 18:28:34 följande:
    Hej! Här har ni en borås-brud till!
    Jag har verkligen inte kommit långt jämfört med er, vi har inte bokat någonting ännu men ska ta tag i det den närmsta veckan, ska bl a prata med vår präst nästa helg. Vi hade tänkt att bröllopet ska bli i september iaf men inget datum bestämt ännu, beror på när prästen kan och om kyrka/festlokal finns ledigt.

Hallonkräm: Gustav Adolfskyrkan är ju så vacker och nu har de gjort jättefint utanför! Vilken tid har ni bokat den 1:e? Vi funderar på att gifta oss där med i september, helst den 1:e men får väl ta det som finns ledigt Glad  Dessutom har vi också samma färgtema som er; vitt, lila och silver Glad

MillanM: Vad får ni betala för Ellagården? Är väldigt sugen på att vara där med, har inte varit där och tittat men har hört att det ska vara jättefint. Ingår det mat i priset eller fixar ni eget? Serveringspersonal m.m?

Har nämligen lite problem med att hitta lokaler, har börjat leta precis nu men svårt att veta vad man vill ha..
    Tack för listan med lokaler och priser! Men önskar fler förslag ändå, centralt eller ej spelar ingen roll.
    Sen tar jag gärna emot tips om bra ställen där man kan beställa bröllopstårtan. Efter en snabb koll på nätet så verkar det som att de flesta bagerier har ungefär samma priser, men som sagt kollade bara lite snabbt..
    Vi gifter oss kl 14! :)
    Bokat kyrka ännu?
  • missmm

Hej Tjejer!
    Nu var det länge sedan jag skrev något här...
    har nunnite med en hel del...

-Beställt känning och skor
    -Bokat Kyrka
    -Bokat Festlokal
    -Ok från Värdarna, Bestman och tärnorna
    -Bokat limo från Kyrkan till festen
    -Bokat Frisör för mig och tärnorna
    -Bokat Bröllopsresa tvådagar efter
    -Bokat Tårtan
    -Bokat fotograf
    -Bokat Bandet som skall spela festen
    -Frågat en vän som kan sjunga i Kyrkan, ok
    -Bokat Catringfirma puls bestämt meny
    -Skickat ut inbjudan
    -Börjat köpa lite saker till dekornationen, men är inte klar på långa vägar

//Mirja 

• purpleflower
    Hallonkräm skrev 2012-02-24 18:30:36 följande:
    Vi gifter oss kl 14! :)
    Bokat kyrka ännu?
    Japp nu har vi bokat, blev den 15:e september i Gustav Adolfs kyrkan Glad

Hmm känns nästan som att vi har kört fast vad gäller festlokal. Det blir nog ett större bröllop än vad vi tänkt oss ca 120-130 personer. Verkar som att alla lokaler som rymmer över 100 pers är restauranger där man måste ta mat från dem och då kostar det ju skjortan... Det är ju så svårt att ta bort folk från listan, min m2b har så stor släkt och känns ju otrevligt att välja bara vissa av dem Rynkar på näsan

Oj missmm du har verkligen kommit långt i planeringen, nästan allt klart ju! Glad 
Svar på tråden Brudar från Borås